Kyllä taas ärsyttää miehen sisko!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HippuTAR

Vieras
Miten joku voikin olla noin... aargh, en mä keksi mitä sanaa siitä käyttäis. Ilkeä??

Se oli eilen täälä käymäs (toi 3v. pojalle karkkia kun se on kipeenä), ja ne ton 3 v.:n kans katteli mainoslehdestä vappujuttuja. Käly (onko miehen sisko käly?) sitten puhui kaasupalloista siihen tyyliin että arvasin että se haluais ostaa sellasen tolle pojallle. Sanoin sitten hyvin painokkaasti että mies hakee pojille pallot torstaina tai perjantaina.

No äsken tuli viesti että se on tolle pojalle ostanu pallon. Mutta siis vain 3v.:lle, ei 9v. kehitysvammaiselle joka odottaa sitä palloa paljon enemmän. On tolle pienemmälle ostanut muitakin vappujuttuja ja se on ihan siedettävää koska vanhempi ei niistä niin paljon piittaa.

Mutta toi pallo... arvatenkin tulee sitä kohta tuomaan ja mä tasan tarkkaan vien sen pallon samantien kodinhoitohuoneeseen ja sanon että "annan tämän pojalle sitten kun toisellekin on pallo".

Siis vaikka mä selvästi sanoin että me itse ostetaan ne pallot niin ei vaan voinu uskoa. Mun mielestä alkaa jo olla pelkkää ilkeyttä tota kehitysvammaista kohtaan ja ilmeisesti johtuu pojan kehitysvammaisuudesta.

Entä jos se ei ole ilkeyttä vaan hän ei vain tajua että teidän 9-vuotias vaikka kehitysvammainen onkin osaa myös nauttia pallosta?Jos hän ei ole ilkeä vaan yksinkertaisesti tietämätön?

Olet aivan oikeassa. Ilman muuta kummankin pitää saada pallo yhtäaikaa. toisekseen jos sanoit että itse ostatte pallon, niin silloin hänen olisi pitänyt tajuta ettei osta palloa 3 vuotiaalle. Noihin kovapäisiin ihmisiin ei auta kuin oma kovapäisyys, ÄLÄ ANNA KÄVELLÄ YLITSESI. Tee asia selväksi ystävällisesti, mutta jämäkästi.

[QUOTE="akka";26149324]Entä jos se ei ole ilkeyttä vaan hän ei vain tajua että teidän 9-vuotias vaikka kehitysvammainen onkin osaa myös nauttia pallosta?Jos hän ei ole ilkeä vaan yksinkertaisesti tietämätön?[/QUOTE]

peesi

Onko hällä itsellään lapsia? Äkkiselttään voisi ajatella, ettei 9v välttämättä ole palloista enää kiinnostunut...tai kun kyseessä on kehitysvammainen, niin jos ajattelee sitä kautta asiaa näin?

Ota pallo sinne kodariin ja sitten se miehen sisko puhutteluun.

Jos kyse on ilkeydestä, niin eiköhän se ollut sitten siinä. Omaan kotiini en moista ihmistä päästäisi, oli kyse sitten miehen siskosta, omasta äidistä tai itse herra tasavallan presidentistä. Aivan sama.

[QUOTE="akka";26149324]Entä jos se ei ole ilkeyttä vaan hän ei vain tajua että teidän 9-vuotias vaikka kehitysvammainen onkin osaa myös nauttia pallosta?Jos hän ei ole ilkeä vaan yksinkertaisesti tietämätön?[/QUOTE]

Kyllä se tietää. Ja siis toi kehitysvammainen ei oo mikään vihannes, vaan ihan osaa liikkua suht normisti mutta henkinen kehitys on n. 6 vuotiaan tasolla eikä hän osaa puhua kuin muutaman sanan. Käyttä viitomia ja kuvakansiota kommunikointiin. Ja siis ymmärtää puheen ja on oikeastaan monissa asioissa aika fiksukin. Mutta mielensä pahoittaa tälläisissä asioissa moninkertaisesti pahemmin kuin toi pienempi.

Eikä tää oo ollenkaan eka tän tyylinen juttu kälyn (ja anopin) suunnalta vaan näitä riittää.

no 9-vuotias nyt on aika iso jo, vaikka oliskin kehitysvammainen. sisko nyt ei välttämättä ajatellu että sen ikänen enää välittää vappupalloista. siis ap:n mielestä sisko on ilkeä kun tuo edes toiselle lapselle karkkia ja ilmapallon?? :O haiskahtaa vähän siltä että syystä tai toisesta ap ei vaan voi sietää tota siskoa ja keksii sitten tämmösiä "olipas se nyt taas epäreilu" juttuja.

Onko hällä itsellään lapsia? Äkkiselttään voisi ajatella, ettei 9v välttämättä ole palloista enää kiinnostunut...tai kun kyseessä on kehitysvammainen, niin jos ajattelee sitä kautta asiaa näin?

Ota pallo sinne kodariin ja sitten se miehen sisko puhutteluun.

Jos kyse on ilkeydestä, niin eiköhän se ollut sitten siinä. Omaan kotiini en moista ihmistä päästäisi, oli kyse sitten miehen siskosta, omasta äidistä tai itse herra tasavallan presidentistä. Aivan sama.

Voi kun se oliskin noin helppoa.

Mitäs tuumaatte siihen kun meillä jo kaksi tyttöä joille anoppi ja appi ei ole juurikaan satsannut mitään. Nyt syntyi poika, niin appi sanoi laittavansa pojalle oman tilin. Ei tule onnistumaan ennen kuin tytötkin saavat, tytöt nyt 11, ja 8 v.

• Tykkää
Reactions: emeleia
Sanot suoraan, että et halua pahoittaa isomman mieltä ja sen takia oli tarkoitus ostaa molemmille yhtäaikaa pallot. Sanot, että voi tuoda oman pallonsa sitten, kun toisellekin on pallo hankittuna.

Ei kai tuossa tarvitse sen kummempia selitellä tai kovistella, kerrot vaan faktat ja olet rehellinen.

• Tykkää
Reactions: Mimmar
no 9-vuotias nyt on aika iso jo, vaikka oliskin kehitysvammainen. sisko nyt ei välttämättä ajatellu että sen ikänen enää välittää vappupalloista. siis ap:n mielestä sisko on ilkeä kun tuo edes toiselle lapselle karkkia ja ilmapallon?? :O haiskahtaa vähän siltä että syystä tai toisesta ap ei vaan voi sietää tota siskoa ja keksii sitten tämmösiä "olipas se nyt taas epäreilu" juttuja.

Toi 9v. oli siinä vieres täpisemäs niistä palloista kun sitä mainosta kattelivat. Ja kyllä vaan on ilkeä koska se tuo aina vain tolle pienemmälle, haluaa pienemmän niille kylään yms.
Viimeksi mies kävi sielä kyläs vain ton 9v.: kans. Poika oli aivan täpinäs menos kun se kerrankin sais sielä leikkiä leluilla eikä vain kattoa vierestä kun toinen leikkii. No eipä ollu leluja annettu.

Toi 9v. oli siinä vieres täpisemäs niistä palloista kun sitä mainosta kattelivat. Ja kyllä vaan on ilkeä koska se tuo aina vain tolle pienemmälle, haluaa pienemmän niille kylään yms.
Viimeksi mies kävi sielä kyläs vain ton 9v.: kans. Poika oli aivan täpinäs menos kun se kerrankin sais sielä leikkiä leluilla eikä vain kattoa vierestä kun toinen leikkii. No eipä ollu leluja annettu.
:(

Onko miehen siskolle sanottu asiasta? Jos on, niin miten selittää käytöksensä?

Kyllä se tietää. Ja siis toi kehitysvammainen ei oo mikään vihannes, vaan ihan osaa liikkua suht normisti mutta henkinen kehitys on n. 6 vuotiaan tasolla eikä hän osaa puhua kuin muutaman sanan. Käyttä viitomia ja kuvakansiota kommunikointiin. Ja siis ymmärtää puheen ja on oikeastaan monissa asioissa aika fiksukin. Mutta mielensä pahoittaa tälläisissä asioissa moninkertaisesti pahemmin kuin toi pienempi.

Eikä tää oo ollenkaan eka tän tyylinen juttu kälyn (ja anopin) suunnalta vaan näitä riittää.

Mun edesmenneellä ystävällä on kehitysvammainen lapsi,nyt jo aikuinen.
Hän ei puhunut,viitoi myös,henkisesti lääkärit sanoivat että on maksimissaan kaksivuotiaan tasolla.Mutta sitä huumorintajua mikä hänellä oli kävi kyllä kateeksi ja aivan varmasti tajusi vitsit ja tilannekomiikan. Äärettömän musikaalinen.Ikää oli silloin 14 ja armoton murrosikä menossa.
Varmasti lapsi pahoittaa mielensä kun vielä 17 vuotiaatkin haluaa toisinaan tulla kohdelluiksi pikkulapsina =)
Ymmärrän jos tuo on tahallista että olet raivoissasi.
Jos käly pallonsa kanssa tänään tulee,nappaat sen ja sanot että tämä menee odottamaan kunnes myös vanhemmalle on antaa pallo, koska hän iloitsee siitä enemmän kuin tuo nuorempi.Jos ei siitä ymmärrä niin on harvinaisen yksinkertainen ihminen.

No kuule, meillä kolme lasta (12v, 9v ja 5v) ja mä ostin kyllä ihan heille kaikille vappupallot. Angry Birdsit olivat isompien suosikkeja ja olivat ihan innoissaan, kun yllätyksenä ne eilen kotiin toin. Kyllä heille olisi tullut paha mieli, jos olisin ostanut vappupallon ainoastaan pienimmälle. Vappu on juhla muillekin lapsille kuin alle 9-vuotiaille.

Täytyy kyllä sanoa, että jos mun veljelläni/siskollani olisi lapsia (vaikka minkä ikäisiä), niin kyllä mä heidät kaikki tuollaisissa asioissa huomioisin, enkä osoittaisi sitä huomiota vain yhdelle lapsista.

Mitäs tuumaatte siihen kun meillä jo kaksi tyttöä joille anoppi ja appi ei ole juurikaan satsannut mitään. Nyt syntyi poika, niin appi sanoi laittavansa pojalle oman tilin. Ei tule onnistumaan ennen kuin tytötkin saavat, tytöt nyt 11, ja 8 v.

Voit hyvin kertoa heille, että arvostat kaikkia lapsia aivan yhtä paljon. Eli ketään ei tule suosia sukupuolen perusteella. Jos eivät halua ymmärtää tasavertaista kohtelua, niin älä anna perustaa sitä yhtäkään tiliä. Mielestäni kaikki ansaitsevat tilinsä, ei sitä voi vain yhdelle perustaa, vaikka olisi kyseessä poika. Kaikki ovat yhtä arvokkaita. Tee heille selväksi, että mitään suosikkia teidän perheessä ei ole eikä tule.

Yhteistyössä