Minusta kuullostaa että teillä on aika erilaiset tavat tehdä ja ymmärtää asioita. Ehkä tilanteeseen auttaisi, että molemmat yrittäisi oppia toisen tapoja paremmin? Sinä voisit yrittää vähän löysätä kriteerejä ja miehesi pitäisi oppia täsmällisemmäksi. Kumpikaan ei ole helppoa, eikä kummankaan tarvitse kokonaan muuttaa käyttäytymistä. Tottakai on ärsyttävää jos toinen sanoo hakevansa lapset/vanhemmat jostain ja ei sit yllättäen haekkaan. Tai jos pyytää tekemään jotain, toinen suostuu ja ei sitten kumminkaan tee.
Ite oon huomannu et meillä ei pyykit päädy puhtaana kaappiin, jos en itse niitä kuivaustelineeltä laita. Mies yrittää tehokkaasti pestä vain lisää, jolloin jo kuivat ja puhtaat pyykit päätyvät jonnekkin ryttyyn tuolin päälle ja myöhemmin lattialle. Kun sitä telinettä tarvitsee niille uusille ja HETI

ei auta vaikka oon yrittäny sanoa, ettei tuossa ole oikein järkeä. Mut ollaan ratkaistu asia työnjaolla, et ukko laittaa pyykit pyörimään ja kuivumaan, josta minä sit myöhemmin hoidan ne kaappiin
Olen myös oppinut ettei ne omat toimintamallit ole ainoat oikeat. Minä pystyn tekemään montaa asiaa yhtäaikaa, jättämään välillä jonkin jutun kesken, tehdäkseni välillä muuta ja palata asiaan myöhemmin. Mieheni sitten taas alkaessaan tekemään jotain syventyy siihen yhteen ainoaan asiaan ja tekee sen alusta loppuun. Näistä ei kumpikaan ole väärin tai oikein, mutta alkuun aiheutti mulle päänvaivaa. En pystynyt millään ymmärtämään, miksi mieheni ei voinut jättää jotain homaa kesken, kun itse olin suunnitellu "aikataulun" missä tapahtuu paljon ja kerralla.
Esimerkiksi kerran muistan tehneeni pizzaa ja mies asensi meidän konetta uudelleen. Itse olin suunnitellu tekeväni taikinat valmiiksi ja kun koneella olisi joku asennus käynnissä hän voisi tulla täyttämään oman pizzansa sillä aikaa. Eihän siitä tullut mitään ja pizzat meni uuniin vasta kun hän oli saanut koneen valmiiksi

paljon paljon myöhemmin, kuin oli ajatellut ja vähän ärsytti. Nykyään ongelmaa ei ole kun tietää toisen tavat ja jos tilanne tulisi uudestaan, pyytäisin häntä eka täyttää pizzan ja aloittamaan asennuksen vasta sen jälkeen taikka toisinpäin.
Vaikka meillä onkin aika eritilanne kuin teillä nii toivottavasti tämä herätti jotain hyödyllisiä ajatuksia

luulen että teilläkin tämä on jostain samankaltaiseta ongelmasta kiinni. Että toinen ei vaan ymmärrä toisen toimintaa, eikä hyväksy sitä?