Haluaisin työskennellä koirien parissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "haave"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"haave"

Vieras
Siinä se jo tulikin.. Eläinlääkäriksi minusta ei tule koskaan olemaan, en tahdo antaa koirille sitä viimeistä piikkiä.
Haluaisin oman kennelin, jossa olisi ehkä jokin pieni lemmikkikauppa.
Tai sitten koirahoitola jossa sitten myös siistisin ym koiria, onko haaveeni täysin "lytätty"?

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri;26187980:
No ei todellakaan ole lyttyyn, hyviä ja hintatasoltaan kohtuullisia hoitopaikkoja kyllä tarvitaan.
Hyvä idea tuo kaupan ja hoitolan yhdistäminen, anna palaa :)

Kyllä nyt sait hymyn huulilleni! :)

Entä jos perustat kennelin? Joudut ehkä lopettamaan vastasyntyneitä koiranpentuja, jotka eivät ole elinkelpoisia. Meinaan vaan, ettei niissä synnytyksissä ole aina kätilöä saatavilla. :O
Anteeksi, mutta karua se kennelin pitäminenkin on ja siinä saattaa joutua itse toimimaan ripeästi.
Tiedän tapauksen, missä yks tyyppi lopetti koko kenneltouhun, kun ensimmäinen pentue olikin täysin epämuodostunut, oli sisäelimiä vatsan ulkopuolella jne. Siinä ei auttanut muu kuin päättää pennut päiviltä saman tien, niin sillä ei ollut enää koskaan minkäänlaista halua teettää pentuja koirallaan. : /

Joku koirahoitola olis varmaan ihan jees. :)

Entä jos perustat kennelin? Joudut ehkä lopettamaan vastasyntyneitä koiranpentuja, jotka eivät ole elinkelpoisia. Meinaan vaan, ettei niissä synnytyksissä ole aina kätilöä saatavilla. :O
Anteeksi, mutta karua se kennelin pitäminenkin on ja siinä saattaa joutua itse toimimaan ripeästi.
Tiedän tapauksen, missä yks tyyppi lopetti koko kenneltouhun, kun ensimmäinen pentue olikin täysin epämuodostunut, oli sisäelimiä vatsan ulkopuolella jne. Siinä ei auttanut muu kuin päättää pennut päiviltä saman tien, niin sillä ei ollut enää koskaan minkäänlaista halua teettää pentuja koirallaan. : /

Joku koirahoitola olis varmaan ihan jees. :)

Kiitos kommentistasi. Tottakai minua surettaisi lopettaa pentu, mutta tuolla eläinlääkärillä tarkoitin mm. etten siksi sitä tekisi, koska on huomioitava omistaja ja tiedän meneväni liian syvälle siinä ja olen kuin tuntisin hyvinkin koiran/omistajan, eli kävisin suremaan niinkuin omistaja, toivon että ymmärrät mitä tarkoitan. Koira joka vasta syntyy ja jolla ei ole toivoa elää tai on epämuodostunut tms. on hänen paras siirtyä koirien taivaaseen. Haave on ollut minulla jo pikkutytöstä lähin.

Jep, kennelin pito vaatii ihmiseltä hyvässä lykyssä saman kuin eläinlääkärinä toimiminen. Eli lopetuksia, sairauksia yms jota ei kaikkien pää kestä.
Joten jos ell työ ei tule kuuloonkaan niin tuo koirahoitola vois kuulostaa realistisemmalta vaihtoehdolta

Noniin, myöhästyin :D

No, voin sanoa ettei kasvatus ole helppoa alkuunkaan, mutta voithan aina aloittaa opiskelun, tutustua kasvattajiin ja miettiä sitten kennelin perustamista

ja myös, kannattaa miettiä sitä että omilla koirillaan kun pentuja tekee, on aina se, että ne voivat siihen synnytykseen kuolla, tai siitä kärsiä. Eli jos todella kiinnyt koiriisi, niin kannattaa harkita estääkö se kasvatustoiminnan

Täällä samat haaveet. Siksi lähdenkin eläinten hoitoa syksyllä opiskelemaan ja lisäopintoina ajattelin suorittaa ongelmakoirakoulutusohjaajan opintoja :) pitkä matka tuonne vielä on, että virallisesti voi sanoa olevansa kouluttaja ym, mutta valmis olen sen eteen töitä tekemään.

Yhteistyössä