G:yliaikainen synnytys, 1. Vauvanpaino? 2. Kuinka kauan käynnistys kesti jos käynistetty? Millä viikoilla tuli vauva?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="kkk";25902856]En varmaan kuuluisi tähän ketjuun koska mun vauvat eivät ole olleet yliaikaisia mutta nelikiloisia ovat olleet kumpikin. Eka käynnistettiin ja syntyi puoli vuorokautta ekasta tabletista, toinen käynnistyi itsestään ja koko synnytys oli ohi parissa tunnissa, molemmissa ponnistusvaihe maks pari minuuttia eli ei se että vauva on yli neljä kiloa aina tarkoita pitkää ja vaikeaa synnytystä....[/QUOTE]

kiitos, tää rauhoittaa paljon:), ehkä ei mullakaan ihan vaikea, kun 2 kokemusta on jo, paitsi molemmat oli 3.5kg

41+6 syntynyt, käynnisteliin jonkun aikaa, reilu vuorokausi muistaakseni tabletit ei siis oikein tehonneet, mutta kun pääsi saliin ja laitettiin tippa niin synnytys käynistyi ripeästi. Ponnistusvaihe kesti aika pitkään, reilun puoli tuntia muistaakseni. Kätilöllä oli puhelin kädessä jotta soittaa leikkuuriin ja mennään sektioon. Jostain sain kuitenkin voimia ponnistaa ja poika syntyi.
Painoa oli 4820g ja pituutta 56 cm

Esikoinen syntyi spontaanisti 40+5, 4180g, synnytyksen kesto kaikkinensa n. 21h - ponnistusvaihe oli piinaavan pitkä...

Kolmas syntyi käynnistettynä vkolla 41. Ja mulla oli todella hieno kokemus käynnistetystä synnytyksestä: koko homma eteni nopeasti ja rivakasti, hyvin ehdin supistuksiin mukaan vaikka tiukkoina tulivatkin oksitosiinitippojen vauhdittamina - synnytyksen kesto 3.30h :). Ja tää kolmas raskaus oli semmonen, että mä olin jo useamman viikon ajan yöaikaan suunnilleen roikkunut ovenkahvassa tiukkojen lähdetään- ei lähdetä- supistusten takia, ya- kontrollissa lääkäri armahti ts. sanoi että synnytys on käynnissä mutta nyt pistetään stoppi ja pistetään tämän päivän vauvatilastot kohdilleen ;) - auki olin sen 3 cm tuolloin ja vauva aivan alhaalla valmiina tulemaan pois...

[QUOTE="Lissu";25900789]Minkä takia esikoisen synnytystä ei käynnistetty aiemmin, jos saan ihan uteliaisuudesta kysyä? Tuo 43+5 on jo tosi pitkälle päästetty raskaus.[/QUOTE]

Ei mitään hajua miksei. Tämä tapahtui yli 21 vuotta sitten, enkä ensimmäistäni odottavana edes tajunnut "vaatia" että olis käynnistetty aikaisemmin :D Reilu viikon olin sairaalassa osastollakin ennen käynnistystä.

41+6 syntyi, poika 4150 g ja 54 cm. Käynnistettiin kohdunsuun pallolaajennus + kalvot puhkaisemalla, 12 h olin salissa, ihan hyvin meni kuitenkin. Supistukset alkoi tosi hyvinä heti kun kalvot puhkottiin, oksitosiinia sain vasta paljon myöhemmin, kun supparit eivät kovenneet tarpeeksi itsestään.

Mä olin 4,5 kg syntyessäni. Äiti synnytti mut normaalisti rv 41+7. Tosin hän sai verensiirron, niin paljon vuoti ja hoitokeinot oli toiset 35 vuotta sitten.

Mutta, äiti oli/on pienikokoinen (160/50 nuorena), ja onnistui 4,5 kiloisen ponnistamaan. Ja sisko 3 vuotta myöhemmin tasan 4-kiloinen, se oli hänelle helppo, 6 tunnin synnytys :)

Tsemppiä Milanna ja muuta odottavat !

1. tableteilla käynnistys, kolme 2vrk käynnistettiin. synnytyksen kesto 8h, ponnistusta 30min. 4300g 52cm.

2.käynnistys oksitosiini-tipalla, tipan aloituksesta vajaa 4h tyttö 3700g 52cm pihalla. Synnytyksen kestoksi laitettu 1h50min, ponnistus 1min.

Yhteistyössä