Mun mielestä tuollainen on turhaa, jos oikeasti tarkoittaa sitä että nimi on kamala. Suoraan kyssäriin suora vastaus, ei passaa loukkaantua mun mielestä

. Sitäpaitsi, ikinä en sanoisi tai ajattelisi että koska
minä en pidä nimestä, niin jonkun pitäisi miettiä lapselleen jotain toista vaihtoehtoa - ei, ei ja ei. Lapsi PITÄÄ nimetä siten kuin itse haluaa, ei siten miten ympäristö (tai vielä pahempaa, tuntemattomat palstakansalaiset) haluavat. Tulen aina hiukan surulliseksi (hassua, mutta totta

) kun joku kertoo että "niin kovasti olisin halunnut tytöstäni Seelan, mutta ajateltiin että se on liian erikoinen nimi niin annettiin sitten nimeksi Sara, ihan okei sekin on". Ja näitä tapauksia on tullut vastaan oikeassakin elämässä. Ei oman lapsen nimen kohdalla saa tyytyä mihinkään toiseksi parhaaseen tai "ihan okei"- nimeen.
Mutta hei, nyt kun tuota Kaupoa on vähän aikaa kelannut päässään, niin ei se kuulosta enää yhtään niin huonolta kuin 10 minsaa sitten

. Vaati ilmeisesti ikäänkuin totuttelua. On se nyt ainakin ihan tuollaisenaan Suomeen sopiva nimi (siis lausutaan ja kirjoitetaan samalla lailla, kaiketi, eikä oo vierasperäisiä kirjaimia) ja siinä missä hiekkalaatikolle ja päiväkoteihin mahtuu Otsoja, Veetejä, Christianeja, Roneja, Kaureja, Ohtoja ja Matiaksia, niin mahtuu yksi Kaupokin ihan varmasti. Joo, varmaan sanovat Kaapoksi vahingossa joskus, mutta kyllä Timiäkin varmaan sanotaan vahingossa joskus Timoksi yms - ja meidän Nikolas korjaa kyllä heti jos joku sanoo että Niklas, tai kirjoittaa nimen muodossa Nicolas/Nicholas =). En oo kokenut suureksi asiaksi tavata lasteni etunimiä, siinä samassa se menee kuin sukunimenkin tavaaminen :xmas: