Mitä mä teen väärin? Auttakaa nyt hieman. Kyse parisuhteesta ja toisen ymmärtämisestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hohhoijaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="hehe";27962536]tokikaan et ap tee mitään väärin vaan mies tekee kaiken väärin..

JÄTÄ SE SIKA!!![/QUOTE]

Ei se tee kaikkea väärin vaan tän lupaus asian minun mielestä,mistä tuon keksit. Ja en ole jättämässä ketään :)

[QUOTE="hohhoijaa";27962124]Olisi ollut kiva saada hyviä vinkkejä mitä voisi tehdä toisin,mutta harmikseni sain huomata,että täällä ei oikein kukaan kyennyt siihen. Jotenkin voisi saada kuvan,että heillä keillä ei ole muuta sanottavaa kuin jotian ikävää niin ei oma elämäkään voi olla ihan kunnossa.
Kukaan ei koskaan sano miehelleen tai vaimollee mitään tai ei esitä toiveita vaan suostuu kaikkee mitä toinen tekee ja sanoo. Tällä ohjella kai sitte sitä hyvää parisuhdetta luodaan, olemalla tossun alla.[/QUOTE]

Voi hyvä ihminen! Ei se periksi antaminen nuin pienessä asiassa ole tossun alla olemista. Miksi pitää saada nuin pienet mitättömätkin asiat läpi.

Mutta joo. Voi olla että vaahtoat nuista koko loppuikäsi miehellesi, tai otat eron "kun et kestä tuota".. Tai sitten vain nielet osan sanoistasi...en tarkoita että olet hiljaa ja alistunut. Vaan keskustelet niistä vähän isommista asioista sen miehesi kanssa kuin tuo englannintehtävä.. Mutta sinulla on vapaus tehdä niin kuin itse haluat.

Mä olen kuvitellut aina,että pitää niistä pineistäkin asioista keskustella,että ei tule niitä isoja asioita. Meillä ei ole niitä isoja asioita ja siitä olen kiitollinen. Meillä on periaatteessa hyvä suhde.

En tiedä miten saa,en kai mitenkään teille ymmärrykseen sitä,että minulle on tärkeää se lupauksen pitäminen eli rehellisyys. Se on kaiken a j o.
Asia olisi ihan toinen jos ei ikinä olisi mitään luvannutkaan,mutta auliisti vaan lupailee. Eikö tällaiset asiat ala kalvamaan suhdetta ja esim luotettavuutta suhteessa? Eikö se ole teille tärkeää?

ja jos mä olisi tosissani veemäine pilkuviilaaja niin varmasti sanoisin ihan mitättömästä asiasta kuin lupauksesta.

Mä en oikeasti taida tajuta sit kuinka tyhmä olen,mutta tätä mieltä olen tästä.

[QUOTE="hmh";27962651]No tää on jutun pointti.[/QUOTE]

Elikkä mies voi tehdä mitä vaan ja hälle ei saa sanoa mitään,mutta jos nainen uskaltautuu sanomaan joskus jostain jotain niin miehen on parasta lähteä käpälämäkeen mitä pikimmin. Kukapa se nalkuttavaa akkaa katselisi. Ok :)

Pitääköhän naisenkin ottaa jalat alle jos mies jostain sanoo, toimiiko näin päin?

en ihan ymmärrä aloitusta tai aloittajaa. Minusta mainitsemasi ongelma on pieni monien parisuhdeongelmien rinnalla, joten ehkä kannattaisi avata tilannetta lisää, jos täältä oikeasti neuvoja etsii?

Nyt nousi ensimmäisenä vain ajatus ja vanha viisaus, että emme me siihen toiseen ihmiseen voi pettyä, hän on omaitsensä... me petymme omiin odotuksiimme hänestä.

[QUOTE="hohhoijaa";27962697]Elikkä mies voi tehdä mitä vaan ja hälle ei saa sanoa mitään,mutta jos nainen uskaltautuu sanomaan joskus jostain jotain niin miehen on parasta lähteä käpälämäkeen mitä pikimmin. Kukapa se nalkuttavaa akkaa katselisi. Ok :)

Pitääköhän naisenkin ottaa jalat alle jos mies jostain sanoo, toimiiko näin päin?[/QUOTE]

No palstalla yleinen mielipide tuntuu olevan monesti juuri näin. MUTTA tässä sun esimerkkitapauksessa en kyllä näe tällaista ongelmaa. Toki enhän mä voi tietää teidän oikeata tilannetta ja kuinka vakavissa asioissa miehesi noita lupauksiaan pyörtää. Tiedän, että juuri nuo mainitsemasi kakkavaipan viemiset, roskien keräämiset jne ärsyttää välillä ketä tahansa, mutta jos ns. ongelmat ovat tuota luokkaa niin en kyllä kehtaisi hirveästi lähteä hakemaan tuosta parisuhdekriisin aineksia. Siis JOS tämä aloitus nyt ei ollut provo... (Ei kai miehesi oikeasti jätä lasta hakematta hoidosta jos on luvannut?)

Siinä mielessä kun omaan tilanteeseen vertaa, niin kuulostaa aika hakemalla haetuilta vioilta nuo. Parisuhteessa kun voi olla ihan oikeastikin sellaisia asioista, joita ei toiselle voi antaa anteeksi tai unohtaa. Ole onnellinen, jos sellaisia ei teillä ole.

[QUOTE="hohhoijaa";27962534]jaahas ja sä sit haluat varmasti perustella tän?[/QUOTE]

Et voi muokata aikuista ihmistä sinun mieltymysten mukaiseksi. Miehellä on omat syyt miksi hän välittää sinusta ja hänellä on omat tavat osoittaa sen. Lopeta nukkeleikit ja yritä kohdella miestä kuin ihmistä.

No palstalla yleinen mielipide tuntuu olevan monesti juuri näin. MUTTA tässä sun esimerkkitapauksessa en kyllä näe tällaista ongelmaa. Toki enhän mä voi tietää teidän oikeata tilannetta ja kuinka vakavissa asioissa miehesi noita lupauksiaan pyörtää. Tiedän, että juuri nuo mainitsemasi kakkavaipan viemiset, roskien keräämiset jne ärsyttää välillä ketä tahansa, mutta jos ns. ongelmat ovat tuota luokkaa niin en kyllä kehtaisi hirveästi lähteä hakemaan tuosta parisuhdekriisin aineksia. Siis JOS tämä aloitus nyt ei ollut provo... (Ei kai miehesi oikeasti jätä lasta hakematta hoidosta jos on luvannut?)

Siinä mielessä kun omaan tilanteeseen vertaa, niin kuulostaa aika hakemalla haetuilta vioilta nuo. Parisuhteessa kun voi olla ihan oikeastikin sellaisia asioista, joita ei toiselle voi antaa anteeksi tai unohtaa. Ole onnellinen, jos sellaisia ei teillä ole.

Siinähän se on kun on jättänyt nyt kaksi kertaa hakematta lapset hoidosta. Itse olen töissä joko 17 tai 18 asti. Yhden kerran sit lähti erikseen hakemaan kun minulle oltiin ensiksi sitä soitettu ja yhden kerran itse hain kun tulin töistä. Mies hakee normisti kun pääsee 14 pois töistä ja lasten haku on 14.30
Hän myös jätti vanhempansa hakematta lentokentältä vaikka lupasi. Itse olisi silloin päässyt heitä hakemaan,mutta ku mies lupasi hakea.

[QUOTE="vieras";27962809]Et voi muokata aikuista ihmistä sinun mieltymysten mukaiseksi. Miehellä on omat syyt miksi hän välittää sinusta ja hänellä on omat tavat osoittaa sen. Lopeta nukkeleikit ja yritä kohdella miestä kuin ihmistä.[/QUOTE]

Voisiko joku tosiaan sanoa,et mitä mä teen väärin. Sen,että sanon asioista missä hän pettää lupauskensa? Niinkö vai mitä?

Miten mun pitäisi siihen reagoida? Joo olen tyhmä,sen olen sanonut jo aijemmin.

[QUOTE="hohhoijaa";27963004]Voisiko joku tosiaan sanoa,et mitä mä teen väärin. Sen,että sanon asioista missä hän pettää lupauskensa? Niinkö vai mitä?[/QUOTE]

Vaadit muutoksia ja lupauksia joita hän ei voi pitää. Parisuhde toimii parhaiten kun kaksi ihmistä vapaaehtoisesti viihtyvät toisensa seurassa ilman ehtoja, vaatimuksia, lupauksia ja paksua sääntökirjaa.

[QUOTE="hohhoijaa";27963004]Voisiko joku tosiaan sanoa,et mitä mä teen väärin. Sen,että sanon asioista missä hän pettää lupauskensa? Niinkö vai mitä?

Miten mun pitäisi siihen reagoida? Joo olen tyhmä,sen olen sanonut jo aijemmin.[/QUOTE]

Sinun pitäisi yrittää mukautua tilanteeseen ja hyväksyä miehesi sellaisena kuin hän on. Ongelmana on ahdistuksesi tilanteesta ja nyt sen ratkaisemiseksi täytyy etsiä muita keinoja kuin miehen muuttaminen.

[QUOTE="vieras";27963096]Vaadit muutoksia ja lupauksia joita hän ei voi pitää. Parisuhde toimii parhaiten kun kaksi ihmistä vapaaehtoisesti viihtyvät toisensa seurassa ilman ehtoja, vaatimuksia, lupauksia ja paksua sääntökirjaa.[/QUOTE]

En vaadi muuttumaan vaan lopettamaan turhat lupaukset. Elämä olisi ketterämpää jos ei olisi noita lupauksia ollenkaan. Pidän miehestäni muuten ja en edes halua hänen muuttuvan. Jos hän ei laita kakkavaippoja roskiin niin ei laita, minäkin voin se sitten tehdä,mutta miksi sitten sanoa,että aikoo niin tehdä.
Noin minäkin ajattelen toisesta lauseestasi alkaen.

[QUOTE="hohhoijaa";27962989]Siinähän se on kun on jättänyt nyt kaksi kertaa hakematta lapset hoidosta. Itse olen töissä joko 17 tai 18 asti. Yhden kerran sit lähti erikseen hakemaan kun minulle oltiin ensiksi sitä soitettu ja yhden kerran itse hain kun tulin töistä. Mies hakee normisti kun pääsee 14 pois töistä ja lasten haku on 14.30
Hän myös jätti vanhempansa hakematta lentokentältä vaikka lupasi. Itse olisi silloin päässyt heitä hakemaan,mutta ku mies lupasi hakea.[/QUOTE]

No aika "hyvin" :/ Siis onko noin huithapeli vai muuten vaan reikäpäinen...?

[QUOTE="hohhoijaa";27963125]En vaadi muuttumaan vaan lopettamaan turhat lupaukset. Elämä olisi ketterämpää jos ei olisi noita lupauksia ollenkaan. Pidän miehestäni muuten ja en edes halua hänen muuttuvan. Jos hän ei laita kakkavaippoja roskiin niin ei laita, minäkin voin se sitten tehdä,mutta miksi sitten sanoa,että aikoo niin tehdä.
Noin minäkin ajattelen toisesta lauseestasi alkaen.[/QUOTE]

Tunnistan teksteistäsi itseni menneessä parisuhteessa. Yritin hokea miehelle samaa, lopetat vaan ne turhat lupailut, mulle on aivan sama jos et edes tee niitä asioita, kunhan et ensin lupaa että teet ja sitten et kuitenkaan tee. Mutta eihän se mies siitä mihinkään muutu, pinttynyt tapa. Lopulta tajusin, että minun piti itse muuttua. En välittänyt enää miehen lupauksista. En vetänyt niistä pultteja. Jos mies jotain, en laskenut sen varaan, koska tiesin, että ei se lupaus välttämättä pidä, mutta en valittanut miehelle asiasta vaan hyväksyin sen. Aikaa siinä meni, mutta opin uuden asenteen. Sä kun et voi vaikuttaa siihen mitä miehesi tekee, ainostaan siihen miten suhtaudut siihen mitä miehesi tekee.

[QUOTE="vieras";27963187]Tunnistan teksteistäsi itseni menneessä parisuhteessa. Yritin hokea miehelle samaa, lopetat vaan ne turhat lupailut, mulle on aivan sama jos et edes tee niitä asioita, kunhan et ensin lupaa että teet ja sitten et kuitenkaan tee. Mutta eihän se mies siitä mihinkään muutu, pinttynyt tapa. Lopulta tajusin, että minun piti itse muuttua. En välittänyt enää miehen lupauksista. En vetänyt niistä pultteja. Jos mies jotain, en laskenut sen varaan, koska tiesin, että ei se lupaus välttämättä pidä, mutta en valittanut miehelle asiasta vaan hyväksyin sen. Aikaa siinä meni, mutta opin uuden asenteen. Sä kun et voi vaikuttaa siihen mitä miehesi tekee, ainostaan siihen miten suhtaudut siihen mitä miehesi tekee.[/QUOTE]

Näin se varmasti menee,mutta ennen kuin tuo tapahtuu niinkerkeää varmasti monesti vielä väsyä. Olen kai liian itsepintaisesti pitänyt kiinni rehellisyydestä. Tämän salliminen ei kyllä ,uskoisin niin, ole lapsille parasta mallia.
Ja pitää sanoa vielä,että en ole ns rähjännyt asiasta vaan enemmänkin yrittänyt keskustella. En ole muutenkaan se sorttinen,että alkaisin karjahtelemaan tällaisesta tai ylipäätään mistään.

Toisen tapaa toimia ei vain voi määräillä, monesti ainakin aluksi on helpompi muutaa omia tapojaan ehkä toinenkaan ei enää pysty reakoimaan siihen totutulla tavalla, mutta...

Minusta kuullostaa että teillä on aika erilaiset tavat tehdä ja ymmärtää asioita. Ehkä tilanteeseen auttaisi, että molemmat yrittäisi oppia toisen tapoja paremmin? Sinä voisit yrittää vähän löysätä kriteerejä ja miehesi pitäisi oppia täsmällisemmäksi. Kumpikaan ei ole helppoa, eikä kummankaan tarvitse kokonaan muuttaa käyttäytymistä. Tottakai on ärsyttävää jos toinen sanoo hakevansa lapset/vanhemmat jostain ja ei sit yllättäen haekkaan. Tai jos pyytää tekemään jotain, toinen suostuu ja ei sitten kumminkaan tee.

Ite oon huomannu et meillä ei pyykit päädy puhtaana kaappiin, jos en itse niitä kuivaustelineeltä laita. Mies yrittää tehokkaasti pestä vain lisää, jolloin jo kuivat ja puhtaat pyykit päätyvät jonnekkin ryttyyn tuolin päälle ja myöhemmin lattialle. Kun sitä telinettä tarvitsee niille uusille ja HETI :D ei auta vaikka oon yrittäny sanoa, ettei tuossa ole oikein järkeä. Mut ollaan ratkaistu asia työnjaolla, et ukko laittaa pyykit pyörimään ja kuivumaan, josta minä sit myöhemmin hoidan ne kaappiin :)

Olen myös oppinut ettei ne omat toimintamallit ole ainoat oikeat. Minä pystyn tekemään montaa asiaa yhtäaikaa, jättämään välillä jonkin jutun kesken, tehdäkseni välillä muuta ja palata asiaan myöhemmin. Mieheni sitten taas alkaessaan tekemään jotain syventyy siihen yhteen ainoaan asiaan ja tekee sen alusta loppuun. Näistä ei kumpikaan ole väärin tai oikein, mutta alkuun aiheutti mulle päänvaivaa. En pystynyt millään ymmärtämään, miksi mieheni ei voinut jättää jotain homaa kesken, kun itse olin suunnitellu "aikataulun" missä tapahtuu paljon ja kerralla.

Esimerkiksi kerran muistan tehneeni pizzaa ja mies asensi meidän konetta uudelleen. Itse olin suunnitellu tekeväni taikinat valmiiksi ja kun koneella olisi joku asennus käynnissä hän voisi tulla täyttämään oman pizzansa sillä aikaa. Eihän siitä tullut mitään ja pizzat meni uuniin vasta kun hän oli saanut koneen valmiiksi :D paljon paljon myöhemmin, kuin oli ajatellut ja vähän ärsytti. Nykyään ongelmaa ei ole kun tietää toisen tavat ja jos tilanne tulisi uudestaan, pyytäisin häntä eka täyttää pizzan ja aloittamaan asennuksen vasta sen jälkeen taikka toisinpäin.

Vaikka meillä onkin aika eritilanne kuin teillä nii toivottavasti tämä herätti jotain hyödyllisiä ajatuksia :) luulen että teilläkin tämä on jostain samankaltaiseta ongelmasta kiinni. Että toinen ei vaan ymmärrä toisen toimintaa, eikä hyväksy sitä?