A
"a.p"
Vieras
Oletko miiten ap koskaan sanonut asiasta äidillesi suoraan? Puhunut suuta puhtaaksi? Kun tuo tv-hommakin näytti menevän niin, että äitisi hyökkäili ja sinä puolustauduit. Mikset vain sanonut, että "Nyt vinkuminen seis!" Ja pannut äidin ruotuun. Oletko kokeillut mitä tapahtuu jos et vaan nöyristele äitisi edessä.
Ja tuo kaupassa tapahtunut oli vähintäänkin aika erikoista. Mitähän mahtaa äitisi mielessä pyöriä?
voi kuule, arvaa vain
Mutta eihän äitini mielestä hänessä ei ole mitään vikaa ja
- sinäkin olet tuollainen on vastaus.
Kaikki pitää mitata rahassa.
Kun koetan sanoa että tee perhana itse jotakin elämällesi ettei se ole niin nekatiivista niin se olen minä joka valitan
Kukaan ei kuulemma ikinä auta ketään hyvää hyvyyttään ja jokainen vaikka toisin väittää tavoittelee omaa etuaan,
no sinällään tottakin tuo äidin lausuma.
Kyllä minäkin sitten joskus toivon että vastavuoroisesti saan apua, ja minusta tämä on juuri sitä vastavuoroista apua kun toinen esimerkiksi tarjosi meille telkkaria, joka tosin ei meille jää.
Voisin kertoa vaikka kuinka asioita joista äitini "pahoittaa" mielen, tästä esimerkkinä että olen töissä ja äiti sossunluukulla, valittaa ja valittaa, kun sanon että mene töihin niin
-ei minun kannata kun menetän asumistuet ja kaikki asiat menee sekasin, helppohan se sinun kun on omistusasunto ja mies joka elättää.
Eli siksi on parempi kun huomaan puhuneeni vahingossa suuni ohi asioita,
myötäile niin pääset nopeammin tilanteesta ulos.