V
"vieras"
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mikä kiire?;26628580:Niin ja minkäs kokoinen se laina olikaan ja paljonko tulonne ovat? Onko teillä edes sellainen "jättilaina" mistä tässä on puhuttu? Itse lasken sellaiseksi lainan, joka maksetaan vain molempien ollessa töissä ja/tai nykykorkotasolla ilman ongelmia, ja ainoa varasuunnitelma on "no me myydään se jos ei voida maksaa". Jos maksaisitte lainaa ongelmitta vaikka molemmat olisivat työttöminä, niin tuskin se teidän lainanne tämän keskustelun kategoriaan kuuluu.
En ole arvostellut äitiyttäsi, _henkilökohtainen mielipiteeni_ vaan sattuu olemaan että on (vähintäänkin taloudellisesti) typerää tehdä lapset nuorena. Iso osa siitä selviää ja osa on myöhemmin jopa ihan hyvin toimeentulevia, mutta huonosti menemisen RISKIÄ se kasvattaa melkeinpä enemmän kuin mikään muu ratkaisu. Ja silloin JOS se pahin tapahtuukin, niin MINUN mielestäni se on täysin oma syy, ja on ihan turha huudella yhteiskuntaa tms apuun (en sano että te olisitte tehneet niin, mutta paljon näkee näitä "milloin saan lainat anteeksi, ei se hei mun syy ole että otin miljoonan lainaa" juttuja). Jos soppansa keittää niin sen itse myös syö.
Laina ei ole jättilaina vaan 175000 euroa, MUTTA tulomme ovat pienet eli 2500-2800 euroa netto eli suhteessa jättilaina. Jos me keskustellaan asuntolainojen suuruudesta ja kerron tehneeni nuorena lapset (vieläpä toisen täysin suunnitellusti ja pitkään toivottuna) niin en todellakaan ymmärrä miksi tulet kertomaan että on typerää tehdä lapset nuorena. Mitä se liittyy tähän aiheeseen ja miksi koit tarpeelliseksi kertoa sen? Minä en edes haluaisi lapsia enää ns. vanhana mutta se ei taas liity tähän aiheeseen yhtään mitenkään. Enkä usko kyllä mitenkään että ne ovat juuri nuoria äitejä ja isiä jotka ottaa isot lainat lapsineen ja juuri sen takia että muksut on tehty niin aikaisin. Mikä on se pahin mitä voi tapahtua ja mihin yhteiskunnalta ei saa pytää apua ja miksi vanhemmat äidit sitten saavat pyytää?