Ylipainoiset naiset, kysymys teille!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lihava vaimo, jolle näin kävi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vastaan, vaikkei kysytäkään, koska meillä tuo asetelma on toisinpäin. Minä olen jopa vähän hoikempi kuin silloin kun tavattiin. Mies on lihonut 20 kiloa. Ei vaikuta minun seksihaluihin ja rakastan sisintä niin kuin aiemminkin. Mutta olen tosi huolissani tuosta ylipainosta ja terveydestä, ylipainon lisäksi tupakoi ja syö epäterveellisesti, ja toivoisin että tekisi jotain terveytensä eteen.

• Tykkää
Reactions: pookypooh
mies kärsi eniten silloin kun laihduin ja kuihduin. on nyt olosuhteiden pakosta tottunut että en ole enää se sama ihana läski mikä olin kun tavattiin ja alettiin olemaan yhdessä. välillä muistelee ja ikävöi mun entisiä muhkuja kuten myös itsekin teen.

mutta siis seksielämään ei vaikuttanyt läskit mitenkään, laihtuminen ehkä hieman hetkellisesti vaikutti negatiivisesti. mutta nyt ollaan samassa mitä mitä ennen laihtumista. ja yritän saada painoa lisää, onnistumatta

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Jos mieheni sanoisi noin, pahaltahan se tuntuisi, tottakai. Toisaalta olisin toivonut hänen sanovan asiasta jo aikaisemmin, jos en itse ollut runsaaseen lihomiseeni kiinnittänyt huomiota. Olen itse perso makealle ja kun vauhtiin pääsen, on todella vaikea katkaista herkuttelukierrettä. Olenkin pyytänyt miestäni sanomana minulle, kun painoa on liikaa. Painoni heittelee 5 kg lyhyenkin ajan sisällä.

Mieheni on lihonut melko paljon viimeisen 4 vuoden aikana, hänen mahansa on kasvanut huomattavasti. Tietää sen itsekin, tottakai. Itseeni on alkanut hänen lihomisensa hieman vaikuttamaan, en enää halua häntä kuten ennen. Ei liene kuitenkaan syytä sanoa sitä hänelle, koska se ei häiritse "liikaa". Silti salaa mielessäni toivoisin hänen laihduttavan 15 kg...

Itse olin urheilullinen, normaalipainon ylärajoilla oleva, lihaksikas nuori nainen, kun tapasin mieheni.
Nykyään olen pahasti ylipainoinen (normaalipainon rajaan on matkaa 28kg, pahimmillaan viime lokakuussa oli 38kg ylimääräistä)

Mieheni on myös pulskistunut näiden 13v aikana, muttei niin paljoa. Mieheni paino ei ikinä ole haitannut minua, eikä vaikuttanut haluihini.

Mulla on lihomisen myötä huono itsetunto. Mies on vakuuttanut, että olen hänen silmissään aina ollut ja tulen aina olemaan seksikäs. Meillä on hyvä, nautinnollinen ja aktiivinen seksielämä. Kun olemme asiasta (aina minun aloitteestani) puhuneet, mies aina sanoo, että tokihan minulla on ylipainoa, mutta se ei ihan oikeasti haittaa häntä millään tavalla ja toivoo aina kovasti, että itsekin voisin hyväksyä itseni sellaisena kuin olen.

Eli kai se on sitten uskottava, että hänelle on ok tämmönen punkerokin.. Nyt tosiaan olen reilun 4kk aikana saanut pikkuhiljaa 10kg pois ja huomaan jotain pientä muutosta itsekin. Tavoitteena olisi saada 20-25kg pois, ihan normaalipainoiseksi en enää edes haaveile.

Kyllä tuntuisi pahalta ja en varmaan enään pystyisi koskemaankaan mieheen kun häpeisin itseäni. Itkisin itekseni itkut pois ja päättäisin näyttää miehelle että osaan pudottaa painoani :)

Olen ja hän pitää minusta juuri tällaisena.

Pidätkö ITSE itsestäsi tuollaisena? Sehän kai on tärkeämpää, kuin se pitääkö miehesi sinusta lihavana.

Itseäni ahdistaa pienikin vatsamakkara, joten en voi käsittää, miten joku haluaa elää yli 100-kiloisena. Onko kiva, kun ei saa kumarrettua ilman, että vatsa on tiellä tai selkä kipeytyy kun valtavia rintoja täytyy kantaa, polvet kärsii, kun joutuu kantamaan tuollaista taakkaa?

Minusta on kiva hypellä menemään normaalipainoisena, ihan sama, mitä joku mies sanoo tai mistä miehet tykkää!

No kyllä mä ottaisin miehen sanomisen vakavasti. Toisaalta varmasti vähän loukkaantuisin, mutta toisaalta kyllä ymmärtäisin miestäkin, sillä enhän mä itsekään läskeistäni tykkää (ja siksi olenkin nyt laihduttamassa!). Jos saisin valita hoikan minän tai läskin minän, niin ei mun tarvitse kahta kertaa miettiä, kumman ottaisin.

Noi ihojutut ovat hyvin yksilökohtaisia, itse olen laihtunut tähän mennessä 30 kg (8 kg jäljellä), eikä mulle ole mitenkään ihmeellisesti sitä löysää nahkaa jäänyt. Pelkäsin etenkin keksivartaloni kohtaloa, sillä olin tyypillinen omena. Tosin mä olen tehnyt alusta asti lihaskuntoa laihdutuksen ohella ja laihdutus on vienyt tähän mennessä noin vuoden, eli tahtini ei ole mitenkään päätä huimaava. Niin ja olen 35-vuotias kolmen lapsen äiti. Kun pääsen tavoitteeseeni, mitat ovat 176 cm ja 68 kg. Jonkun mielestä olen varmaan totaaliläski vielä silloinkin, mutta tuo paino riittää minulle.

• Tykkää
Reactions: pookypooh
Minä ajattelen toista osapuolta myös suhteessa ja haluan vartalollani miellyttää joten en edes päästäisi itseäni lihoamaan.. Suhteessa ei pidä vain ajatella että kuhan ite olen tyytyväinen omaan kroppaani! Mmieti jos miehesi vaikka tatuoisi koko kroppansa yhtäkkiä ja sanoisi vaan että koita tottua..ei kiva:D

[QUOTE="hmm";28145514]Minä ajattelen toista osapuolta myös suhteessa ja haluan vartalollani miellyttää joten en edes päästäisi itseäni lihoamaan.. Suhteessa ei pidä vain ajatella että kuhan ite olen tyytyväinen omaan kroppaani! Mmieti jos miehesi vaikka tatuoisi koko kroppansa yhtäkkiä ja sanoisi vaan että koita tottua..ei kiva:D[/QUOTE]

Minulle merkkaa miehessäni hänen sisimpänsä eli jos tatuoisi itsensä kokonaan ilman lupaa rakastaisin häntä kuten tähänkin asti.

Mä olen aina tiennyt, että miehen kauneusihanne on sellainen normaalivartaloinen. Ollaan tunnettu niin kauan ennen yhteenmenoa, että tää oli selviö. Kumminkin olin ylipainoinen kun alettiin elämään yhdessä ja elämäntilanteesta johtuen mä lihoin sit vielä lisää. Mut mies ei ole ollut moksiskaan. Mä olen ja stressasin varsinkin isoimmillani painoani kauheasti, ja tuo pöllö vaan halus mua kuten ennenkin. Nyt olen paljon tiputtanut, ja paljon on jäljelläkin, mutta miehen haluissa ei edelleenkään ole mitään eroa. Huomasi kyllä aina kun vaatekoko vaihtui, mut sen enempää ei hehkutellut.

• Tykkää
Reactions: rockyroad ja Kais
Minulle merkkaa miehessäni hänen sisimpänsä eli jos tatuoisi itsensä kokonaan ilman lupaa rakastaisin häntä kuten tähänkin asti.

Mutta arvostaisit varmaan jos hän kunnioittaisi sinua ja mielipiteitäsi?
Eli jos sanoisit että älä ota tatuointeja, niin hän voisi ehkä harkita?

JA onhan ylipaino kuitenkin terveyshaittakin! Mies haluaa parastasi mutta koska itse olet tyytyväinen laitat hänet hyväksymään ylipainon:/

Pattitilanne, mutta jos mies kannustaa laihtumaan ja hyvällä tavalla vaikkakin naisille ei ole mitään hyvää keinoa sanoa että laihduta:D mutta sehän olis vaan positiivinen juttu! ja vois jopa ajatella että siitä tulis yhteinne juttu! Eli yhessä vaan lenkkipolulle ja ruokavalio kuntoon!

Meillä ei ole koskaan ylipaino vaikuttanut negatiivisesti kummankaan seksihaluihin.
Mie olin ylipainoinen jo kun aloitettiin olemaan yhessä, samalla tavalla mies on halunut minnuu
aina. :)

Mies on kyllä huomannu n 6 kg laihtumisen viime keväästä.

[QUOTE="hmm";28145616]Mutta arvostaisit varmaan jos hän kunnioittaisi sinua ja mielipiteitäsi?
Eli jos sanoisit että älä ota tatuointeja, niin hän voisi ehkä harkita?

JA onhan ylipaino kuitenkin terveyshaittakin! Mies haluaa parastasi mutta koska itse olet tyytyväinen laitat hänet hyväksymään ylipainon:/

Pattitilanne, mutta jos mies kannustaa laihtumaan ja hyvällä tavalla vaikkakin naisille ei ole mitään hyvää keinoa sanoa että laihduta:D mutta sehän olis vaan positiivinen juttu! ja vois jopa ajatella että siitä tulis yhteinne juttu! Eli yhessä vaan lenkkipolulle ja ruokavalio kuntoon![/QUOTE]

Sekoitat mut johonkin toiseen ei mun mies ole kannustanut laihduttamaan niin ja ei laihdutus mun synnynnäistä sydänvikaa,reumaa,skolioosia yms paranna.

Yhteistyössä