Nimeksi Kaupo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "noora"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"noora"

Vieras
Kuulostaako nimi Kaupo ihan hölmöltä teidän korviinne? Mieheni ehdotti sitä pojallemme nimeksi ja aluksi tyrmäsin ihan täysin, mutta nyt olen mietiskellyt, että ei se taida hullumpi nimi sittenkään olla :D Mitäs mieltä olette?

(Toiseksi nimeksi saa myös heittää ehdotuksia :D )

hei AP älä kuuntele näitä juntteja täällä, erilaisuus on välillä ihan hyvästä ja jos TE tykkäätte nimestä niin antaa mennä! Musta aika kiva että vähän erilainen, ja joku saattaa nyt sanoa että väkisin väännetty, mutta kukapa sen määrittelee.

Meillä on kans erikoinen nimi pojalla, ja se on loppujen lopuks saanu tosi hyvän vastaanoton :)

Mun mielestä järkyttävä - anteeksi vaan. Mutta mielipidettä kysyttiin.

Kaupo...ei.
Kaapo, Kauko...joo.

Tärkeintä on tietty se, että vanhemmat tykkäävät lapsensa nimestä. Muita ei ole tarkoituskaan miellyttää loppupeleissä...tai no joo, on se helkutin iso plussa jos lapsi itsekin nimestä pitää :D mutta enivei. Annatte sen nimen mistä tykkäätte. Niin mekin ollaan tehty ja tehdään.

• Tykkää
Reactions: Katylina
Juu en ajatellut suurinta osaa näistä mielipiteistä paljon kuunnella, kun kommenttien taso on mikä on :D Opetatteko te lapsillenne, että nimen perusteella kiusaaminen on ihan ok juttu, vähän jopa hyväksyttävääkin ja oikeutettua kun on kerran ollut niin idiootit vanhemmat?

Ja ei, Kaupo ei ole kovinkaan väkisin väännetty nimi, mieheni kotimaassa vanha ja yleinenkin nimi. Suomessa ei kovinkaan yleinen, mutta kyllä täältäkin näemmä Kaupoja löytyy :)

Juu en ajatellut suurinta osaa näistä mielipiteistä paljon kuunnella, kun kommenttien taso on mikä on :D Opetatteko te lapsillenne, että nimen perusteella kiusaaminen on ihan ok juttu, vähän jopa hyväksyttävääkin ja oikeutettua kun on kerran ollut niin idiootit vanhemmat?

Ja ei, Kaupo ei ole kovinkaan väkisin väännetty nimi, mieheni kotimaassa vanha ja yleinenkin nimi. Suomessa ei kovinkaan yleinen, mutta kyllä täältäkin näemmä Kaupoja löytyy :)

Mie luulen, että lapset oppii sen ihan ite.

Ei mullekkaan vahnemmat opettanut aikoinaan, et " jussi, pussi se puuta nussi". Silti senki osasin:ashamed:

Ei, emme opeta niin.

Mutta sinä kysyit mielipiteitä. Silloin on tapana antaa mielipide. Kadulla kävellessä, leikkipuistossa tms kukaan ei tule kysymään että "mitä tykkäät meidän vauvan/lapsen nimestä, kuulostaako ihan typerältä?".

Lapset nyt hyväksyy yleensä nimen kuin nimen. Meidän lastenkin kaveripiirissä on niin monenlaista nimeä, että ihme olisi jos joku nimi heidät hörähtämään saisi (no okei, eilen hihittivät salaa Jani-Petteriä mutta se on Putouksen syy, ja tekivät sen sitäpaitsi kotona eikä yhdenkään Jani-Petterin kuullen, ja minä toki valistin että sekä Jani että Petteri on ihan tavallisia nimiä, ne nyt vaan satuttiin valitsemaan myös sketsihahmolle).

Viimeksi muokattu:
Olen pahoillani, jos aloittaja ärsyyntyi. Huumorintajuni on välillä turhan suorasukaista. Vaikka lapset kyllä kiusaavat ihan opettamatta, en suinkaan tarkoittanut, että hassu nimi väistämättä aiheuttaa koulukiusaamista. Se nyt oli tuollainen huono vitsi vaan. Itseasiassa, naurattaa se minua itseäni, mutta huonohan se oli, jos toiset käsittävät sen negatiivisesti.

Ei, emme opeta niin.

Mutta sinä kysyit mielipiteitä. Silloin on tapana antaa mielipide. Kadulla kävellessä, leikkipuistossa tms kukaan ei tule kysymään että "mitä tykkäät meidän vauvan/lapsen nimestä, kuulostaako ihan typerältä?".

Lapset nyt hyväksyy yleensä nimen kuin nimen. Meidän lastenkin kaveripiirissä on niin monenlaista nimeä, että ihme olisi jos joku nimi heidät hörähtämään saisi (no okei, eilen hihittivät salaa Jani-Petteriä mutta se on Putouksen syy, ja tekivät sen sitäpaitsi kotona eikä yhdenkään Jani-Petterin kuullen, ja minä toki valistin että sekä Jani että Petteri on ihan tavallisia nimiä, ne nyt vaan satuttiin valitsemaan myös sketsihahmolle).

Tottakai olet oikeutettu mielipiteeseesi, myös negatiiviseen, niitähän minä kysyinkin :) En todellakaan odota saavani näinkin erilaisesta nimestä kahtakymmentä "oi, ihana!"-kommenttia. En kyllä tosin odottanut myöskään "järkyttävää", erilaisia mukahauskoja väännöksiä yms. Tapansa toki kullakin, mutta negatiivisenkin mielipiteen voi kertoa hienotunteisesti. "En pidä nimestä, sinuna miettisin jotakin toista vaihtoehtoa" yms. Lapset tosiaan tuntuvat joskus olevan vanhempiaan viisaampia ;)

Aina tänne laitetaan joku erikoinen nimi ja kysytään mielipidettä. Kun ihmiset sitten sen rehellisesti kertovat, vedetään herne nenään ja aletaan syyttämään että kasvatamme koulukiusaajia. Hitto mitä pikkusieluja.

Olen pahoillani, jos aloittaja ärsyyntyi. Huumorintajuni on välillä turhan suorasukaista. Vaikka lapset kyllä kiusaavat ihan opettamatta, en suinkaan tarkoittanut, että hassu nimi väistämättä aiheuttaa koulukiusaamista. Se nyt oli tuollainen huono vitsi vaan. Itseasiassa, naurattaa se minua itseäni, mutta huonohan se oli, jos toiset käsittävät sen negatiivisesti.

No en suoranaisesti ärsyyntynyt kenellekään, mutta pistää vaan mietityttämään, mikä joistakin nimistä tekee niin erikoisen, että siitä pitäisi kiusata. Ja vaikka antaisin pojalleni ihan tavallisen nimen, vrt. Jussi, Kalle, Kustaa yms, ei väännöksiltä varmasti voi välttyä. Et varmaan itsekään ole koskaan kuullut kivaa vitsiä nimestäsi, että laivallako sua aikanaan väännettiin? ;)

Olisi varmaan pitänyt laittaa jee vai buu-galluppi pystyyn, niin oltaisiin vältytty rönsyämisiltä :D

Yhteistyössä