Jos aamuvuoro (näitä enemmän onkin):
- Töistä suoraan hakemaan poikaa päiväkodista
- Kotiin, jossa odottaa jo esikoinen. Pojalla kurniva nälkä, koska ei syö päiväkodissa välipaloja kovinkaan hyvin (yleensä siellä on kiisseliä eikä pidä niistä)
- Sitten äkkiä ulkovaatteet pois ja suoraan ruoanlaittoon, lapset puuhaa sillä välin omiaan
- Sitten syödään ja samalla jutellaan
- Syömisen jälkeen menen usein hetkeksi sohvalle köllimään tai piipahdan koneella, luen lehteä tms eli pieni oma hetki
- Sitten mahdollisesti autan esikoista läksyissä/mennään ehkä kyläilemään tai ulos/lapset leikkii ja minä teen kotitöitä, kauppaan/postiin tms. jos tarttee käydä, jotain puuhailua.
- Seuraavan päivän valmistelua, teen itselleni eväät töihin, pistän lapsille vaatteet valmiiksi, ehkä liikkavaatteet ja eväät päivästä riippuen.
- Sauna päälle ja miehen odottelua kotiin
- Pesulle ja sit nukkumaan ja tässä vaiheessa tulee aina 100 juttua mieleen mitä pitäis vielä tehdä ja näin päivä venähtää
Iltavuoro:
- On nykyään kuin lepoa mulle kun poikakin jo eskarissa. Aiemmin pidin pojan kotona jos mulla oli iltavuoro ja ulkoiltiin yms. Nyt minä teen kotitöitä, surffaan netissä, nukun ja nautin omasta ajasta.
- Sitten töihin
- Töiden jälkeen pikaiset pesut ja mahd. pian nukkumaan, mutta aina uni tulee liian myöhään.