Mies suuttui, kun "en päästä varpajaisiin"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lotta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28015703]Jotain suhteellisuudentajuakin voi toki soveltaa noissa perheen käytännöissä. Tämä lausuttuna sillä oletuksella, ettei sun miehes kuitenkaan hyppää menoissa kaikkina muina 6 viikon iltana. Perjantai nyt bruukaa olemaan sellainen ajankohta, että monet järjestää juhlia ym menoja silloin. Onko sen pakko olla korvamerkitty viikonpäivä uimiselle, jota voi ihan hyvin tehdä muunakin iltana kuin viikonlopun vastaisena.

Tietty jos sun ukko on joku paska sika niin ok. Mut jos ihan ok reilu kumppani ja kasvattaja rinnallasi, niin mikset voi joskus joustaa. Ja pitää toki huolen, että uudelleen järjestelystä pidetään kiinni?[/QUOTE]

Tausta on, että ensimmäisen lapsen kohdalla laitoin miehen itseni edelle ja en sitten ensimmäisen vuoden aikana ollut koskaan yksin missään. Aina oli juuri silloin miehelle niin hankalaa. Kun odotin toista sanoin, että minulla meinasi tuolloin hajota pää ja jatkossa haluan tietyn sovitun ajanviikossa itselleni ja muulloin olen hyväntulinen ja kannustava. Tuon ajan tahdon ja siitä ei neuvotella. Näin menty.

Mies saa toki hankkia lapsenvahdin illalle ja mennä. On se kumma, kun aina se minun aika on niiiiin vaikeaa, vaikka. Mies muulloin täysin vapaa menemään miten kuten haluaa.

Sopii minulle. Mies itse ei halua mennä illasta, kun ei lääkityksen takia voi juoda. Haluaisi osallistua vain illalliselle.

voi juma ap sun kanssa, oletko oikeasti noin tyhmä??

Mies siis haluaa mennä illalliselle eikä aio juoda, mutta sulle ei käy? Pitäisikö koko varpajaisporukan siirtää mahdollisesti ravintolan pöytävarasuta myöhemmäksi ja muuttaa loppuillan suunnitelmia koska rouvalla on aikataulutettu "om aika"?? :headwall:

Ota se pää pois p***stä ja ajattele hetki.

tyhmiä akkoja näemmä piisaa, mies on varmaan onnessaan kun tuollaisen kultakimpaleen on saanut. mamma ei voi uida lauantaina kun on aina uinut perjantaina, koko maailma voisi mennä aivan sekaisin.

Tausta on, että ensimmäisen lapsen kohdalla laitoin miehen itseni edelle ja en sitten ensimmäisen vuoden aikana ollut koskaan yksin missään. Aina oli juuri silloin miehelle niin hankalaa. Kun odotin toista sanoin, että minulla meinasi tuolloin hajota pää ja jatkossa haluan tietyn sovitun ajanviikossa itselleni ja muulloin olen hyväntulinen ja kannustava. Tuon ajan tahdon ja siitä ei neuvotella. Näin menty.

Mies saa toki hankkia lapsenvahdin illalle ja mennä. On se kumma, kun aina se minun aika on niiiiin vaikeaa, vaikka. Mies muulloin täysin vapaa menemään miten kuten haluaa.

Eli et suostu ihan vaan periaatteesta, koska jossain vaiheessa sulla ei ollut omaa aikaa?
Mitä jos miehen pitäisi lähteä vaikka jonkun hautajaisiin, suostuisitko silloin? Vai onko nyt kyse vain siitä, että et halua päästää miestä jonnekin, missä sillä voisi olla hauskaa?
Sori, mutta kuulostaa tosi kohtuuttomalta.

On ihan hyvä, että pidät kiinni siitä, että sinullakin on joskus ihan omaa aikaa.
Mutta jotain suhteellisuuden tajua olisi kuitenkin hyvä olla.
Ihan oikeasti... Mikä sinua estäisi lähtemästä uimaan lauantaina? Tämän yhden kerran...

Jo on helvetin joustamaton ja epäreilu parisuhde teillä, molemmin puolin.

Omasta ajasta on erittäin tärkeää pitää kiinni, MUTTA... kyllähän sen paikasta voi neuvotella! Eli esim. uintireissu huomiselle. Pääset heti aamusta liikkeelle, kun ukkokaan ei ole edes krapulassa...
Ja mä luulin olevani suhteellisen joustamaton....

Eli et suostu ihan vaan periaatteesta, koska jossain vaiheessa sulla ei ollut omaa aikaa?
Mitä jos miehen pitäisi lähteä vaikka jonkun hautajaisiin, suostuisitko silloin? Vai onko nyt kyse vain siitä, että et halua päästää miestä jonnekin, missä sillä voisi olla hauskaa?
Sori, mutta kuulostaa tosi kohtuuttomalta.

Just :D

Aika paljon oletuksia. Mies tapaa usein ystäviään, harrastaa jne. Pe ilta, jos haluaa jotain tehdä, niin hankkikoon lastenvahdin tai tehköön lasten kanssa.

Erikoinen muutenkin tuo useiden vahvistama käsitys luvan antamisesta. Aikuinen ihminen tehköön puolestani mitä haluaa. Ei siihen minun lupaa tarvita. Sen sijaan meillä on lapset ja pe ilta mies heitä hoitaa tai hankkii hoitajan.

Mies voi hommata siks aikaa lapsenlikan, kun molemmat ovat menossa. Meilläkin, aina jos yhtäaikaa ollaan menossa, mies pitää selvyytenä, että mä järkkään lapsille hoitajan ja se on kyllä ärsyttävää.

Just :D

Aika paljon oletuksia. Mies tapaa usein ystäviään, harrastaa jne. Pe ilta, jos haluaa jotain tehdä, niin hankkikoon lastenvahdin tai tehköön lasten kanssa.

Erikoinen muutenkin tuo useiden vahvistama käsitys luvan antamisesta. Aikuinen ihminen tehköön puolestani mitä haluaa. Ei siihen minun lupaa tarvita. Sen sijaan meillä on lapset ja pe ilta mies heitä hoitaa tai hankkii hoitajan.

Ymmärrän sinua aloittaja täysin! Ihme vänkytystä täällä, mutta niin tyypillistä, että naiset ovat toisille susia...

meillä mies menee silloin kun haluaa, eikä kysele. Jos minä haluan joskus mennä jonnekin, on minun hommattava lapsenvahti ensin. Ei onnistuisi meillä tuollanen että kieltäisin miestä menemästä...

Mä nään silmissäni kuinka ap seisoo kaulimen kanssa ovensuussa ettei mies vaan livahda :D

Ihan oikeesti, siirrä se uintisi seuraavalle päivälle ja anna miehesi lähteä juhlistamaan ystävänsä tärkeää tapahtumaa.

Voi hitto! Aivan idiootti vastaus. Tämä hyvin kuvaa sitä, että miehen ei siis pidä millään lailla kantaa vastuuta lapsista, vaan nainen on vastuunkantaja ja hyvä niin?

Mä en vaan voi käsittää, että ylipäätään pitää varata joku "oma aika". Jos toisella on meno, niin toinen on lasten kanssa - oli päivä mikä tahansa. Tottakai etukäteen puhutaan asiasta, ettei mene kumpikin sopimaan menoa samaan aikaan. Aivan käsittämätöntä.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä;28016120:
meillä mies menee silloin kun haluaa, eikä kysele. Jos minä haluan joskus mennä jonnekin, on minun hommattava lapsenvahti ensin. Ei onnistuisi meillä tuollanen että kieltäisin miestä menemästä...

Mutta miehesi näemmä pystyy kieltämään sinulta menemisen täysin? Vastuuton ukko kaiken kaikkiaan. Mutta normikäytöstä (ja siten hyväksyttävää) tämän palstan mukaan. :(

[QUOTE="vieras";28016106]Ymmärrän sinua aloittaja täysin! Ihme vänkytystä täällä, mutta niin tyypillistä, että naiset ovat toisille susia...[/QUOTE]

Paitsi että aloittaja ja sunlaiset olette miehillenne niitä susia...

Jälleen kerran saan kiittää elämää siitä, että on antanut mulle niin hyvän miehen, että omasta ajasta ei tarvitse kiistellä ja voidaan joustaa puolin ja toisin. :)

Mä ymmärrän ap:ta siinä, että omaa aikaa ei meinaa saada, ellei se ole jokin tietty toistuva päivä jonka molemmat sitten menoissaan huomioi. Mun esikoisen vauva-aikaan mies oli vaativassa työssä enkä kyllä oikeasti päässyt mihinkään jos jätin odottamaan sitä, että mies ilmaantuisi kerrankin kotiin ennen iltayhdeksää. Ensin odottelin, että hän sanoisi mikä olisi töiden kannalta hyvä aika mutta sitä ei vaan tullut. Siksi sovimme yhden illan mikä oli mun vapaailta ja pystyin siihen sitten suunnittelemaan mitä halusin. Toki siitä joustin jos tuli jokin iltakokous tai joku muu meno, mutta oli ihana tietää ja suunnitella sitä harvinaista vapaahetkeä ja mieskin tuli silloin aikaisemmin kotiin (seitsemäksi) kun oli luvannut ja kalenteriinsa sen buukannut. Sillä tulevan vapaan ajatuksella jaksoi monet vaativan vauvan hammasitkut ja muut.
Mutta tota en silti ymmärrä, että et voi mennä uimaan esim. lauantaina tai sunnuntaina. Jos sulla se vapaahetki kuitenkin on, niin miksi sen pitää olla just perjantaina jos onnistuisi myös muina iltoina?! Miksi luoda noin kahlehtivia sääntöjä? Ei yksi poikkeus koko perjantai-vapaatasi poista!

Elämänne kuulostaa kyllä niin joustamattomalta, että en voi ymmärtää, kuinka se toimii. Yksi syy on tietenkin se, että sinä olet suostunut siihen, että mies saa mennä vapaasti kuutena päivänä ja sinä yhtenä. Eikö olisi molempien kannalta mukavampaa, että harrastamaan pääsisi joustavammin. Varmaan paineet omasta ajasta kiinni pitämisestäkin helpottaisivat kun elämänne olisi hieman tasa-arvoisempaa.

Meillä kolme lasta harrastuksineen ja kaksi aktiivisesti harrastaavaa työssäkäyvää vanhempaa. Lisäksi on työreissuja ja lasten myöstä myös vanhempainiltoja, vanhempainyhdistystoimintaa jne. Ja aina saadaan soviteltua menot ilman suurempia ongelmia. Lähtökohtaisesti kyllä omista yksilölajeista (jumpat, lenkkeilyt, uinnit) joustetaan ensimmäisenä. Molemmat joustavat ja yhdessä mieteitään, kuka kuskaa jne.

[QUOTE="vieras";28016127]Voi hitto! Aivan idiootti vastaus. Tämä hyvin kuvaa sitä, että miehen ei siis pidä millään lailla kantaa vastuuta lapsista, vaan nainen on vastuunkantaja ja hyvä niin?[/QUOTE]
WTF?!?
Kun miehen kaveri saa lapsen ja kutsuu miehen varpajaisiin, niin miten se kuvaa sitä että mies ei millään lailla kanna vastuuta lapsesta?
Mitä sä olet vetänyt? :O

• Tykkää
Reactions: _Pigeon_
Meidän piti tänään illalla aloittaa vauvalle unikoulu, ja nyt mies saikin kuulla että sai uuden työpaikan, ja haluaa mennä muutamalle lasilliselle sitä juhlistamaan :( ja mää aattelin että oltais muutenkin istuttu iltaa yhdessä.. en kyllä päästä!

No ei vais, just sanoin miehelle että onneksi olkoon ja pidä hauskaa :D me alotettaan se unikoulu sit vasta huomenna. Eikai mikään voi olla noin päivän päälle? mee huomenna uimaan :)