verokortti etuuksia varten kelaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Samaa mietin minä.

Ja miten kun tässä uudessa verokortissa on ne tulorajat.. mulla on isommat tulot mitä siinä kortissa on. Meneekö verot sen isomman prosentin mukaan jos tienaan kuussa enemmän kuin kaks tonnia, minkä todellakin teen?

Ei vaan se ylittävä osa menee lisäprosentilla, mutta tottakai jos tiedät että tulot ovat huomattavasti isommat niin tilaat uuden.

ei, jos toimittaa verokortin, mutta mielummi anan ottaa sen 20 prossaa ettei tule kamalasti mätkyjä. mulla kun ei o vähennykisäkään, vain matkakulut ( opiskelen)

Miks sulle tulis mätkyjä jos lasketutat sen tulojen mukaan oikein. Luulisi että teidänki rahatilanteessa mieluummin ottais ne rahat nyt sen sijaan että saa ne rahansa vasta 2v päästä palautuksina?
Matkakulutkin voi nykyään ilmoittaa etukäteen niin että ne hyvitetään suoraan veroprosentissa eikä tarvi enää oottaa palautuksina.
Sitäpaitsi mätkyistä tulee tieto 6kk ennen ku ne pitää maksaa, siinä on reilusti aikaa saada se raha talteen.

[QUOTE="Vieras";27827546]Miks sulle tulis mätkyjä jos lasketutat sen tulojen mukaan oikein. Luulisi että teidänki rahatilanteessa mieluummin ottais ne rahat nyt sen sijaan että saa ne rahansa vasta 2v päästä palautuksina?
Matkakulutkin voi nykyään ilmoittaa etukäteen niin että ne hyvitetään suoraan veroprosentissa eikä tarvi enää oottaa palautuksina.
Sitäpaitsi mätkyistä tulee tieto 6kk ennen ku ne pitää maksaa, siinä on reilusti aikaa saada se raha talteen.[/QUOTE]
mun nykyisesä kortissa on laskettu valmiiksi niin alas, etä haluan otettavan tuon 20. Tänä vuona jouduin SILTI maksamaan 38e , vaikka maksoi tuon isomman mukaan.
Minusta on mukavanpaa kun jouluna on siten rahaa, mutta jos nyt pääsen töihin kesällä anna olla tuon mikä nyt on.

[QUOTE="Vieras";27827570]Palkkaa varten laskettu verokortti ei kelpaakkaan kelaan, vaan sen pitää olla sosiaalietuuksia varten. Ja se menee sähkösenä verottajalta kelaan kun vaan pyytää, ei sitä tarvi sinne kiikuttaa.[/QUOTE]

Näimpä. Ja ite lasketutin opiskellessa veroprosentin kelalle erikseen ja palautuksia tuli siitäkin huolimatta 350€

[QUOTE="Vieras";27827706]Voi[/QUOTE]

Miten???

ei siel ollut sellasta kohtaa erikseen.. Tein muutoksen kohtaan "etuudet" ja veroprosentti pomppaskin 17% onko se tuo sitten vai??

Viimeksi sain liki 500e palautuksia, mieluummin ottaisin sen joka kuukausi :) Tämä vuosi vielä varmaankin työttömänä :/

aina olen laskenut veroprosentin uudestaan. ihan netissä onnistuu. Etuuksille sen pystyy laskemaan myös ihan netissä näppärästi. ei ole otettu mitään 20% ja palautuksiakin tullut. Tottakai se kannattaa laskea mahdollisimman täsmääväksi. Mitään järkeä antaa lainaa valtiolle ja saada jotain palautuksia parin vuoden päästä. Minusta paras on kuin olisi +- 0 tai tulisi vaikka ihan hiukan mätkyjä.

Yhteistyössä