Mitä teillä yleensä tehdään kun töistä pääsette

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Minni"

Vieras
Itse olin tänään aamuvuorossa, sai tehdä hommia. Oli ihana tulla hiljaseen siistiin kotiin, lösähtää sohvalle 1,5 h ja sit alkaa tekeen ruokaa ja saunoa, ai että on ihana olo =)

Melkein aina ja ensimmäiseksi MINÄ tarvitsen päiväunoset! Sitten suihkuun ja kuskaamista, pyykkäämistä, ruuanlaittoa ja oleilua, käsitöitä, tv:n katselua ja ajoissa nukkumaan taas tulevaa työpäivää silmälläpitäen. Herätys melkein säännöllisesti klo 4.45 ;)

Kuopus oli vielä kaverillaan. Imuroin heti tultua, sitten tein nopean ruoan ja luuttusin. Aamulla pyygin pölyt ennen töihin lähtöä tai ehkä vielä iltasella. Halusin siivota tänään.
Normisti lämmitetään tuoka ja nautitaan illasta, tosin nykyisin alkuillan yksikseni kissan kanssa. Neulon ohjelmia katsoessa, luen päivän lehdet netistä ja jotain kevyttä viihdettä ehkä vielä illalla, ellei ole ohjelmaa.
Ei vanha enää talvi-iltaisin viitsi mihinkään lähteä, kesällä hieman eri.

Minä röhnötän sohvalla, ulkoilen lasten kanssa tai ilman lapsia, siivoan, kokkaan ja syön, pesen pyykkiä, katson telkkaa, palstailen, käyn kaupassa...

Mies kaatuu sohvalle telkkaria katsomaan, nukahtaa siihen usein.

Ihan eka teen yleissilmäyksen kotiin,laitan kahvit tippumaan,imuroin,pyyhkäsen tasot ja lattiat kosteella,alan ruuan laittoon,pyykkihuoltoa..loppuillasta olen vaan ja käyn lenkillä..

Käydään tarvittaessa ensin kaupassa, sitten kotiin tekemään ruoka ja syömään. Monesti mies lähtee sen jälkeen oman harrastuksensa pariin, minä olen kotona lapsen kanssa ja katsotaan telkkaria, lapsi leikkii, olen koneella, käydään saunassa, syödään iltapala. Tosi harvoin tehdään mitään tuon kummempaa arki-iltoina.. enkä tykkäisikään että pitää illallakin kelloa kytätä ja vahtia että on ajoissa siellä ja täällä.

Jos aamuvuoro (näitä enemmän onkin):
- Töistä suoraan hakemaan poikaa päiväkodista
- Kotiin, jossa odottaa jo esikoinen. Pojalla kurniva nälkä, koska ei syö päiväkodissa välipaloja kovinkaan hyvin (yleensä siellä on kiisseliä eikä pidä niistä)
- Sitten äkkiä ulkovaatteet pois ja suoraan ruoanlaittoon, lapset puuhaa sillä välin omiaan
- Sitten syödään ja samalla jutellaan
- Syömisen jälkeen menen usein hetkeksi sohvalle köllimään tai piipahdan koneella, luen lehteä tms eli pieni oma hetki
- Sitten mahdollisesti autan esikoista läksyissä/mennään ehkä kyläilemään tai ulos/lapset leikkii ja minä teen kotitöitä, kauppaan/postiin tms. jos tarttee käydä, jotain puuhailua.
- Seuraavan päivän valmistelua, teen itselleni eväät töihin, pistän lapsille vaatteet valmiiksi, ehkä liikkavaatteet ja eväät päivästä riippuen.
- Sauna päälle ja miehen odottelua kotiin
- Pesulle ja sit nukkumaan ja tässä vaiheessa tulee aina 100 juttua mieleen mitä pitäis vielä tehdä ja näin päivä venähtää ;)

Iltavuoro:
- On nykyään kuin lepoa mulle kun poikakin jo eskarissa. Aiemmin pidin pojan kotona jos mulla oli iltavuoro ja ulkoiltiin yms. Nyt minä teen kotitöitä, surffaan netissä, nukun ja nautin omasta ajasta.
- Sitten töihin
- Töiden jälkeen pikaiset pesut ja mahd. pian nukkumaan, mutta aina uni tulee liian myöhään.

[QUOTE="tiina";25723476]Käyn kaupassa, laitan ruokaa, pyykkikone päälle, tiskikone päälle, pyykkien viikkausta, sitten jumppaan! Mies istuu sen aikaa sohvalla tai makaa sängyssä.[/QUOTE]

Hyvinpä toimii teillä työnjako. Voi sääli!

Olemme töistä ja päiväkodista kotona aina vasta klo 17-18. Tämän jälkeen tehdään ruokaa, pyykki- ja tiskihommia, siivousta, lehden lukua ja kahvit. Sen jälkeen lösähdys sohvalle läppärin / kirjan kanssa, välillä hiukan leikkimistä / pelaamista lapsen kanssa. Iltapalat ja suihkut, sadut ja nukkumaan. Kun lapsi nukahtaa, luen itse yleensä vielä hetken kirjaa, olen koneella ja teen opiskelujuttuja (kirjoitan esseitä, luen tentteihin jne.).

Haen lapset, ja mulla on hakkaava nälkä. Kaupan kautta kotiin.
TV päälle kakkoselle ja ruoanlaittoon.
Syödään ja laitetaan kahvit tippumaan, sitten leikitään ja juodaan kahvit.
Sitten kun pahin punttitakiaispuuska hellittää, laitan tiskit ja pyykit koneeseen pyörimään, ja laitan lapsille iltapalaa.
Lapset nukkumaan, itselle iltapalaa ja jossain vaiheessa pyykit kuivumaan.

Iltavuoroviikolla ei tehdä muuta kuin syödään iltapala ja mennään nukkumaan.

Haen lapset tarhasta/eskarista ja kotona ollaan klo 16 maissa. Jäädään usein hetkeksi pihalle ulkoilemaan ja sisään syömään klo 17 maissa. Ruoka meillä arkena yleensä aina valmiina vain lämmitettäväksi (tähteitä viikonlopulta tai pakkasesta) ja tulee näin nopsaan. Ruokaa pöytään odottaessa tai sen jälkeen lapset katsovat usein hetken lastenohjelmia. Sitten touhuillaan lasten kanssa kunnes on aika mennä iltapesulle ja iltapalalle. Omaa aikaa sitten vasta lasten mentyä nukkumaan, jolloin laittelen pyykkejä ja vaatteet aamuksi valmiiksi. Joskus käyn lenkillä ja usein katson jonkun sarjan telkkarista.

No tehdään ruokaa, ellei mies oo ehtiny jo tekemään valmiiksi, syödään, ehkä käydään
kaupassa, katotaan telkkaria ja mie välillä palstailen, luetaan kirjoja tai lehtiä.

Haen lapset kotiin, käyn vielä tarkistaa työkoneelta onko jotain akuuttia mikä vaatii reagointia. Sitten laitan ruokaa, syödään, joinakin päivinä harrastuksiin kuten muskariin/hiihtämään/luistelemaan sen ruokailun jälkeen. Jos jäädään sisään laitan astianpesukoneen ja pyykinpesukoneen päälle tai puran edellisiä tiskejä pois koneesta.

Vähän aikaa telkkarin katselua/netissä surffausta, lapsille iltapala, iltapesut, iltasatu ja sänkyyn. Kello on tässä vaiheessa noin puoli yhdeksän - yhdeksän. Tänään meen tekee lumitöitä kun saan lapset nukahtamaan. Sitten ittelle suihku, iltapalaa ja seuraavan päivän kamppeita valmiiksi itselle ja lapsille. Petiin ehkä klo 22- 23 ja vähän aikaa saatan lukea kirjaa.

Uusi aamu taas klo 6.30 kun lapset tulee meidän sänkyyn :)

Lasten kanssa jäädään ulkoilemaan, sitten sisälle -> uuniin tulet -> ruuanlaittoa -> syödään yhdessä ja jutellaan -> iltapesu -> leikkimistä ja iltasatu -> lapset nukkumaan -> kodin siistiminen ja aamuksi kaikki mahdollinen valmiiksi -> kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa tai jos toinen haluaa aiemmin nukkumaan, omaa aikaa -> nukkumaan.

Yhteistyössä