[QUOTE="vieras";27601290]Mulla oli rescue-koira Virosta ja se oli paras ja viisain koira mitä kuvitella saattaa. Tervekin oli koko elämänsä ajan, eläinlääkäriä ei tarvittu kuin rokotuksiin. Paitsi ihan lopussa, kun koira tuli vanhaksi ja sairastui syöpään.
Alkuun sen kanssa oli kyllä ongelmia. Ei osannut asua sisällä, koska oli ollut kopissa ja parin metrin narussa koko pienen elämänsä. Istui ovella ja yrittii mennä kokoajan ulos. Ei tajunnut paljon mistään muustakaan mitään, vihasi toisia koiria, yritti pomottaa ihmisiäkin, kaikkia muita paitsi minua.
Kärsivällisen koulutuksen avulla ongelmista selvittiin ja siitä tuli niin ihana, tottelevainen ja etenkin älykäs koira, että mulla ei ole ikinä sellaista ollut, vaikka olen omistanut useitakin rotukoiria.
Jos sulla on kokemusta koirista, etkä kuvittele että alku varsinkaan olisi välttämättä kovin ruusuinen, vaan ymmärrät että nämä koirat ovat saattaneet kokea paljon kaikenlaista pahaa ja tarvitsevat siksi aikaa ja kärsivällisyyttä, ota ihmeessä.
Usein tällaiset koirat palkitsevat sitten omistajansa moninverroin, uskollisuudellaan ja rakkaudellaan.[/QUOTE]
Tämä on totta- perheessä, jossa on aikuisia.
Lapsiperheessä hoidetaan nyt kuitenkin myös, toivottavasti jopa ensisijaisesti, lapsia, eikä koirankuntoustusurakkaan todellakaan kannata siinä samalla ryhtyä.