Mies haluaa yksin laivalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kamala(ko) tyttöystävä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä oon sitten varmaan tosi outo , mutta me käydään miehen kanssa molemmat 3-4 kertaa vuodessa omien kavereiden kanssa laivalla, ollaan käyty jo vuosia. En ole ikinä ajatellut että siinä olis mitään outoa. Ollaan yrittäjiä ja meillä on tosi vaikea lähteä yhdessä minnekkään kun ei ole tuuraajia niin toinen on töissä toinen vapaalla.

Mä oon sitten varmaan tosi outo , mutta me käydään miehen kanssa molemmat 3-4 kertaa vuodessa omien kavereiden kanssa laivalla, ollaan käyty jo vuosia. En ole ikinä ajatellut että siinä olis mitään outoa. Ollaan yrittäjiä ja meillä on tosi vaikea lähteä yhdessä minnekkään kun ei ole tuuraajia niin toinen on töissä toinen vapaalla.

Tässä oli kyse yksin menosta.

Sanoisin että aika monissa parisuhteissa on tiettyjä "rajoitteita" kummallekin sukupuolelle. Eli ei se niin ihmeellistä ole että ihan kaikkea ei voikaan enää tehdä kun on sitoutunut toiseen ihmiseen. Mikä siinä taas on niin outoa että toisen tunteita ei pitäisi ottaa huomioon tehdessä omia menojärjestelyjä? Ja yleensä mies33 sunlaista juttua löytyy kovasti juuri niiltä miehiltä jotka tiedetään kulissien takana hyppivän sängystä sänkyyn.. ei millään pahalla mutta kokemusta on.

Onko sua potkittu päähän tai enemmänkin petetty kun noin älyvapaat on kommenttisi?

Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että vaikka sitoutuu toiseen niin se ei oikeuta toisen omistukseen tai tekemisten rajoittamiseen?

Mitenkä pitkä opiskelu/työkomennus ulkomailla eroaa siitä laivasta kuinka paljon sitä mulkku tai tussua tulee heilutettua vieraassa sängyssä?

Kuinka moni epäilee, että AP:lla itsellään tilaisuus teki varkaan ja varmasti on maanut toisen miehen alla ulkomailla?

[QUOTE="wellu";27475868]Tässä oli kyse yksin menosta.[/QUOTE]

Minusta aloituksessa lukee että yksin JOS ei kavereita löydy.
Eli mieluummin vissiin sitten menis kavereiden kanssa? Vaikka senkin varmasti joku mustasukkainen pirttihirmu osais kääntää nurin kurin, että onkin pahempi jos lähtee kavereiden kanssa jotka (tietysti!) provosoi pettämään. Koska niinhän kaikki miehet tekevät, etenkin ruotsinlaivalla :rolleyes:

Mä olen töissä laivalla, usein teen yötyötä. Monia tarinoita on kuultu baaritiskilta asiakkailta, tai kuunneltu vierestä. Sanoisin että 80% mies tai naisporukoista laivalla on täysin perseet ja holtittomia käytökseltään. Toki sinne varmaan löytyy mukaan näitä uskollisia mutta meno on kyllä aika erikoista. Asiaa nähneenä muutaman vuoden en kyl itse haluais et oma mies sinne menis. Vaikka se luottamus oliskin hyvä, vonkaajia löytyy ja humalassa nyt estot vähenee.

Kyllä noi laivat on aikamoisia paheenpesiä. Ei sinne turhaan kinuta lupaa puolisoilta tai järjestetä pikku jouluja. Siellä nyt vaan meno on rempseää.

[QUOTE="wellu";27475893]Etkö ymmärrä että juuri se oli ap:n pointti?[/QUOTE]

Niin. Ap:lla itsellään on varmaan valvoja niskassa koko 3kk:n ulkomaanreissunsa ajan.

Pointti siis että ap itse voi noin vain lähteä useaksi kuukaudeksi yksin ulkomaille mutta mies ei saa tehdä yhtä risteilyä yksin (jos ei siis löydy kavereita mukaan).

toivotat sille hyvää matkaa ja koitat olla miettimättä pahinta. se, kun on kaukana toisesta saa kyllä mielikuvituksen liikkuun. olkoonkin laiva hyvä pettämispaikka, niin se on myös paljon muuta. hyvää ruokaa,juomaa ja viihdettä. ei kaikki sieltä hae seksiseuraa. ja tuskin ukkelis ainakaa, miks vaivautua kun sitä saa lähempääkin. onhan kämppä tyhjänä kun oot kaukana.

Kukaan nainenko ei voi samaistua miehen haluun mennä yksin laivalle. Syödä rauhassa ja lipittää viiniä omien ajatusten kera. Mennä tekemään laajoja viskiostoksia Tax-freehen, pelata ruletti ja kolinapelejä sekä katsella merimaisemia. Käydä saunassa ja mennä lepäämään yksin omien ajatusten kera.

Kukaan nainenko ei voi samaistua miehen haluun mennä yksin laivalle. Syödä rauhassa ja lipittää viiniä omien ajatusten kera. Mennä tekemään laajoja viskiostoksia Tax-freehen, pelata ruletti ja kolinapelejä sekä katsella merimaisemia. Käydä saunassa ja mennä lepäämään yksin omien ajatusten kera.

Useasti laivailleena, niin..... toki, toki, tuotahan miehet siellä ehdottomasti tekee, ainakin ne kasikymppiset, paetti, jaa, tekeeköhän neekään.... nyt meni miettimiseks.

Ja ylipäätään nähdä ensimmäistä kertaa elämässään, millaista siellä laivassa on. Jos puoliso on kolme kuukautta ulkomailla, saattaa itselläkin jossakin vaiheessa käydä mielessä että voisi katsella vähän muitakin maisemia kuin niitä työmatkan varrella olevia.

Mutta ei, pakkohan sen on mennä laivalle nimenomaan pettämään, kun se ei kerran ole ennen laivassa ollut.

• Tykkää
Reactions: Madicken04

Kieltämättä näin parin vuoden kotiäitiyden jälkeen ei ajatus yksin risteilystä tunnu yhtään hullummalta. Saisi olla jonkin aikaa ihan vaan ilman vastuuta kenestäkään, syödä rauhassa hyviä ruokia, käydä vaikka katsomassa jotain esityksiä, ottaa drinkki tai kaksi, käydä saunomassa, saada rauhassa kierrellä tax-freessa ja ostella mitä haluaa, levätä rauhassa hytissä, käydä kahvittelemassa, nukkua yksin ja mahdollisesti viettää se maissaolopäivä kerrankin ihan vaan sen mukaan mikä itseä kiinnostaa.

Nuo yökerhot humalaisine ehdottolijoineen eivät edes kiinnosta joten tuskinpa tuossakaan tilaisuus varasta tekisi...

Mä olen töissä laivalla, usein teen yötyötä. Monia tarinoita on kuultu baaritiskilta asiakkailta, tai kuunneltu vierestä. Sanoisin että 80% mies tai naisporukoista laivalla on täysin perseet ja holtittomia käytökseltään. Toki sinne varmaan löytyy mukaan näitä uskollisia mutta meno on kyllä aika erikoista. Asiaa nähneenä muutaman vuoden en kyl itse haluais et oma mies sinne menis. Vaikka se luottamus oliskin hyvä, vonkaajia löytyy ja humalassa nyt estot vähenee.

Tällanen käsitys mullakin on, enkä edes ole laivalla töissä.

En kuitenkaan ikinä sanoisi miehelle mihin hän saa mennä ja mihin ei, kyse on ennemminkin siitä että hän tietää mielipiteeni ja toivon hänen kunnioittavan sitä. Tiedän nimittäin hänen ajattelevan omalla tahollaan ajattelevan samoin, enkä halua pistää häntä siihen asemaan, että hän joutuisi miettimään mitä teen tai olen mahdollisesti laivalla tehnyt. Muilla reissuilla kyllä käymme kaveriporukoissa.

Mitä "mies33"n ensimmäiseen kommenttiin tulee, niin heräsi kysymys millainen olet ihmisenä. Sallitko "akkasi" käyttäytyvän kuten itse teet? Aika karulla tavalla mielipiteesi kerrot, joten tulee mieleen millainen muuten olet kumppaniasi kohtaan. Vai oletko sinkku?

Naisille IHAN VINKIKSI, että tämä ketju on suhteellisen hyvä esimerkki siitä miksi teitä ei aina arvosteta. Tuo rajoittaminen, mustasukkaisuus ja päätön mielikuvitus sekä luulot miehen tarpeista on niin luotaan työntävää että en aina edes usko miten putkiaivoja naiset voi olla.

Luuletteko tosiaan, että ainut miehen tarve on saada pillua? Ja senkö takia pitää lähteä peltipurtiloon hytkymään?

Kieltämättä näin parin vuoden kotiäitiyden jälkeen ei ajatus yksin risteilystä tunnu yhtään hullummalta. Saisi olla jonkin aikaa ihan vaan ilman vastuuta kenestäkään, syödä rauhassa hyviä ruokia, käydä vaikka katsomassa jotain esityksiä, ottaa drinkki tai kaksi, käydä saunomassa, saada rauhassa kierrellä tax-freessa ja ostella mitä haluaa, levätä rauhassa hytissä, käydä kahvittelemassa, nukkua yksin ja mahdollisesti viettää se maissaolopäivä kerrankin ihan vaan sen mukaan mikä itseä kiinnostaa.

Nuo yökerhot humalaisine ehdottolijoineen eivät edes kiinnosta joten tuskinpa tuossakaan tilaisuus varasta tekisi...

Näin minäkin tein yksin viime keväänä. Jotenkin vain on niin ihanaa päästä edes pariksi yöksi pois vanhoista piireistä. Näkemään toista maata ja vierasta kaupunkia, ja ihmettelemään "hulluja ruotsalaisia" ym :D Ja syömään hyvin ja naatiskelemaan ilman ketään mäkättävää kaveria/puolisoa, ihan yksin vain omassa rauhassa.

Itse olin tosiaan sinkku silloin, eikä oikeastaan yhden yön juttu ois edes ollut pahitteeksi, mutta jotenkin se biletys ja salainen sekoilu jäi, ja teinkin vain noita "tylsiä vanhusten juttuja". Ja mielellään menisin toistekin, jos vain tulisi hyvä sauma vastaan. Tosin mieluummin sitten kesällä.

Sinä ajattelet näin ja ihan varmasti moni muukin sukupuoleen katsomatta, mutta onko tämä kuitenkin vähemmistö? 50-50? Ihmisillä erilaiset tavat rentoutua ja varsin monella se kuitenkin on se, että vedetään perseet ja sen rohkaisemana käyttäydytään sikaillen.

Ja toki apn tapaus on lähtökohtaisesti se, että toinen on kuukausia pois itse ja hänen olis pitänyt jo lähtiessään ajatella sitä, ettei voi olettaa miehensä istuvan tuota aikaa kotona. Se minkä sallii itselle on sallittava myös toiselle.

Joo.

Arvatkaapa, mitä mä, aviovaimo ja useamman lapsen äiti, olen tehnyt. Mä kävin nimenomaisesti risteilemässä ihan yksin Turku-Tukholma -reitillä. Ihan siitä syystä, että kaipasin yksinoloa ja rauhassa tenttiin lukemista. Mulla oli ihana ikkunallinen hytti, luin siellä, katselin tv.tä, kävin syömässä ja kannella haistelemassa meri-ilmaa jne. Oli kyllä upea ja rentouttava reissu, vaikka tosiaan suurin osa ajasta meni hytissä finanssioikeutta lukiessa.

Mun ihana mieheni itse asiassa ehdotti tota mulle. :D

• Tykkää
Reactions: Madicken04
Sen kummemmin toisten vastauksia lukematta. Mun yhdessä suhteessa oli myös tilanne et mies halus lähtee laivalle kavereitten kans, mulle ei tullu mieleenkään estää lähtemästä. Reissu meni hyvin ja kaikilla oli ollu kivaa, liian kivaa. Puoli vuotta laivareissusta selvis et mies oli pettäny siellä ja tää suhde oli jatkunu senkin jälkeen.

Nykysessä suhteessa meijän piti lähtee thaimaaseen mut mä en voinutkaan lähtee, mies olis perunu reissun mut kun oli odottanu sitä nii sanoin et ottaa kaverin mukaan. Mies ei pettäny (tai eihän sitä tietty ikinä voi tietää mut tää kaveri joka oli mukana on sellanen et olis kyllä mulle pettämisestä kertonu) eli ei kaikki miehet kuitenkaan reissussa petä.

[QUOTE="CIS";27475968]toivotat sille hyvää matkaa ja koitat olla miettimättä pahinta. se, kun on kaukana toisesta saa kyllä mielikuvituksen liikkuun. olkoonkin laiva hyvä pettämispaikka, niin se on myös paljon muuta. hyvää ruokaa,juomaa ja viihdettä. ei kaikki sieltä hae seksiseuraa. ja tuskin ukkelis ainakaa, miks vaivautua kun sitä saa lähempääkin. onhan kämppä tyhjänä kun oot kaukana.[/QUOTE]

Mun mies ei tykkää juomisesta, siksi en ymmärrä miksi hän haluaa nimenomaan laivalle. Hän kyllä tietää millaisena paikkana sitä pidän, olen hänelle kertonut useasti. Omilla laivareissuilla, joka kerralla tuli keski-ikäiset, naimisissa olevat ukot vonkaamaan. Molemmat kaverini saivat yöseuraa, sen sijaan minä olin se poikkeus joka ei raahannut ketään hyttiin. Tämä on tapahtunut useita vuosia sitten.

Olisi varmasti helpompi luottaa jos mies ei olisi juuri ennen ulkomaille lähtöäni jäänyt kiinni treffisivustoilta. Käyttäessäni hänen mobiilinettiäni huomasin haussa olevan kontaktipalstoja. Hänellä oli profiili muutamassa, erona että hän ei varsinaisesti etsinyt romanssia tai seksiseuraa, vaan ylipäätään uusia kavereita. Ainoa syy miksi annoin anteeksi profiilit oli, ettei niissä lukenut "etsitään naista, sen ja sen ikäistä", vaan se oli suunnattu kaikenikäisille ja miehille että naisille, 18-45-vuotiaille. Mutta tokihan se tuli vähän puun takaa... Kontaktipalstat eivät ole mielestäni paras väylä kaverien etsintään.

Mietin joskus olenko vainoharhainen ja tarvitsisinko terapiaa. Enhän toki halua olla "pirttihirmu".

Hänellä on ollut muutenkin vauhdikas menneisyys ruotsalaisten pimujen kanssa, mm. minua edellinen petikaveri oli yhden illan juttu, oikea perusblondi. Ehkä siksi tuo Ruotsin laivalle meno herättää kielteisiä assosiaatioita.

Että anteeksi nyt vaan kun en ole niin avoinmielinen. Pettäähän hän toki, jos on pettääkseen, ei siihen varmasti laivaa tarvita. Varaan sen matkan hänelle vaikka itse, jotta voisin olla "kiva" ja luottavainen vaimo, ja pidän suuni kiinni.

On vaan negatiivisia kokemuksia näistä "sallivista" vaimoista, miehen lähipiirissä niitä on useitakin. Valitettavasti tiedän heidän miestensä käyttävän tilaisuutta armotta hyväksi. En itse haluaisi olla sinisilmäinen, mutta toisaalta en halua rajoittaakaan toista.

On vaan negatiivisia kokemuksia näistä "sallivista" vaimoista, miehen lähipiirissä niitä on useitakin. Valitettavasti tiedän heidän miestensä käyttävän tilaisuutta armotta hyväksi. En itse haluaisi olla sinisilmäinen, mutta toisaalta en halua rajoittaakaan toista.

Öh, luuletko, että kyseiset miehet käyttäytyisivät toisin, jos vaimot eivät "päästäisi" heitä esimerkiksi laivareissuille? Istuisivatko he sitten muka kotona 24/7 vaimon valvovan silmän alla? Mä väitän, että kyseiset äijät löytäisivät silti keinon tehdä mitä haluavat. Ei siinä tarvita sallivaa vaimoa, laivaristeilyjä tms. Jotkut ihmiset vaan ovat sellaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja Kamala(ko) tyttöystävä;27474878:
Mieheni ei ole koskaan ollut aiemmin laivalla, joten ei ehkä tiedä millaista siellä on?

Mutta jos tosiaan on pettämiset mielessä, niin eikö hänen ole toisaalta tosi helppoa mennä vaan baariin tai jonnekin, iskeä sieltä joku kun kuitenkin tyttöystävä on ulkomailla? Miksi vaivautua laivalle asti, saahan sitä pesää kaiketi lähempääkin.

Joku tuttu siellä baarissa kuitenkin on, ja huhut kantautuvat tyttöystävälle.

parisuhteessa kenenkään ei pidä sanella toisen tekemisiä. Eiköhän aikuinen, terve ihminen tajua asiat muutenkin. Ihan vapaasti saisi mennä laivalle...ja hui, vaikka yksin. Tallinnaan onkin menossa kolmeksi päiväksi työmatkalle. En nyt ymmärtänyt, että pitää olla asiasta jotenkin huolestunut