Miksi mammat ovat niin hulluina meandin lastenvaatteisiin, tai lastenvaatteisiin yleensä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Luonnollisesti kaiken materian ylenpalttinen hankkiminen on haitaksi maapallolle, mutta ap:ta tuntui eniten kaivavan se, että jotkut ostaa niin KALLIITA vaatteita. Jos mulla olisi varaa, ostaisin aina mahdollisimman ekologisesti ja mahdollisimman lähellä tuotettuja vaatteita pienten yrittäjien, maksoi mitä maksoi. Ja sehän joitakin vituttaisi.

Mä taas luin aloituksen niin, että ap:ta vaivaa vaatteiden yletön määrä.

Mulle ainakin on ihan sama, mihin ihmiset rahansa hassaa, mutta tosiaan se määrä on yhteinen ongelma.

Aloituksessahan ei puhuttu varsinaisesti kirppistelystä.

Ja ostan minäkin Meandia sun muita, mutta minulle se vaatteen merkki on toissijainen asia. Tärkeintä on, että vaate toimii tarkoituksessaan ja näyttää hyvältä. Joillekin taas se merkki näyttää olevan SE juttu, jota ilman ei "ole mitään".

Jos todella tykkää sen MERKIN vaatteista? Ja siksi se on se juttu?

Aloituksessahan ei puhuttu varsinaisesti kirppistelystä.

Ja ostan minäkin Meandia sun muita, mutta minulle se vaatteen merkki on toissijainen asia. Tärkeintä on, että vaate toimii tarkoituksessaan ja näyttää hyvältä. Joillekin taas se merkki näyttää olevan SE juttu, jota ilman ei "ole mitään".

Juu ja toisille tavaran arvo riippuu jostakin muusta. Toiselle sen pitää olla Suomessa valmistettu, toiselle vintagea, toiselle kelpaa kaikki missä on joku tietty hahmo. Mun mielestä hassua ja kummallista, mutta enpä silti lähtisi sentään tekemään kokonaisvaltaisia johtopäätöksiä ihmisestä ja hänen elämästään pelkästään tuon "keräilyn" perusteella.

Sä olet vähän ruosteessa tänään(kin).

Ja sinä isket vyön alle tänään(kin) erittäin ikävästi. Osuinko arkaan paikkaan, kun pitää henkilökohtaisuuksiin mennä?

Koeta ottaa huomioon, että myös mulla on oikeus mielipiteeseeni ja sen ilmaisuun - toivon siis palstailurauhaa. Jatkuva henkilökohtainen härkkiminen on erittäin epäasiallista.

Ja sinä isket vyön alle tänään(kin) erittäin ikävästi. Osuinko arkaan paikkaan, kun pitää henkilökohtaisuuksiin mennä?

Koeta ottaa huomioon, että myös mulla on oikeus mielipiteeseeni ja sen ilmaisuun - toivon siis palstailurauhaa. Jatkuva henkilökohtainen härkkiminen on erittäin epäasiallista.

Mieti nyt itse, mitä kirjoitit.

Ja ei, ei osunut. En ole merkkiuskollinen vaan avarakatseisesti katselen kaikkea Prisman valikoimista Burberryyn. Elän, ja annan toisten elää.

Ja mitä ihmeen palstailurauhaa? Eikö sulle saa vastata? :D

Jaa mä ostan Meandia sen takia että se on harvoja euroopassa tehtyjä merkkejä, ne on kivan näköisiä, hyvälaatuisia ja niissä on hyvä jälleenmyyntiarvo. Lisäksi en kierrätä vaatteita lapsillani, mulla on poika-tyttö-poika ja pojilla sen verran ikäeroa että en jaksa säilöä isomman vaatteita pienemmälle.

Mutta myönnän, kyllä mä myös haluan pukea lapset nätisti. En mä mikään supernipo ole, meillä on myös kavereiden lasten vanhoja vaatteita, kirpparivaatteita ja halpisvaatteita merkkivaatteiden lisäksi, mutta joku raja siinäkin kuitenki on että mitä suostun lapsilleni pukemaan. Ehkä mulla sitte on jääny nukkeleikit lapsena kesken :xmas:

Harvoin ihmettelen lasten asuvalintoja, eikä juuri ole ihmisten valinnat pohdituttaneet. Mutta kun kaksi erittäin hyvin (ja arvokkaasti) pukeutuvaa aikuista pukee lapsensa kierrätyskamaan- tosi kuluneista ja liian pieniinkin vaatteisiin, herää kysymys miksi? Mutta ehkä kyseessä on juuri ap. Turha säästää isin Hugo Bossin puvusta, kun voi säästää lapsen vaatteesta.
Tämä on siis tosielämän esimerkki, jota itsekseni oon pähkäilly. Liippas aihetaa niin tuli taas mieleen :)

Muuten minusta on jotenkin kiva ajatus, että ihmiset haluaa pukea lapsensa kivan näköisesti ja hyvin- merkeillä tai ilman. Yletöntä tuhlausta vierastan.

Yhteistyössä