Ihana äitini...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ja aina niin negatiivinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oletko miiten ap koskaan sanonut asiasta äidillesi suoraan? Puhunut suuta puhtaaksi? Kun tuo tv-hommakin näytti menevän niin, että äitisi hyökkäili ja sinä puolustauduit. Mikset vain sanonut, että "Nyt vinkuminen seis!" Ja pannut äidin ruotuun. Oletko kokeillut mitä tapahtuu jos et vaan nöyristele äitisi edessä.

Ja tuo kaupassa tapahtunut oli vähintäänkin aika erikoista. Mitähän mahtaa äitisi mielessä pyöriä?

voi kuule, arvaa vain :laugh:
Mutta eihän äitini mielestä hänessä ei ole mitään vikaa ja
- sinäkin olet tuollainen on vastaus.
Kaikki pitää mitata rahassa.
Kun koetan sanoa että tee perhana itse jotakin elämällesi ettei se ole niin nekatiivista niin se olen minä joka valitan :(
Kukaan ei kuulemma ikinä auta ketään hyvää hyvyyttään ja jokainen vaikka toisin väittää tavoittelee omaa etuaan,
no sinällään tottakin tuo äidin lausuma.
Kyllä minäkin sitten joskus toivon että vastavuoroisesti saan apua, ja minusta tämä on juuri sitä vastavuoroista apua kun toinen esimerkiksi tarjosi meille telkkaria, joka tosin ei meille jää.

Voisin kertoa vaikka kuinka asioita joista äitini "pahoittaa" mielen, tästä esimerkkinä että olen töissä ja äiti sossunluukulla, valittaa ja valittaa, kun sanon että mene töihin niin
-ei minun kannata kun menetän asumistuet ja kaikki asiat menee sekasin, helppohan se sinun kun on omistusasunto ja mies joka elättää.

Eli siksi on parempi kun huomaan puhuneeni vahingossa suuni ohi asioita,
myötäile niin pääset nopeammin tilanteesta ulos.

minkä ikäinen äitisi on ? tuo kauppajuttu "antaa itse etsiä" oli kyllä aikamoinen...
ikinä en osaisi äidistäni kuvitella tuollaista tai mitään nuista. kyl voi omalle äidilleni nostaa hattua, senverta hienotunteinen on ..

[QUOTE="vierailija";26663254]Minäkin olen kasvanut kuunnellen äitini valitusta kaikesta. Maajussit on p**kiaisia, tukien väärinkäyttäjiä. Päättäjät ajattelevat vain omaa etuaan. Naapuri varmaan on huijari kun on niin hieno auto (ja äitini hieno saattaa olla 10 v vanha kosla). Ihmiset pröystäilevät kun on tehdään niin hienot keittiöt ja kaikki (juuri tehtiin itse keittiöremonttia, äiti ei meidän "luksuskeittiötämme" kyllä ole edes nähnyt kun ei koskaan käy. Omassa vuokra-asunnossaa hänellä on alkuperäinen 70-luvun keittiö, ja parempaa ei ilmeisesti saa kenelläkään olla.)

Tämä nyt on vain pieni osa, siitä, mikä laittoi nyppimään äidissäni. Aina oli niin paha olo kun sieltä lähti, että minulle riitti ja katkaisin välit. Päätin etten tarvitse ihmissuhdetta, joka vain ottaa mutta mitään en siitä saa.[/QUOTE]

Anoppi on ihan samanlainen. Muutaman vuoden kuuntelin ja sitten tein kertakaikkisen pesäeron. Omapa on ongelmansa.

minkä ikäinen äitisi on ? tuo kauppajuttu "antaa itse etsiä" oli kyllä aikamoinen...
ikinä en osaisi äidistäni kuvitella tuollaista tai mitään nuista. kyl voi omalle äidilleni nostaa hattua, senverta hienotunteinen on ..

tunnistaakohan joku minut nyt :D antaa mennä vaan... eli on 60v joten sinällään ei "vanha" ja mitä vanhemmaksi siis tullut sen pahemmaksi käynyt :(
Voi kuule, toi kauppajuttu on vielä pientä kaiken muun rinnalla mitä onkaan tässä vuosien saatossa tehnyt.
Alkaa vaan olemaan energia niin loppu että en taida kohta minäkään meistä 3 sisaruksesta pitää äitiini yhteyttä.

Yhteistyössä