Riita luokkakaverin kanssa hiuksista!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja törkeäkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27675340]Joo niin varmaan ylettyykin polvitaipeisiin asti. Uskotaan.[/QUOTE]

Miksei voisi?

Leikkasin tanaan (aivan pieleen :ashamed: ) peffan alle ulottuvat hiukset Tyttarelta Nro 3...

Oi tsiisus miten kateellisia aikuisia mahtuu jopa tänne, en yhtään ihmettele enää jos pikkutyttöjenkin kesken tulee riitaa... ;)

Pistäisin mahdollisimman kiinni, jospa nutturalle asti kunnes loppuu tuollainen tyhmäily.

Ps. voin kuvitella kuinka haastavaa on laittaa noita hiuksia kiinni. Mun tytöillä vain pepun päälle mutta ovat tosi paksut, ja ne jo ovat välillä todella hankalat käsiteltävät...

En tajunnut, mistä ne likat siis riitelee? Siitä, että toisella on lyhyemmät ja toisella pidemmät hiukset? Niin kauan kun ei aleta kaikkia keritsemään kaljuksi, niin aina tulee jollain oleen pidemmät hiukset kun toisella.

Jos asian voisi ratkaista niinkin yksinkertaisella asialla kuin laittamalla tytön hiukset nutturalle viikoksi, niin eikö sitä nyt kannata yrittää?

Siellä on revitty ap:n lapsen hiuksia, samoin ap:n lapsi on repinyt toisen tytön hiuksia. Jos ratkaisua ei saada vanhempien välisillä keskusteluilla niin kannattaisiko yrittää muuta?

Ehkäpä ongelma ratkeaisi näinkin yksinkertaisesti kun repimisestä tulee pakollakin muutaman päivän tauko. Paras asia lapsen kannalta on lopettaa se repimistouhu välittömästi.
Ei aina tarvitse ryhtyä suuriin oikeuksien taistoon, ainakaan jos se on oman lapsen edun vastaista.

Oi, ihanat pitkät hiukset ap:n tytöllä! :) Mutta typerä aihe riidellä ja vielä typerämpää olla kateellinen, kai jokainen voi hiuksensa pitkiksi kasvattaa? Ja on niitä pidennyksiäkin ;)

Mitäh, hiusten repiminen on loputtava heti paikalla! Vaik kaljuksiko pitää leikata kaikkien tukka, ettei enää revitä?

Aikamoiset hiukset tytöllä kun noin pitkäksi kasvaa. Jos se vaan itte tykkää niistä, niin ei kannata leikata, koska isompana ne ei ehkä enää kasva noin pitkäksi.

Mä varmaan myös yrittäisin ensin hoitaa tilanteen laittamalla tytön tukan väliaikaisesti kiinni siten, että repiminen ei onnistu.

Jos se edelleen jatkuu eikä tytön äidillä ole kiinnostusta asiaan puuttua, niin sitten veisin asiaa eteenpäin koulukiusaamisena, niin pitkälle kuin tarpeen. Ei lapsen tuollaiseen kohteluun tarvitse alistua!

Ihme porukkaa, tosissanne ihmettelette täällä että voiko muka oikeasti joku käyttäytyä tuolleen hiusten takia, ja samaan hengenvetoon haukutte ap:n lapsen hiukset lyttyyn. :D Eikö aloitusta nyt muka voi todeksi uskoa kun kerran aikuisissa naisissakin noin pitkät (ja kauniit) hiukset herättää tuollaisia tunteenpurkauksia. Kunnon logiikan ihmelapsia liikkeellä taas. :D Ketjun otsikko ei tosiaan ollut "mitä tykkään tosi pitkistä hiuksista?" vaan "Riita luokkakaverin kanssa hiuksista!" jolloin tyhmemmänkin pitäs tajuta mistä puhutaan.

Ap:lle antaisin neuvon että jatka sinä asiallisesti asian selvittämistä opettajien ja tyttöjen kanssa. Ignooraa täysin tuon toisen äidin kiukkuilut ja kieltäytymiset ja määräilyt, itsehän hän vaan nolaa itsensä ja saattaa huonoon valoon opettajien silmissä. Tsemppiä tytöllesi, käske häntä vaikka sanomaan suoraan sille toiselle tytölle että ymmärtää tämän olevan kateellinen, ja vaikka piruillakseen tsemppaamaan tätä toistakin kasvattamaan omat hiukset yhtä pitkiksi kuin omalla tytölläsi. Mikään ei kiukuta tuollaisia riitapukareita enempää kuin se ettet lähde ollenkaan mukaan heidän leikkiinsä. ;)

Hiukset kiinni niin pitkäksi aikaa että asia unohtuu. Upeita nutturoita varmaan saa tyttösi hiuksista!

Mulle tulee noin pitkistä hiuksista mieleen Jenkkien amishit (ne jotka ajelee edelleen joillain hevoskärryillä) enkä tod oo yhtään kade moiset nähdessäni mutta kukin tyylillään. :)

Tytöt saa riitaa aikaan ihan mistä aiheesta vaan ja tuossa on siis selvästi kilpailu siitä, kummalla on pitemmät hiukset. Ja kun ap:n tytöllä on pitemmät, se kismittää luokkakaveria ja jostain hemmetin syystä myös tämän äitiä. Ei ap:n tytön tarvitse sen vuoksi laittaa tukkaansa huivin alle. Se on ihan sama onko se tukka pitkä vai lyhyt, ei kehenkään saa käydä käsiksi mistään syystä. Mahtaakohan noilla tytöillä olla jotain muutakin erimielisyyttä ja jotenkin se nyt kulminoituu tuohon tukkaan?

No haloo, sillä luokkakaverin äitillä kyrsii kuunnella joka kukun päivä ku se sen pikku prinsessa kitisee aamusta iltaan ap:n tytön hiuksista ja siitä ku hänki haluais yhtä pitkät ja tietenki just nyt heti. Siksi se haluaa että ap:n tyttö leikkais tukkansa nii ei tarttis kuunnella kitinaa.

Tai kenties tää luokkakaverin äiti ei halua antaa tyttönsä kasvattaa fledaa niin pitkäksi ku ap:n tytöllä on, ja sillä kyrii ikuisesti vääntää kättä sen tyttönsä kanssa asiasta...

Pitkät hiukset...jaa...no ei ketään revitä hiuksista oli ne pitkät tai lyhyemmät.
Mä olen tässä seurannut yhtä tyttöä jonka hiukset ylettyvät pepun alapuolelle...jänskä miten ne latvat menee pönttöön pissillä käydessä.:x
Mutta ei asia minulle kuulu, onneksi.

Pitkät hiukset...jaa...no ei ketään revitä hiuksista oli ne pitkät tai lyhyemmät.
Mä olen tässä seurannut yhtä tyttöä jonka hiukset ylettyvät pepun alapuolelle...jänskä miten ne latvat menee pönttöön pissillä käydessä.:x
Mutta ei asia minulle kuulu, onneksi.

Mun yhdellä aikuisella tutulla on hiukset pepun alle ja vessassa käydessään hän heivaa ne selkäpuolelta etupuolelle ja paidan helma estää niitä valumasta pyttyyn :).

Mun yhdellä aikuisella tutulla on hiukset pepun alle ja vessassa käydessään hän heivaa ne selkäpuolelta etupuolelle ja paidan helma estää niitä valumasta pyttyyn :).

Noo, tää onkin pieni tyttö, eikä ehkä vielä muista aina heittää hiuksia pois alta...päikyssä kun oon töissä. Mutta en mä aio siitä lapselle sen kummemmin tolkuttaa, saahan sen tukan pestyä....:whistle:

Onpa kivaa ajattelua taas. Eli osan mielestä ap:n tyttöä on siis oikeus repiä tukasta kun hänellä on sellainen tukka jonka haluaa? Samalla logiikalla esim. Läskejä ja vaikka erilailla pukeutuvia saa kiusata. Kyllä on oikeus olla sellainen kuin on ilman että joku repii tai kiusaa. Ja se osoitaa että aikuiset on samaa maata, kun heti alkaa valitus että hyi kun pitkät en tykkää, no mitä väliä tykkäättekö te niistä.

On tosiaan ihme ketju.
Kun on kyse kiusaamisesta, ja puututaan johonkin aivan epäoleelliseen seikkaan.
Kaikilla meillä on erilainen maku asioiden suhteen, ja jotkut tykkää pitkistä hiuksista, mikä ongelma se on, että jotkut haluaa pitkät, jotkut lyhyet hiukset.
En minä vain ainakaan lähtisi lapselta hiuksia katkomaan siksi, etten itse/joku muu pitäisi niistä, jos siis lapsi itse tykkäisi, eikä niiden hoidon kanssa olisi ongelmaa.
Huomaa kyllä, että kiusaaminen vain on jotenkin luontaista monelle ihmisille.

Kyllä meidän kaikkien pitäisi saada juuri sellaisia kuin olemme, ilman ,että joku haukkuu, kiusaa, tönii, repii.
Minustakaan tytöillä/naisilla lyhyet hiukset ei ole imartelevat omaan silmääni, mutten ikinä niitä käskisi kasvattaa, tai muuten asiasta kommentoisi. Se on kuitenkin vain minun mielipiteeni ja moni muu tykkää.

Minäkin toimisin, niinkuin moni on ehdottanut, laittaisin tytön hiukset kiinni, ettei voi repiä. Vaikka kyllähän tässä nyt vain pitäisi saada asia niin, ettei toisen tarvitsisi pitää hiuksiaan tiukasti kiinni sen takia, että joku satuttaa jos ovat muutoin.
Asian vieminen tosiaan eteenpäin, niin kauan, että löytyy taho, joka voi puuttua asiaan, niin ettei tarvitse pelätä.

Ja tuon toisen äidin kommentit voi varmaan jättää aivan omaan arvoonsa.
Se nyt ei vain kertakaikkiaan ole hänen asiasna minkälaiset hiukset jollakkin muulla lapsella on.
Ja tämähän äiti vain yllyttää omaansa kiusaamaan tuollaisella asenteella.
Toki repimistä on sattunut puolin toisin, mutta sitä suuremmalla syyllä, ei tässä nyt kenenkään tarvitsisi ruveta itseään muuttamaan sen takia. Tällä periaattella molemmat tytöt voisi ajaa kaljuksi, niin ei olisi hiuksia mistä tapella?. Mutta entä sitten kuin tulee se joka kiusaa ja kopauttelee sitä kaljua?. peruukki? Ja kun siitä kiusataan niin?.

Yhteistyössä