A
ap-noora
Vieras
Kamala :$
Ja tykkään kyllä nimestä Kaapo![]()
Mulla taas sitten tulee Kaaposta mieleen kaapu
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Kamala :$
Ja tykkään kyllä nimestä Kaapo![]()
No minun mieheni on kotoisin Virosta ja Kaupo on virolainen nimi, joten tämä tuskin tätä nimeä nyt koskee.
Ei minulla ole mitään erilaisuutta vastaan, eikä sitä että pojat ovat baletissa tai tytöt harrastaa vaikka värikuulasotaa. En todellakaan halua tasapäistää lapsia tai ihmisiä ylipäätänsäkään. Mutta en halua ainakaan omasta lapsesta tehdä mitään suvaitsevaisuuden rottakoetta ja tehdä hänestä jotenkin erilaista ihan vain sen takia että erilaisuutta pitää hyväksyä. Enkä nyt tarkoita että se teilläkään on tuon nimen takana.
Jos joku on sanonut että tuosta nimestä saattaa joutu kiusatuksi, niin ei kai se varsinainen ennustus ole. Pikemminkin on puhuttu että se on mahdollista.
Minua kyllä kovasti haittaisi jos lastani kiusattaisiin tai hän/he kiusaisivat, oli syy mikä tahansa. Tekisin siitä lpun kaikin keinoin. Tämän takia pyrin ainakin omilla valinnoillani pienentämään mahdollisuutta joutua kiusatuksia tai että lapsi alkaisi kiusaamaan. Siis asoilla joihin minulla on päätäntävalta eikä lapsella sanansijaa. Jos poika haluaa tanssia balettia niin menkööt vaikka joku siitä kiusaisikin. Mutta minä en pakota poikaa balettiin vaikka se kuinka tuntuisi erikoiselta ja siitä ei saisi kiusata.
Jos et pitänyt Kaupoa niin erikoisena nimenä niin miksi heti alkuun kyselit nauraen "kuulostaako hölmöltä"? Jos se sinustakin kuulosti alkuun hölmöltä niin mitä oletit täältä saavasi vastaukseksi?
Pitää nyt loppuun vielä painottaa että minulle on aivan sama mikä kenenkin lapsen nimeksi tulee. Sanon siitä kyllä täällä mielipiteeni, jos niikseen tulee niin aika arvostelevankin, jos joku kysyy. Lasteni kuullen en arvostele kenenkään nimeä eikä heillä tunnu oudommatkaan nimet olevan mitenkään "outoja".
En sinua tarkoittanutkaan. =) Kunhan yleisesti kirjoitin vastineen jonkun viestiin.
Mulla taas sitten tulee Kaaposta mieleen kaapu![]()
Mutta ei sitten Kauposta ? :O
No minun mieheni on kotoisin Virosta ja Kaupo on virolainen nimi, joten tämä tuskin tätä nimeä nyt koskee.
Kaapo ja kaapu eroavat yhden kirjaimen verran.
Kaupo ja kaapu kahden kirjaimen verran. Ihan luonnollista, ettei tule enää kaapu mieleen.
Mielestäni tuo Kaupo kuulostaa ihan kivalta nimeltä.
Ei kai kukaan oikeasti ottanut vakavasti sitä minun ensimmäistä kommenttiani? Sehän oli vitsi. En minä tosissaan ajatellut, että siitä nimestä koulukiusataan. Se oli vaan sellainen huvittunut heitto, koska Kaupo nimi oikeasti minua nauratti.
En minä lapselleni Yrjöä silti nimeksi antaisi, ja uskon siihen, että tietynlaiset nimet herkistävät lapsia käyttämään luovia lahjojaan riimittelemällä.
Eri maista peräisin olevissa nimissä on myöskin eroja.
En esim. antaisi Suomessa lapselle nimeä Muna, Uros, Raivo tai edes Kaupo.
Sen sijaan on monia nimiä, joita voisin hyvinkin antaa.
Kyse ei ole siitä, etteikö vierasperäistä nimeä voi / saa antaa, vaan siitä kuinka se sopii siihen kielen mitä kotimassa puhutaan...tai miten sen selittäisi...
ÖÖh nyt ei liene kyse kuinka monta kirjainta on eroa?
Kauposta tulee mieleen kauppa, Juusosta juusto, Elisasta puhelinoperaattori, Harrista kala, Eelistä ankerias jne. Mitä kenellekin tulee mistäkin nimestä mieleen.
Meidän tulevalta pojalta puuttuukin vielä kolmas nimi...Kuinkahan moni palstamamma on viime vuosina antanut lapselleen nimeksi Timo? Ei tule monellekaan mitään hyvää mielikuvaa... :kieh:
Hei!
Tulin vielä tänne kertomaan, että poikamme sai tänään lopulta nimen Daniil KristianSaa nähdä tuleeko nimelle Kaupo vielä tulevaisuudessa käyttöä, mutta nyt ihastuimme sitten lopulta tuohon nimeen
![]()
Milloin näin on ollut? Kauppoja ei ole ollut kuin muutamia yli sataan vuoteen.
NImi - Kaupo, on Virossa todella vanha nimi ja ilmeisesti tullut tunnetuksi vironkielisestæ "Kalevipoika" kansalliseepoksesta, Suomessa vastaa se "Kalevalaa".
Ei taita olla nykyisin kovin yleinen nimi, mutta kaikissa ikæluokissæ kyllæ esintyy Kaupoa.
PS! Viroksi lausutaan KauPPo, vaikka kirjoitettaan Kaupo.
Ei, vaan ihan Daniil![]()