Mua harmittaa toi Teiniäidit-sarja :( Siihen on ilmeisesti oikein etsitty tietyntyyppisiä äitejä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ex nuori äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Herranjestas tätä palstaa.

Siihen voi kyllä aina luottaa, että aloitus kuin aloitus, paskaa sataa niskaan.

Ap. ymmärrän kantasi ja on totta, että dokumenttiin tuntuu tulleen valituksi samantyyppisistä lahtökohdista olevia nuoria äitejä. Tunnen parikin entistä teiniäitiä, jotka lopettivat ryyppäämisen lapsen saamiseen jne. - ja viettivät silti nuoren elämää. Tasapainoisempaa ja "lapsilähtöisempää" vain kuin esim. Tiuski (jonka piti myös olla tuossa sarjassa).

Parille vastaajalle: Suomessa tosiaan pätee uskonnonvapaus ja noista ylläolevista kommenteista osa on puhtaan rasisitisia.

Voisi siivota pois.

• Tykkää
Reactions: ekavekara3
Alkuperäinen kirjoittaja öhh;27304949:
Elämän ei myöskään tarvitse olla täynnä uskon sanelemia sääntöjä kuinka voi omassa elämässään toimia.

Säännöt luovat turvallisuutta ja selkeyttä elämään <3 Emme ole tuuliajolla ja eksyksissä, kuten monet muut. On turvallinen olo, että meistä huolehditaan ja rakkautta on niin paljon, että välillä ihan pakahduttaa! <3 Olen onnellinen ja tyytyväinen.
Mutta nyt... välipalan laittoon, hyvin mielin! :)

Tsempit kaikille nuorille ja vanhemmillekin äideille!
Siunausta!

[QUOTE="Heihei";27304955]Herranjestas tätä palstaa.

Siihen voi kyllä aina luottaa, että aloitus kuin aloitus, paskaa sataa niskaan.

Ap. ymmärrän kantasi ja on totta, että dokumenttiin tuntuu tulleen valituksi samantyyppisistä lahtökohdista olevia nuoria äitejä. Tunnen parikin entistä teiniäitiä, jotka lopettivat ryyppäämisen lapsen saamiseen jne. - ja viettivät silti nuoren elämää. Tasapainoisempaa ja "lapsilähtöisempää" vain kuin esim. Tiuski (jonka piti myös olla tuossa sarjassa).

Parille vastaajalle: Suomessa tosiaan pätee uskonnonvapaus ja noista ylläolevista kommenteista osa on puhtaan rasisitisia.

Voisi siivota pois.[/QUOTE]

oli aivan pakko.ja mä olen ateisti eikö minulla ole vapautta mielipiteeseeni?

[QUOTE="mhm";27304976]Niin ja toki me uskonnottomat olemme tuuliajolla eikä sen sanominen ole lainkaan rasistista? ;)[/QUOTE]

Aloittaja kirjoitti "tuuliajoilla kuten monet muut". Se, että se koskisi sinua, on kyllä ihan oma tulkintasi.
Itsekään en ole oikeastaan mistään samaa mieltä lestadiolaisten kanssa, mutten ymmärrä, mistä tuollainen vihamielisyys heitä kohtaan kumpuaa. Ei tässä ketjussa ole mielestäni kukaan esittänyt loukkavia kommentteja ateisteista.

• Tykkää
Reactions: misStar
[QUOTE="mhm";27304976]Niin ja toki me uskonnottomat olemme tuuliajolla eikä sen sanominen ole lainkaan rasistista? ;)[/QUOTE]

No en pidä tuonkaltaista kommentointia juuri sen parempana. Rasistista se ei kuitenkaan liene, enemmänkin tuputtavaa. Ja vähän ylenkatseista.

ei vainen. hyvää päivänjatkoa kaikille palstailijoille ikään rotuun sukupuoleen lajiin ja elämänkatsomukseen katsomati ;)jokanen saapi uskoa mihin satukirjaan lystää ei se oo multa pois. :D

No hyvää päivänjatkoa vain, mutta jopas äkkiä muuttui ääni kellossa...

jestas!kyllä mua niin säälittää tommoset lapsenteko koneet ovat kuin lehmät! --uskonlahkot pitäisi kieltää lailla ihminen ajatelkoot omilla aivoillaan eikä niinkuin johtaja määrää.

[QUOTE="Heihei";27304955]
Ap. ymmärrän kantasi ja on totta, että dokumenttiin tuntuu tulleen valituksi samantyyppisistä lahtökohdista olevia nuoria äitejä. Tunnen parikin entistä teiniäitiä, jotka lopettivat ryyppäämisen lapsen saamiseen jne. - ja viettivät silti nuoren elämää. Tasapainoisempaa ja "lapsilähtöisempää" vain kuin esim. Tiuski (jonka piti myös olla tuossa sarjassa).[/QUOTE]

Tässä on tarkoitus tehdä tv-sarjaa. Mitä kiistanalaisempia ihmisiä siinä on, sitä parempi katsojalukujen kannalta. Ei Satuhäissäkään taida olla ihan tavallisimpia hääpareja vaan etsitään mahdollisimman outoja tai huonosti käyttäytyviä pareja, jotta asia herättäisi mielenkiintoa ja keskustelua. Mä epäilen, että ei BB:kään olisi niin suosittu jos siinä perusinsinöörit istuis sohvalla juttelemassa talon remppauksesta ja lasten harrastuksista.

• Tykkää
Reactions: teya
Tässä on tarkoitus tehdä tv-sarjaa. Mitä kiistanalaisempia ihmisiä siinä on, sitä parempi katsojalukujen kannalta. Ei Satuhäissäkään taida olla ihan tavallisimpia hääpareja vaan etsitään mahdollisimman outoja tai huonosti käyttäytyviä pareja, jotta asia herättäisi mielenkiintoa ja keskustelua. Mä epäilen, että ei BB:kään olisi niin suosittu jos siinä perusinsinöörit istuis sohvalla juttelemassa talon remppauksesta ja lasten harrastuksista.

Media-alan ihmisenä ymmärrän varsin hyvin pyrkimyksen "kiinnostavaan" sisältöön.

'Kiinnostavassa' vain on se paha puoli, että se on yhdelle yhtä ja toiselle toista. Kumartaessaan yhteen suuntaan pyllistää toiseen, ja mun mielestä pelkkä kohulla ja "taivasteltavalla" myyminen on lähinnä halpaa ja kunnianhimotonta.

Toiset kaipaa monipuolisempaa, laajakatseisempaa näkemystä ja dokumentteja sanan varsinaisessa merkityksessä - niin, että asiasta esitetään molemmat puolet.

Johonkin BB:iin päin en edes sylje, joten en varmaan kuulu tässäkään kohderyhmään.

[QUOTE="Heihei";27305146]
Toiset kaipaa monipuolisempaa, laajakatseisempaa näkemystä ja dokumentteja sanan varsinaisessa merkityksessä - niin, että asiasta esitetään molemmat puolet.[/QUOTE]

Tän ohjelman ei ole tarkoituskaan olla mikään oikea dokumentti vaan viihdyttävä tv-sarja.

Itse en ajattele 19 vuotiasta teiniäidiksi, pidän sitä normaalina jos saa lapsen tuossa iässä. 15 vuotias on teiniäiti ja 15 v ja 19 v kehitystaso on todellakin eri luokkaa. Siskontyttö sai eka lapsen 15 vuotiaana, on nyt 29 v ja hänellä on 6 lasta ja kaikki samalle nuoruuden rakastetulle. Hyvin on pärjännyt alusta asti.

Hmm... En tuolla tuuliajolla oikeastaan tarkoittanut mitään uskontoon liittyvää, vaan kyse oli ulkoapäin tulevista säännöistä, jotka tuo turvaa.
Enemmänkin ajattelen, että monet nykyään on eksyssissä itsensä ja elämänsä kanssa juuri, koska ei ole niitä ohjeita ja sääntöjä, joiden mukaan elää.

Ja mitä tulee "silmien avautumiseen", niin itse näen asian toisinpäin. Moni on tullut uskoon vasta myöhemmällä iällä ja on kokenut olleensa aivan eksyksissä ja ahdistavassa harhassa eläessään materiaalista ja pinnallista elämää ennen syvemmän tarkoituksen löytämistä.

Itse pidän omaa elämääni sinä oikeana ja silmäni ovat auenneet kun olen uskon löytänyt ja tämän hyvän elämän, mikä minulla on saanut.

Toiset ajattelee toisin ja se heille suotakoon. Jumala on antanut ihmisille vapaan tahdon :)

Ja itse en välttämättä olisi sarjaan kaivannut edes uskovaista, mutta muuten erityyppisempiä teinejä. Ei-uskovissakin on monenlaisia arvoja omaavia. Mutta ehkä sarja onkin tehty sen mukaan, millaisilla arvoilla omaavat sitä luultavasti katsoo. Jotta arvot kohtaisivat katsojien ja ohjelmassa esiintyvien kesken?

mun mielestä tossa ohjelmassa ei ollut muuta erikoista kun olivat teinejä. kyllä tällänen 40 v kin haluaa välillä bilettää mutta enään ei jaksa niin kuin nuorena. yhtä samoja ongelmia on myös vanhemilla äideillä. en tiiä mitä odotin luulin että siinä näytetään jotain vastuutonta mutta nämä näyttivät vastuuntuntoisilta äideiltä

Itse en ole katsonut, mutta kaikkien muiden kommentit sarjasta ovat sellaisia, että sarjassa on ihan tavallisia vastuuntuntoisia äitejä. Paitsi sitten aloittajan mielestä.

hei aloittaja on selvästi provo... en vanh.lest. enkä muutenkaan ihmisenä usko tuohon... kuka nyt oikeesti hankkii .... lasta.. nää on niin näitä juttuja. netissä kaikki on totta... niinhän se on.. Herätkää tähän päivään. kuka uskoo että tällästä vielä on??? aloittaja on itse vanh.lestadiolaisten vastainen joka kirjoittelee pelkästään mustamaalamisen vuoksi.. sori, jos nyt aiheutan pettymyksen ihmiset!

Alkuperäinen kirjoittaja ex nuori äiti;27308309:
Ja mitä tulee "silmien avautumiseen", niin itse näen asian toisinpäin. Moni on tullut uskoon vasta myöhemmällä iällä ja on kokenut olleensa aivan eksyksissä ja ahdistavassa harhassa eläessään materiaalista ja pinnallista elämää ennen syvemmän tarkoituksen löytämistä.

Ja toiset löytää materiaalisesta ja pinnallisesta elämästä ulos ilman uskontoa.
Kolmannet lähtevät uskosta ja kokevat siinä kohtaa "silmiensä avautuvan". Meitä on moneen lähtöön.

Siinä 2.jaksossa mua kyllä säälitti se yks äiti, joka ei saanut poikakaveriaan ylös edes isänsä vierailun ajaksi... ja se jatkuva tupakointi, yäk :S en kyllä vastuuntuntoisiksi, tavallisiksi äideiksi kutsuisi heitä, paitsi se Sanna vaikutti ihan fiksulta. Teija vai mikä Teya nyt olikaan, oikea kakara: käyttäytyi nolosti lapsensa kastajaisissa (nauroi kun pappi alkoi soittaa) ja ulosanti ihan kamalaa esim. "jos olisin raskaana niin tappaisin itteni" no morjens.

Minä en keksi niistä äideistä mitään pahaa sanottavaa. Vaikuttivat fiksuilta ikäisikseen.
Sannasta pidin eniten, siitä tulee vielä jotain.. selvästi vahva persoona. Toivottavasti pääsee eroon agressiivisesta "exästään" ja saa alkaa elää omaa elämäänsä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä