Mua harmittaa toi Teiniäidit-sarja :( Siihen on ilmeisesti oikein etsitty tietyntyyppisiä äitejä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ex nuori äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olen sitä mieltä, että lapsia saa hankkia jokainen niin monta kuin haluaa, mutta niistä pitää pysytyä kaikista huolehtimaan ja kaikille pitää olla aikaa. En usko, että se toteutuu, jos koko aikuisiän joka vuosi syntyy vauva. Tulot täytyy olla kohtalaiset, että saa lapset elätettyä.

[QUOTE="Tiksu";27304668]No, itse ajattelet ehkä hieman eri tavalla nuorista äideistä, johtuen vanhoillislestadiolaisuudesta...Oma näkökantasi on ehkä hieman kapea ja ahdaskatseinen.
Itse ajattelen "teistä", että olette säälittäviä ressukoita ja lapsentekokoneita sekä pakotettuja elämään ankarien sääntöjen mukaisesti.
Omasta mielestäni nuorena kuuluu bilettää ja elää holtittomasti, jotta on mitä vanhana muistella.
Eli ihan normaaleilta ja hyviltä teiniäideiltä kyllä mielestäni vaikuttavat. Kuulin myös radiosta haastattelun ja minulle jäi erittäin positiivinen vaikutelma. Itse olen 40v[/QUOTE]

Minä säälin lestoja, ovat hellan ja sängyn välissä KOKO elämänsä. Eivät käy töissä, eivät opiskele ja lapsesta saakka heille on opetettu että naisen ainoa tarkoitus on synnyttää. miehet voivat käyttää lapsia seksuaalisesti hyväkseen, mutta naisen pitää olla hiljaa asiasta jne

Joku 15 v teiniraskaus on pientä tuohon verrattuna.

Mä en ymmärrä, miksi lestadiolaisuus tekee naisista säälittäviä lapsentekokoneita, mutta me ilman uskonnollista vakaumusta tuvan täyteen lapsia saaneet emme sitä ole :)

En ole nähnyt koko sarjaa joten en edes tiedä millaisia äitejä siinä on.

Mutta siis kenenkään äitiyttä vähättelemättä, kieltämättä olisi kiva jos tuon tyyppisessä sarjassa olisi erilaisista lähtökohdista olevia nuoria äitejä. Siis niin vahinko-teiniraskauksia kuin heitä jotka ilman mitään uskonnollista vakaumusta ovat aina halunneet lapsia nuorena ja ovat päätyneet tarkoituksella näitä hankkimaan jo hyvin varhain kuin vielä esimerkiksi juuri lestadiolaisia teiniäitejä.

[QUOTE="minä1";27309349]Mä olen sitä mieltä, että lapsia saa hankkia jokainen niin monta kuin haluaa, mutta niistä pitää pysytyä kaikista huolehtimaan ja kaikille pitää olla aikaa. En usko, että se toteutuu, jos koko aikuisiän joka vuosi syntyy vauva. Tulot täytyy olla kohtalaiset, että saa lapset elätettyä.[/QUOTE]

Ehkä voi toteutuakin, koska moni suurperheinen on kotona päivisin, kun kahden mussukan perheet vievät lapset tuntikausiksi hoitoon jossa ne ovat kyllä osa ryhmää eikä mitenkään yksilöinä :)

Kotona oleva äiti (ja isä) ehtii hyvinkin antamaan pienille huomiota muiden ollessa koulussa ja myöhemmin sitten niille isommille. Jos ei edes televisio vie aikuisten huomiota, niin siinä moni saa olla ihmeissään että pystyy samaan huomioimiseen omien parin mussukkansa kanssa :D

Ite ainakin oon tykänny sarjasta ja aion katsoa 2 tuotanto kauden. Mun mielestä yllättävän kypsiä äideiksi ja toisekseen pidän teiniäiteinä niitä jotka tulleet raskaaksi alaikäisenä

[QUOTE="Tiksu";27304668]No, itse ajattelet ehkä hieman eri tavalla nuorista äideistä, johtuen vanhoillislestadiolaisuudesta...Oma näkökantasi on ehkä hieman kapea ja ahdaskatseinen.
Itse ajattelen "teistä", että olette säälittäviä ressukoita ja lapsentekokoneita sekä pakotettuja elämään ankarien sääntöjen mukaisesti.
Omasta mielestäni nuorena kuuluu bilettää ja elää holtittomasti, jotta on mitä vanhana muistella.
Eli ihan normaaleilta ja hyviltä teiniäideiltä kyllä mielestäni vaikuttavat. Kuulin myös radiosta haastattelun ja minulle jäi erittäin positiivinen vaikutelma. Itse olen 40v

Minä säälin lestoja, ovat hellan ja sängyn välissä KOKO elämänsä. Eivät käy töissä, eivät opiskele ja lapsesta saakka heille on opetettu että naisen ainoa tarkoitus on synnyttää. miehet voivat käyttää lapsia seksuaalisesti hyväkseen, mutta naisen pitää olla hiljaa asiasta jne

Joku 15 v teiniraskaus on pientä tuohon verrattuna.[/QUOTE]

VOI LUOJA MITÄ PASKAA... t.vanhoillislestadiolainen

Minä olen samaa mieltä aloittajan kanssa enkä ole lestadiolainen - suurperheellinen kylläkin.

Kaikki teiniraskaudet eivät ole suunnittelemattomia. Me saimme suunnitellusti ensimmäisen kun olin 18 ja vuotta myöhemmin seuraavan. Sen jälkeen en sitten teini olutkaan loput saadessani, mutta mummoäidiksi tituleerattu vikojen syntyessä.

Muutenkaan eivät nuo stereotypiat oikein osu.
:)

Yhteistyössä