Puhutaan miehen kanssa koko ajan eri asioista ja tarpeista!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eiku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eiku

Vieras
Löysin MÖKKIÄ varten rantatontin ja esittelin sitä miehelle. Ollaan tästä puhuttu.
Mies siihen vastasi ja alkoi vääntämään, että onko se vaan rantatontti vai voiko siihen rakentaa TALON?

Siis mitä taloa me nyt muka ollaan rakentamassa? Ei tosiaan olla! Ollaan puhuttu että sellainen muutos olisi liian hankala toteuttaa!

Mä tulin niin vihaseksi että keskustelu loppui siihen ja sanoin, että antaa olla!

Me ei tosiaankaan tajuta toisiamme. Miehen on pakko tehdä asioista jotenkin vaikeita. Siksikö ettei niitä tarvitsisi toteuttaa!

Musta tuntuu että mä kulutan aikaani johonkin fiktioon katselemalla ja suunnittelemalla asioita jotka mies vaan kuitaa jollain muulla kun mitä ollaan puhutta!
Ihan turha olo taas!

en kyllä ymmärtäny ongelmaa, mikä se on?

YHDESSÄ ollaan suunniteltu jotain mökkipaikkaa, tonttia tai valmista kokonaisuutta.

MINÄ ehdotin edullista tonttia jolle voi rakentaa MÖKIN. Vaatimatokin kävisi.

MIES tyrmääkin tontin sillä että siihen ei voikaan rakentaa asuinTALOA, luvat siis vaan mökille.

JOS rakennetaan taloa, se tarkoitta että hommasta tuleekin pirun iso, pitää myydä vanha talo, muuttaa paikkakuntaa, koulua, kavereita jne.

JÄRKEVÄÄ? EI!

KESKUSTELUYHTEYTTÄ? EI!

TOISTEMME YMMÄRTÄMINEN! NOLLA!

ei mies ole ikinä kommentoinut mun rakennussuunnitelmia muuten kuin että pitää kertoa kunhan pitää uuteensoitteeseen tulla asumaan:D

Jaa. Mä kyllä haluan että molemmat suunnitellaan ja päätetään samaan suuntaan näin isossa asiassa. Veikkaan että sunkin mies on ollut 100% päätöksenne kannalla ja mukaillut sitä, vaikka puheissa sinä olisit ollut se "rakentaja ja homman arkkitehti"?

Jaa. Mä kyllä haluan että molemmat suunnitellaan ja päätetään samaan suuntaan näin isossa asiassa. Veikkaan että sunkin mies on ollut 100% päätöksenne kannalla ja mukaillut sitä, vaikka puheissa sinä olisit ollut se "rakentaja ja homman arkkitehti"?
no tämän missä asutaan nyt rakennutin ennen kuin oltiin edes tavattu että ei mies hirveesti ole saanut kommentoida.
seuraavankin olen itse suunnitellut tuttavan kanssa jolta olen piirustukset tilannut ja tontinkin valitsin itse. mies ei haluaisi isompaa taloa eikä muuttaa mutta itse en viihsy enää tässä ja lapsille pitää saada enemmän tilaa.

Rakennus- tai sisustusprojektit ei taida olla niitä otollisimpia tilanteita opetella parisuhteen kommunikointia.

Kommunikointiin tarvitaan sekä puhumista, kuuntelemista että erilaisten näkemysten ymmärtämistä (yleensä perusteluja).

Liiallinen konsensushakuisuus voi myös aiheuttaa hankaluuksia. Tässä nyt kannattaisi ehkä kysyä mieheltä, mitä hän ihan oikeasti haluaisi, jos asiat menisivät hänen mielestään parhaalla tavalla. Vaikuttaisi siltä, että tämä ei ole tullut vielä esiin. En tietenkään tarkoita, että juuri se vaihtoehto pitäisi toteuttaa.

no tämän missä asutaan nyt rakennutin ennen kuin oltiin edes tavattu että ei mies hirveesti ole saanut kommentoida.
seuraavankin olen itse suunnitellut tuttavan kanssa jolta olen piirustukset tilannut ja tontinkin valitsin itse. mies ei haluaisi isompaa taloa eikä muuttaa mutta itse en viihsy enää tässä ja lapsille pitää saada enemmän tilaa.

Okei. Mut meillä EI ole noin. Sä olet vähän kuin mun mies. Just näin meillä tästä asiasta ymmärretään kuin mitä me nyt ymmärrämme toisiamme.
Yksi puhuu aidasta ja toinen aidanseipäästä.

Rakennus- tai sisustusprojektit ei taida olla niitä otollisimpia tilanteita opetella parisuhteen kommunikointia.

Kommunikointiin tarvitaan sekä puhumista, kuuntelemista että erilaisten näkemysten ymmärtämistä (yleensä perusteluja).

Me yleensä ymmärretään toisiamme ja makukin on ihan sama.
Tässä sen vaan nyt näkee, että kun isoista asioista on kyse, niin asiat voikin mennä odottamatta ristiin. Paljonhan eroja tulee just rakennusaikana.
Meille siis voisi tulla ongelmia, vaikuttaa siltä.

Me yleensä ymmärretään toisiamme ja makukin on ihan sama.
Tässä sen vaan nyt näkee, että kun isoista asioista on kyse, niin asiat voikin mennä odottamatta ristiin. Paljonhan eroja tulee just rakennusaikana.
Meille siis voisi tulla ongelmia, vaikuttaa siltä.

Nykyään jos joku kysyy minulta pariutumisneuvoja (ja joskus vaikkei kysyisikään :p) sanon, että älä ota sellaista jonka kanssa olet [kaikesta] samaa mieltä, vaan ota sellainen, jonka kanssa voit olla eri mieltä.

• Tykkää
Reactions: fifiia
Liiallinen konsensushakuisuus voi myös aiheuttaa hankaluuksia. Tässä nyt kannattaisi ehkä kysyä mieheltä, mitä hän ihan oikeasti haluaisi, jos asiat menisivät hänen mielestään parhaalla tavalla. Vaikuttaisi siltä, että tämä ei ole tullut vielä esiin. En tietenkään tarkoita, että juuri se vaihtoehto pitäisi toteuttaa.

Mä luulin tietäväni. Kuulostaa siltä että se ei itsekään tiedä, tai ei halua tietää, ja alkaa sit pyörittelemään jotain ihan muuta ideaa.
Sopishan sekin, mä olen aina valmis kuuntelemaan, mutta jos sillä täysin tyrmätään mun aiemman puheen pohjalle nojautuva idea niin joku mättää.

Kai tää tästä mut nyt olen vaan niin pirun vihanen ja turhautunut.

Nykyään jos joku kysyy minulta pariutumisneuvoja (ja joskus vaikkei kysyisikään :p) sanon, että älä ota sellaista jonka kanssa olet [kaikesta] samaa mieltä, vaan ota sellainen, jonka kanssa voit olla eri mieltä.

Eli tää meidän toimintahan sit kuulostaakin hyvältä. Tökkii vaan tässä matkalla.
Enkä mä tiedä voiko tuon kanssa olla rakentavasti eri mieltä, vai haluuko se nyt ihan omiaan.

Mie tuli takaisin sisälle. Meni siis töihinsä välillä. En sano mitään tästä asiasta enää, puhukoot nyt puolestaan. Jos ei puhu niin mä en turhaan tontteja etsiskele!

Ihan hyvä kysymys mieheltä, sillä asioita kannattaa miettiä eri näkökulmista. Kysymyksiä voi tehdä, vaikka aiottua hanketta ei aikoisikaan toteuttaa.

Jos itse olisin ostamassa rantatonttia, niin olisi toivottavaa, että tontille voisi rakentaa talon. Ensin siihen voisi rakentaa saunamökin ja smyöhemipien tarpeiden varalta olisi kiva, jos siihen voisi rakentaa talon vakituista asumista varten.

Yhteistyössä