Ihan kamala tilanne,huomenna olisi aika aborttiin,en ole varma haluanko sitä..;(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä teen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mieti rauhassa kaikilta kanteilta asiaa, listaa paperille mitä hyvää, mitä huonoa ja vertaile. Ja yritä ottaa lapsi huomioon, ei riitä että itse pärjäät.
Noin isoa päätöstä ei kannate tehdä impulssien varassa, on kyse sentään uudesta ihmiselämästä.
Pelkästään tuon perusteella en miestä urpoksi leimaisi ja/tai helvettiin heivaisi, mies voi olla kovassakin paniikissa, niinkuin itsekin olet.

Tsemppiä!

Kuulostaa kyllä siltä että vaihtoehto A. Älä ikinä missään nimessä taivu aborttiin painostuksen alaisena, mun kaveri "totteli" miestä ja joutui aikamoiseen suohon henkisesti ja lopulta fyysisesti. Soita ja sano että mietit vielä, ja sitten kuulostelet rauhassa miltä sinusta tuntuu.

Olen samaa mieltä kun kaikki muutkin, mutta koska varmaan haluat jotain konkreettisempaa niin ota nyt ainakin aluksi lisäaikaa kun se kerran on mahdollista käytännössä vielä jonkun aikaa. Miehellä on kyllä tympeä asenne, varmaan hänelläkin pelko persiissä. Hän ei selvästikään pysty ottamaan vastuuta tilanteesta, sinä pystyt kun kerran asiaa mietit.

Elämä ei varmastikaan oo helpoimmasta päästä kummankaan vaihtoehdon suhteen, mutta kantaa kyllä jos (ja toivottavasti kun) päädyt toivottamaan vauvan tervetulleeksi elämääsi. Tsemppiä sinulle joka tapauksessa!

Pidä lapsi. Miten noin karmee äijä tulee suhtautumaan sinun lapsiisi ? Osaako olla miehen mallina ?
Reaktiosi kertoi, että et ollut valmis aborttiin. Miehiä kyllä löytyy. Joku tuolla sanoi, että voit loppuelämäsi jotua tekemisiin tuon äijän kanssa jos pidät lapsen.
No tuolla reaktiolla tuskin, mutta jos hän muuttuu niin mikäs sitten.

Tsemppiä !!!

AAAAAA :) terveisin kolmen lapsen yksinhuoltaja (lapset 11v, 5v ja 2v) ja me pärjäämme Paremmin kuin entisessä suhteessani. Erosimme kun odotin nuorimmaistani. virallisesti erilleen kun laps oli 1kk. Mutta TOdella paljon sulle sydämiä ja ihanaa odotusta jos siihen päädyt.
ÄLÄ tee aborttia koska aloituksesikin kertoo sen että et ole siihen valmis. Mutta Ukon nakkaat huithelvettiin!

Kyllä nämä mielialat nyt vaihtelee ihan laidasta toiseen,ehkä todella otan nyt vähän lisäaikaa koska en pysty tekemään tätä päätöstä. En tiedä mitä tolle miehelle vastaan,ei edes pyytänyt anteeksi käytöstään,olenko itse väärässä ja tuo hänen asenne on ihan normaalia ja hyväksyttävää?Vai onko hän vain helvekon tyhmä jos ei tajua loukanneensa mua. On niinkuin mitään ei oliskaan eile ollut..Mitähän nyt kannattas vastata sillekkin,pelkään ett suutuspäissäni lähetän jotain tyhmää..

[QUOTE="aloittaja";26661102]Kyllä nämä mielialat nyt vaihtelee ihan laidasta toiseen,ehkä todella otan nyt vähän lisäaikaa koska en pysty tekemään tätä päätöstä. En tiedä mitä tolle miehelle vastaan,ei edes pyytänyt anteeksi käytöstään,olenko itse väärässä ja tuo hänen asenne on ihan normaalia ja hyväksyttävää?Vai onko hän vain helvekon tyhmä jos ei tajua loukanneensa mua. On niinkuin mitään ei oliskaan eile ollut..Mitähän nyt kannattas vastata sillekkin,pelkään ett suutuspäissäni lähetän jotain tyhmää..[/QUOTE]

Se on mies, joka yrittää taivutella sua johonkin. Eli voi olla parempi, jos lopetat suhteen jo nyt? Näin ollen saat yhden taakan harteiltasi.

Nyt jäitä hattuun vaan vähäksi aikaa. Miestä tuntematta on hankala enempää analysoida, mutta mitä ilmeisemmin tilanne on sillekin aika hankala ja käytös voi johtua ihan paniikista. Jos olisin sinä niin olisin nyt kokonaan vastaamatta miehelle ja nukkuisin yön yli. Huomenna et ehkä ole enää niin suutuksissa, vaan voin ilmoittaa asiallisesti että aiot miettiä vielä ja että jos hänen asenteensä on samanlainen niin parempi kun ette ole tekemisissä. Ei kannata laittaa mitään töykeää, se vain lietsoo lisää töykeyttä joten nuku ja vastaa miehelle huomenna viileän rauhallisesti.

vaihtoehto A.
Aborttia ei saa tekemättömäksi.. Jos abortin tekee, on oltava asiasta 100% varma, sinä et vaikuta varmalta tässä asiassa..

itse olen kans meinannut abortin tehdä ja sairaalassa myös kävin, mutta peruinkin päätöksen, enkä ole päivääkään katunut, nyt on ihana 3,5v kuopus <3

Mäkin varmaan tekisin sen abortin kuitenkin. JA heivaisin miehen pihalle. En pystyisi olemaan enää tuollaisen miehen kanssa, mutta en kyllä sellaiselle lastakaan tekisi joka tuolla tavalla puhuu "pättömästä lapsesta". Kamalia sanoja omasta lapsestaan!

[QUOTE="aloittaja";26661102]Kyllä nämä mielialat nyt vaihtelee ihan laidasta toiseen,ehkä todella otan nyt vähän lisäaikaa koska en pysty tekemään tätä päätöstä. En tiedä mitä tolle miehelle vastaan,ei edes pyytänyt anteeksi käytöstään,olenko itse väärässä ja tuo hänen asenne on ihan normaalia ja hyväksyttävää?Vai onko hän vain helvekon tyhmä jos ei tajua loukanneensa mua. On niinkuin mitään ei oliskaan eile ollut..Mitähän nyt kannattas vastata sillekkin,pelkään ett suutuspäissäni lähetän jotain tyhmää..[/QUOTE]

Kysy siltä, että eikö hän tosiaan koskaan voisi kuvitella olevansa kenenkään isä.. onhan hän aika nuori, mutta silti. Mikä vanhemmuudessa ahdistaa? Pelkääkö hän vastuuta? Eikö pidä lapsista, oma lapsi on kuitenkin ihan eri asia. Haluaako elää huoletonta ja vapaata elämää? Eikö hän halua sinun kanssa vakavempaa ja eikö siihen voisi kuulua yhteinen lapsi kun sellainen nyt on ilmoittanut tulostaan? Kamala tilanne. Koita jutella asiallisesti miehen kanssa ja toivottavasti häneltä tulee fiksumpaa komenttia kuin noi edelliset ilkeät puheet. Sano, että oot pahoillasi, kun et pysty keskeyttämään raskautta, kannat lasta sisälläsi, sun äidinvaistot heräsi ja oot niin kiintynyt jo sikiöön, jonka näit ultrassa.

Viestisi sai minut itkemään, älä missään nimessä tee aborttia vaan anna pienen elää! Ehdottomasti vaihtoehto A, tiedät sen jo sydämessäsi. Tuollainen mies ei lasta ansaitse mutta lapsi onkin sinun eikä lapsi ole valinnut vanhempiaan, Ehkä joku päivä tuokin mies vielä tajuaa jotain. Hänellä ei ole mitään oikeutta painostaa sinua aborttiin eikä sinun tarvitse edes kysyä hänen mielipidettään. Joten jätä huomenna menemättä ja anna lapsellesi mahdollisuus elämään.

Tuolla hyvä kirjoitus siitä, miten miehet ei ymmärrä raskautta ja ehkä toi sun miehes on shokissa raskausuutisesta eikä osaa suhtautua oikein siihen. Mutta jos vain tahtoa riittää, niin hänestä voisi kasvaa isä ja mieli voisi muuttua kun saa oman nyytin kainaloon.

http://yksiplusyksin.blogspot.fi/2011/10/aidinvaisto-vs-isanrakkaus.html

Ehdottomasti A. Tärkeintä on sinä ja lapsi ja tulevaisuutenne. Sillä äijällä ei ole paskankaan väliä. Jos kuitenkin teet abortin niin päätä siitä kokonaan itse. Älä anna muiden vaikuttaa tai paonistaa.

mun käsittääkseni ultrakuvaa ei näytetä äidille kun on abortista kyse. Se näyttöruutu pysyy vain lääkäriin päin. Yhden abortin olen tehnyt koska isäehdokas oli väärä. Kaksi ultraa tehtiin eikä kummallakaan kerralla näytetty alkiota. Pyysitkö nähdä itse? Sun teksti vaikuttaa siltä että olet huolissasi sikiöstä ja olet jo kiintynyt ajatukseen vauvasta. Jaksatko ilman isän tukea? Haluatko olla hänen kanssaan tekemisissä lapsen kautta lopun ikää? Isyyskohdan voi jättää täysin tyhjäksi. Isäehdokas ei pysty ajamaan asiaa että isyys selviäisi. Vain äiti voi. voimia päätökseesi, miten sitten päätätkin.

Suurempi rakkaus, läheisyys ja yhteenkuuluvuudentunne sulla on sen pienen ihmisalun kanssa, kuin tuollaisen ääliöäijän. Lapset on onni, tuommoinen vätys ukko pelkkää epäonnea. Todella helppo valinta, en miettis hetkeäkään.

Yhteistyössä