On tosiaan ihme ketju.
Kun on kyse kiusaamisesta, ja puututaan johonkin aivan epäoleelliseen seikkaan.
Kaikilla meillä on erilainen maku asioiden suhteen, ja jotkut tykkää pitkistä hiuksista, mikä ongelma se on, että jotkut haluaa pitkät, jotkut lyhyet hiukset.
En minä vain ainakaan lähtisi lapselta hiuksia katkomaan siksi, etten itse/joku muu pitäisi niistä, jos siis lapsi itse tykkäisi, eikä niiden hoidon kanssa olisi ongelmaa.
Huomaa kyllä, että kiusaaminen vain on jotenkin luontaista monelle ihmisille.
Kyllä meidän kaikkien pitäisi saada juuri sellaisia kuin olemme, ilman ,että joku haukkuu, kiusaa, tönii, repii.
Minustakaan tytöillä/naisilla lyhyet hiukset ei ole imartelevat omaan silmääni, mutten ikinä niitä käskisi kasvattaa, tai muuten asiasta kommentoisi. Se on kuitenkin vain minun mielipiteeni ja moni muu tykkää.
Minäkin toimisin, niinkuin moni on ehdottanut, laittaisin tytön hiukset kiinni, ettei voi repiä. Vaikka kyllähän tässä nyt vain pitäisi saada asia niin, ettei toisen tarvitsisi pitää hiuksiaan tiukasti kiinni sen takia, että joku satuttaa jos ovat muutoin.
Asian vieminen tosiaan eteenpäin, niin kauan, että löytyy taho, joka voi puuttua asiaan, niin ettei tarvitse pelätä.
Ja tuon toisen äidin kommentit voi varmaan jättää aivan omaan arvoonsa.
Se nyt ei vain kertakaikkiaan ole hänen asiasna minkälaiset hiukset jollakkin muulla lapsella on.
Ja tämähän äiti vain yllyttää omaansa kiusaamaan tuollaisella asenteella.
Toki repimistä on sattunut puolin toisin, mutta sitä suuremmalla syyllä, ei tässä nyt kenenkään tarvitsisi ruveta itseään muuttamaan sen takia. Tällä periaattella molemmat tytöt voisi ajaa kaljuksi, niin ei olisi hiuksia mistä tapella?. Mutta entä sitten kuin tulee se joka kiusaa ja kopauttelee sitä kaljua?. peruukki? Ja kun siitä kiusataan niin?.