30-vuotiaan miehen ja 18-vuotiaan naisen parisuhde. Voiko toimia?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pete"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sitten et ole kyllä ihan valmis isäksi, jos sinulle on oikeasti ok, että 7-vuotiaan lapsen äiti käy "kaatamassa kuppia" 18vuotiaiden kanssa.. Jos sä puhut 80 prosentista jonkin ikäryhmän edustajista halveksivasti, niin kyllä sä kuule halveksit juurikin sen numeron perusteella :D

Kun olen minäkin.

Parempihan se on, että ne meidän älyllisten ja vanhempien ihmisten seurassa liikkuu, kun makaa paleltuneena, sammuneena jossain katu-ojassa...

Ja hyvä vaan, että löytyy vanhempia luotettavia kavereilta joilta kysyä kinkkisiin tilanteisiin neuvoa jos tarvitsee ja asia on sellanen mitä ei kehtaa omalta vanhemmalta kysyä

Joten voi niiden ystävien kanssa juhlimaankin lähteä.

Ei ystävyys katso ikää. Mullakin on oman vanhempieni ikäsiä ystäviä eli about 60-vuotiaita. Ei tulis mieleen halveksia.
 
Aika laimeeta... Eiköhän syömään vieminen ole aika semmoinen perus juttu parisuhteessa :D Kyllä ainakin meillä mies yllättää usein viemällä syömään tai kokkaamalla itse jotain spesiaalia. Jos sä oikeasti tietäisit mistä naiset tykkää sä keksisit tänne jotain vähän omaperäisempää kuin perus treffit ravintolassa :D

Ei meille ole tai mullekkaan perus kauraa syödä ravintolassa. :)

Ei mulla ole siihen joka päivä varaa, niin kun varmaan teillä porvareilla
 
Pointsit Petelle kun on kestänyt kaikenlaisia kommentteja täällä ja selkärankaa on riittänyt vastaamaan niihin, vaikka osa onkin ollut aika asiattomia.

Jos synkkaa hyvin, niin katsokaa rauhassa mihin se juttu menee. Jos teidän juttu tuntuu toimivan, niin mikäs siinä. Molemmat kuitenkin aikuisia ihmisiä.

Jos olisin 18 vuotiaan tytön isä. Ja se tyttö esittelisi minulle 30 vuotiaan miesystävänsä. Niin en olisi sitä ensimmäisenä tuomitsemassa iän perusteella. Jos kaveri olisi kaikinpuolin kunnollinen, niin enpä olisi sitä estelemässä.
 
[QUOTE="Pete";27943837]tai psyykkeeltään kuule viallinen, etteikö pystyis harkihtemaan tekojaan.[/QUOTE]

Mulla oli 18-vuotiaana suhde 14 vuotta vanhempaan naimisissa olevaan mieheen. Ulospäin varmasti annoin mielikuvan kypsästä ja fiksusta ihmisestä: asuin omillani, puhuin fiksuja ja käyttäydyin fiksusti, opiskelin avoimessa yliopistossa, olin juuri kirjoittanut e:n paperit. Mutta oikeasti olin vielä lapsellinen ja monessa mielessä kehittymätön. Nyt 12 vuotta myöhemmin tuo suhde tuntuu aivan kamalalta. Ei niinkään ikäeron takia, vaan sen takia, että mies oli perheellinen ja sen takia, millainen mies ylipäänsä on kyseessä. En todellakaan lapsellisuuttani osannut asioita järkevästi ajatella. Olin vain imarreltu vanhemman miehen huomiosta. Ihmisen aivothan ovat "valmiit" vasta 25-vuotiaana ja ainakin itsestäni tuon tunnistan.

Tietenkin teillä on aivan erilainen tilanne. Halusin vain siis tuoda esille sen, että tuon ikäinen ei vielä ole välttämättä kykeneväinen harkitsemaan järkevästi tekojaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Heartless Bitch
[QUOTE="Pete";27943880]Kun olen minäkin.

Parempihan se on, että ne meidän älyllisten ja vanhempien ihmisten seurassa liikkuu, kun makaa paleltuneena, sammuneena jossain katu-ojassa...

Ja hyvä vaan, että löytyy vanhempia luotettavia kavereilta joilta kysyä kinkkisiin tilanteisiin neuvoa jos tarvitsee ja asia on sellanen mitä ei kehtaa omalta vanhemmalta kysyä

Joten voi niiden ystävien kanssa juhlimaankin lähteä.

Ei ystävyys katso ikää. Mullakin on oman vanhempieni ikäsiä ystäviä eli about 60-vuotiaita. Ei tulis mieleen halveksia.[/QUOTE]


Niin siis sinulle on ok, että tyttöystäväsi hengaa 12 vuotta nuorempien 18vuotiaiden kanssa kaataen kuppia silloin kun teidän esikoinen on 7-vuotias?

Toisekseen ei ystävyys todella katso ikää, mutta ystävyys on hieman hmm.. vääristynyttä silloin kun pitää itseäänsä suhteessa toiseen jotenkin ylempänä..Kuten itse kirjoitit taasen..parempi olla teidän "älyllisten ja vanhempien ihmisten seurassa" kuin "makaa paleltuneena, sammuneena jossain katu-ojassa."
Mitä ihmeen ajatuksia sulla oikeesti on sua nuoremmista ihmisistä :D
Kovin on mustavalkoista. En mä kyl hengannu 18-vuotiaana 30-vuotiaiden kanssa, mutta en kyllä liiemmin maannut paleltuneena tai sammuneena jossain katuojassakaan :D
 
[QUOTE="eee";27943832]Voi apua, Pete 30 v haluaa teinikihloihin :D Eiköhän tää kerro kaiken sun henkisestä iästäsi.[/QUOTE]

Ahdistun jotenkin siitä.

Se on luonteenpiirteellinen juttu.

Kihlat siksi, koska ne on tarvittaessa helpommat purkaa ja sitten jos se sormus hommataan niin mulla ei ole tarkotus ainakaan heitellä sitä miten tahansa, eli arvostan ja se riittää.

Kihloihin jos menisin niin menisin syvemmälle asteelle parisuhteessa sillon.

Sinähän voit nimittää näitä teinikihloiksi sitten ja hähätellä, tehdä pilkkaa minulla, vaikka hyvin varmasti ymmärrät minunkin tapaisia ihmisiä että kaikkien juttu ei ole vain se naimisiin meno
 
[QUOTE="Pete";27943892]Ei meille ole tai mullekkaan perus kauraa syödä ravintolassa. :)

Ei mulla ole siihen joka päivä varaa, niin kun varmaan teillä porvareilla[/QUOTE]

Nii i.. Meillä jotka olemme opiskelleet on mahdollisuus silloin tällöin käydä syömässä ravintolassa :D Joka päivästä en suinkaan puhunut ja mainitsin myös, kuinka mies laittaa kotona ruokaa (sillä muuten säästää aika paljon rahaa kun tekee itse eikä osta eineksiä, jää vähän rahaa ravintoloihinkin. Toinen säästövinkki näin porvarina on se, että kannattaa jättää sitä kaljan lipittämistä vähemmälle niin säästyy rahaa hyvään ruokaan)
 
[QUOTE="Pete";27943905]Tarvitsen parisuhteessa tuntea oloni myöskin vapaaksi, ettei minua ole kahlittu[/QUOTE]

Naimisiin meno liian sitova päätös, mutta silti olet valmis tekemään lapsen.

Lapsi sitoo puolisot enemmän yhteen kuin avioliitto.
Sitten kun olet isä, niin tajuat kuinka suuri asia on saada lapsi ja olla vanhempi, silloin sinä olet erittäin sidottu puolisoosi ja lapseesi, te olette perhe.

Jos haluat vapautta, niin silloin et ole valmis isäksi.
 
Auts, nyt kyllä Pete paljasti tosiaan olevansa aika teinin tasolla... Sori Pete! :laugh: Tää on mun suuri ärsytys. Kihlat tosiaan ovat avioliittolupaus. Ei ole mitään asiaa kihloihin jos ei ole aikeita mennä naimisiin. Kihloissa ollaan ainoastaan se aika, että saadaan häät järjestettyä. Kun mennään kihloihin, niin kysymys kuuluu "Menisitkö kanssani naimisiin?" Jos toinen vastaa myöntävästi, niin olette kihloissa.

olen kirjoittanut sinuakin varten asian jo tuonne miksi toimisin näin. Kannattaa lukea.
 
[QUOTE="kahden lapsen isä";27943907]Pointsit Petelle kun on kestänyt kaikenlaisia kommentteja täällä ja selkärankaa on riittänyt vastaamaan niihin, vaikka osa onkin ollut aika asiattomia.

Jos synkkaa hyvin, niin katsokaa rauhassa mihin se juttu menee. Jos teidän juttu tuntuu toimivan, niin mikäs siinä. Molemmat kuitenkin aikuisia ihmisiä.

Jos olisin 18 vuotiaan tytön isä. Ja se tyttö esittelisi minulle 30 vuotiaan miesystävänsä. Niin en olisi sitä ensimmäisenä tuomitsemassa iän perusteella. Jos kaveri olisi kaikinpuolin kunnollinen, niin enpä olisi sitä estelemässä.[/QUOTE]

Asiallinen mies.

Pitäähän sitä femakkojen kustannuksella pitää vähän hauskaa... :D ryhdy leikkiin, jos lystäät
 
Niin siis sinulle on ok, että tyttöystäväsi hengaa 12 vuotta nuorempien 18vuotiaiden kanssa kaataen kuppia silloin kun teidän esikoinen on 7-vuotias?

Toisekseen ei ystävyys todella katso ikää, mutta ystävyys on hieman hmm.. vääristynyttä silloin kun pitää itseäänsä suhteessa toiseen jotenkin ylempänä..Kuten itse kirjoitit taasen..parempi olla teidän "älyllisten ja vanhempien ihmisten seurassa" kuin "makaa paleltuneena, sammuneena jossain katu-ojassa."
Mitä ihmeen ajatuksia sulla oikeesti on sua nuoremmista ihmisistä :D
Kovin on mustavalkoista. En mä kyl hengannu 18-vuotiaana 30-vuotiaiden kanssa, mutta en kyllä liiemmin maannut paleltuneena tai sammuneena jossain katuojassakaan :D

Mä olen muutenkin niin suosittu tänä iltana, etten kerkeä vastata pidemmin. :)
 
[QUOTE="Saana";27943958]Naimisiin meno liian sitova päätös, mutta silti olet valmis tekemään lapsen.

Lapsi sitoo puolisot enemmän yhteen kuin avioliitto.
Sitten kun olet isä, niin tajuat kuinka suuri asia on saada lapsi ja olla vanhempi, silloin sinä olet erittäin sidottu puolisoosi ja lapseesi, te olette perhe.

Jos haluat vapautta, niin silloin et ole valmis isäksi.[/QUOTE]

Se avioliitto ei tunnu vaan niin minun jutulta ja sen täytyy naiselle riittää, että haluan kuitenkin olla hänen kanssaan mutta naimisiin en halua.
 
[QUOTE="Pete";27944000]Se avioliitto ei tunnu vaan niin minun jutulta ja sen täytyy naiselle riittää, että haluan kuitenkin olla hänen kanssaan mutta naimisiin en halua.[/QUOTE]

Äh, nyt sä sohit muurahaispesään. Jopa minä meinaan provosoitua :D
 
[QUOTE="Pete";27943988]Mä olen muutenkin niin suosittu tänä iltana, etten kerkeä vastata pidemmin. :)[/QUOTE]

Se, että me "femakot" (naiset, joita niin hyvin osaat kohdella) täällä sun kustannuksella kuule nauretaan ja saadaan viihdettä ei tee susta millään lailla suosittua tai tarkoita sitä, että olisimme "sun kimpussa".

Kirjoitit muuten, että olet kavereidesi kanssa nostamassa taas kuppia..Miten on alatko sä usein pohtia suhteidesi toimivuutta mammapalstoilla ollessasi kavereiden kanssa nostamassa kuppia? :D No toki huvinsa kullakin
 
Se, että me "femakot" (naiset, joita niin hyvin osaat kohdella) täällä sun kustannuksella kuule nauretaan ja saadaan viihdettä ei tee susta millään lailla suosittua tai tarkoita sitä, että olisimme "sun kimpussa".

Kirjoitit muuten, että olet kavereidesi kanssa nostamassa taas kuppia..Miten on alatko sä usein pohtia suhteidesi toimivuutta mammapalstoilla ollessasi kavereiden kanssa nostamassa kuppia? :D No toki huvinsa kullakin

Tässä samalla läppärillä olen. =)
 
[QUOTE="Pete";27944000]Se avioliitto ei tunnu vaan niin minun jutulta ja sen täytyy naiselle riittää, että haluan kuitenkin olla hänen kanssaan mutta naimisiin en halua.[/QUOTE]

Eli et kuitenkaan halua sitoutua naiseen? :/ No ei hyvältä vaikuta.
 
[QUOTE="Pete";27944039]Tässä samalla läppärillä olen. =)[/QUOTE]

Erikoista.. Mut niinhän se taitaa nykyään olla osalla, et kavereiden kanssa oleminen on sama juttu kuin netissä surffailu vierekkäin istuen..

Ei mun mielestä ole yhtään ilkeää, että naureskelen täällä sinulle, kun sinä naureskelet haukut täällä muita. Toisekseen sinä tämän ketjun aloitit, en minä ;)
 
Erikoista.. Mut niinhän se taitaa nykyään olla osalla, et kavereiden kanssa oleminen on sama juttu kuin netissä surffailu vierekkäin istuen..

Ei mun mielestä ole yhtään ilkeää, että naureskelen täällä sinulle, kun sinä naureskelet haukut täällä muita. Toisekseen sinä tämän ketjun aloitit, en minä ;)

Haukkuihin vastasin samalla mitalla, katsoppas nyt itsekkin.

Ihan selvä koulukiusaaja tyyppi. Hakee hauskuutta muiden kustannuksella.

Nautitko kun sait kiusata koulussa toisia ihmisiä?
 
[QUOTE="Pete";27944000]Se avioliitto ei tunnu vaan niin minun jutulta ja sen täytyy naiselle riittää, että haluan kuitenkin olla hänen kanssaan mutta naimisiin en halua.[/QUOTE]

Ilmankos sulla ei ole oman ikäistä naista..Tommoisia sitoutumiskammoisia häntäheikkejä kukaan aikuinen nainen viitsi kattoa, saatikka ruveta perheenperustamispuuhiin.
 
[QUOTE="Pete";27944068]Mutta miten mä nyt sen sanoisin.

Naimisiin meno tuntuu vain minulle vaikealta asialta!!!

Tarvitseeko siitä enempää keskustella?

Jokaisella on ne omat vaikeat jutut. Eikö joo?[/QUOTE]


Tämä muuten kiinnostaa ihan yleiselläkin tasolla, kertoisitko kaikkien niiden miesten puolesta, jotka ajattelevat laillasi, että mitä tarkoitat.

Muutamat miehet ajattelevat avioliiton olevan se syvällinen, sitovin suhteen muoto. Se lopullinen niitti.
Lapsia voidaan kyllä tehdä vaikka tusina. Mutta avioliitto on se totinen, vakava juttu.

Jos menee sukset ristiin puolison kanssa, niin avioeron voi aina ottaa ja jos ei ole lapsia, niin eron jälkeen vain eri suuntiin, eikä tarvi sitä entistä puolisoa enää koskaan kattella.

Mutta jos on vain kihloissa ja yhteinen lapsi. Niin eron tultua ei siitä entisestä pääse eroon. tämä entinen kulkee koko loppuelämän rinnalla lapsen toisen vanhemman ominaisuudessa.

Joten kumpi sitoo enemmän yhteinen lapsi vai avioliitto. kumpi on vakavampi juttu
 
[QUOTE="Pete";27944077]Haukkuihin vastasin samalla mitalla, katsoppas nyt itsekkin.

Ihan selvä koulukiusaaja tyyppi. Hakee hauskuutta muiden kustannuksella.

Nautitko kun sait kiusata koulussa toisia ihmisiä?[/QUOTE]

:D Voi kuinka sä olet hassu. On aika ontuvaa argumentointia ja lapsellista yrittää vetää jostain keskustelupalstalta olettamuksia siitä, että toinen olisi ollut koulukiusaaja. Se, että täällä ihmettelen sun kirjoituksia (enkä edes usko puoliakaan) ei kyl eroo millään tavalla siitä, että ihmiset nauraa idolssissa laulutaidottomille. Se tuskin tekee kenestäkään koulukiusaajaa.

Ja ei en ollut koulukiusaaja :)
 
[QUOTE="Pete";27942442]Mitä ajatuksia sinussa herättää?

Olen 30-vuotias mies ja auttamattomasti ihastunut erääseen 18-vuotiaaseen naiseen. Hän on kaunis kun mikä, todella fiksu, sydämmellinen ihminen...

Pelottaa vain, miten tytön vanhemmat suhtautuisi meidän suhteeseen...

Pahaa en hänelle halua, ainoastaan rakastaa.[/QUOTE]
Toimii, jos kemiat passaa. :) Jos tytön vanhemmat ei hyväksy, niin mitä sitten? Tyttöystäväsi on kuitenkin jo aikuinen, ei lapsi. Jos eivät hyväksy, niin omapa vikansa. Eivätköhän hekin ajan mittää totu ajatukseen.. Voithan sinä kysyä, mitä muijasi luulee vanhempiensa ajattelevan? Hän kuitenkin tuntee heidät hyvin. Sairasta jos eivät hyväksy. Ainoastaankin vain tosi rakkaus merkitsee.
Ei nyt ihan sama, mutta aloitin 19 -vuotiaana suhteen 26-vuotiaaseen mieheen. Kaikki toiminut, onnellisempi kuin koskaan.

Älä valita täällä valittajista, ei kuulu heille, -vain teille kahdelle. Ovat vaan kateelisia lihavia yh-mamoja ;)
 

Similar threads

M
Viestiä
21
Luettu
2K
Aihe vapaa
vierailija
V
O
Viestiä
6
Luettu
2K
A

Yhteistyössä