Mies suhtauhtuu lastemme poika/tyttöystäviin hyvin eri tavalla

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Maarit"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Maarit"

Vieras
Meillä on 2 aikuistuvaa lasta, tyttö ja poika. Poika on 19v ja hänellä on 17v tyttöystävä. Tyttö 17v ja hänellä on 20v poikaystävä. Mieheni suhtautuu hyvin eri tavoin näihin pariskuntiin, voitte varmaan arvata mitenpäin se menee...

Eli aina kun poikamme tyttöystävä tulee meille, on hän suorastaan hymy korvissa ja muutenkin hehkuu semmoinen meininki, että on ylpeä tästä kaappauksesta. Tyttö on tosi nätti ja ihan rehellisesti täytyy sanoa, ettei todellakaan tässä tapauksessa pidä kynttilää vakan alla. Nytkun ilmat ovat lämminneet, niin pukeutuu kyllä tosi paljastaviin asuihin. Tosin eipä se kauheasti muiden lukiotyttöjen pukeutumisesta poikkea.

Tyttömme poikaystävä on armeijassa ja hänellä on takataskussa paikka yliopistoon. Komea, fiksu ja omasta mielestäni kaikin puolin ihannevävy. Mieheni kuitenkin on joka käänteessä sanomassa jotain negatiivista hänestä. Onneksi nyt osaa sentään pitää mölyt mahassa pojan ollessa meidän kotona.

Tämä poika sitten on intistä vapaalla Juhannuksena ja sanoi minulle, että vois olla kivaa jos me tultaisiin hänen perheensä mökille. Ja tietysti meidän poika mukana (ja hänen tyttäystävänsä vanhemmat kanssa). Kuulemma olisi tilaa yöpymiseen vaikka koko konkkaronkalle. Mielestäni oli ihastuttava ajatus, olen toki hänen mukavat vanhempansa pari kertaa tavannutkin.

No mieheni suhtautui tähän todella penseästi. Ei kyennyt perustelemaan oikein mitään, mutta meininki oli se, että parasta olis että oltais omalla mökillä ja siellä olis poika tyttöystävineen ja sitten meidän tytär ilman poikaystävää, koska EI OLE TÄYSIKÄINEN! No eipä ole se poikammekaan tyttöystävä mutta sepä ei tunnu haittaavan...

Uuh... no kaipa tässä logiikka on mun puolella ja sentäs saadaan toteutettua Juhannus tuolla tytön poikaystävän ehdottamalla tavalla...
 
No varmaan aika luonnollinen suhtautuminen isältä. Tyttöä suojellaan kun taas poikaan samaistutaan enemmän ja ollaan ylpeitä kun on saanut hyvännäköisen tyttöystävän.
 
No olkoon suojelevaa, mutta tuollainen sukupuolittunut epäarvoistaminen on väärin! Pistä mies huomaamaan toimintansa, tyttönne olisi todellakin voinut valita myös oikeasti sellaisen "puolison", jota sietäisikin katsoa kieroon... Saisi olla tyytyväinen, että poikaystävä on tuollainen fiksu, kunnollinen ja kohtelias.

Tasa-arvoisuus on tärkeää, ja mielestäni on väärin, että tyttönne ja kohtelias nuori mies joutuvat ilman omaa syytään eriarvoiseen asiaan.

Ehkä tuo vaan kumpuaa jostain syvemmältä - eikä mies itsekään ymmärrä epäreiluuttaan. Kerro se hänelle.
 
No olkoon suojelevaa, mutta tuollainen sukupuolittunut epäarvoistaminen on väärin! Pistä mies huomaamaan toimintansa, tyttönne olisi todellakin voinut valita myös oikeasti sellaisen "puolison", jota sietäisikin katsoa kieroon... Saisi olla tyytyväinen, että poikaystävä on tuollainen fiksu, kunnollinen ja kohtelias.

Tasa-arvoisuus on tärkeää, ja mielestäni on väärin, että tyttönne ja kohtelias nuori mies joutuvat ilman omaa syytään eriarvoiseen asiaan.

Ehkä tuo vaan kumpuaa jostain syvemmältä - eikä mies itsekään ymmärrä epäreiluuttaan. Kerro se hänelle.

Niin siis epäTASA-arvoistaminen...
 
Hehee. Ihan ymmärrettävää käytöstä isältä.

Ja äidiltäkin ihan ymmärrettävää tuo aloitus. Vävykandi on suorastaan mainio mies, takataskussa jo melkein maisterin paperit. Ja miniäehdokas on kovin kaunis kyllä, mutta selvästi vähän lutkahtava, pukeutuukin niin paljastavasti.

( :D )
 
  • Tykkää
Reactions: erinys ja kojootti
tytön ja pojan äitinä tämä aloitus ihan huvittaa, alan siis miettiä miten me tullaan tulevaisuudessa suhtautumaan :D miehelle on jo nyt vissiin tiukkaa noi 12v tytön poikakaverit. Ja minä kyselen että millaisia tuon ja tuon pojan käytös koulussa ja millaiset vanhemmat jne. voiei.....
 

Yhteistyössä