Miehet ja naiset! Kertokaa mitä teen.. riitaa miehen kanssa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sekoilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olin seurustellut nykyisen mieheni kanssa noin kolme kuukautta, kun jouduin lähtemään työporukan kanssa pikkujouluristeilylle (en kehdannut poiskaan jäädä).

Puoliso sai hirmu siepit kun en sieltä soitellut ja viestitellyt hänen kanssaan kaiken aikaa. Olin tietty sen työporukan kanssa enkä tutkinut kännykkää. Kun palasin satamaan oli vastassa synkkä ja omasta mielestään aivan oikeutetusti loukkaantunut ja mustasukkainen mies!!

No en pyydellyt anteeksi. Suutuin niin siunaaman kerran että ilmoitin miehelle suhteen päättyvän sitten tasan tähän, jos kerran luottamus on tuota luokkaa. Ja että seurustelumme tai edes mahdollinen vakavampi suhteemme ei missään vaiheessa eikä koskaan tule oikeuttamaan minkäänlaista manipulaatiota, vahtimista tai muutakaan vaateliaisuutta.

Mies tuli muutaman tunnin kuluttua kukkapuskan kanssa, pyysi anteeksi, ja sitten käytiin tilannetta läpi. Eikä sitä ole tarvinnut toiseen kerraan keskustella, eikä vastaavia. Suhteemme perustuu siihen, että haluamme kumpikin olla yhdessä; että kummankin käsitys suhteessa olosta on yksiavioinen; että mikäli syrjähyppyjä tapahtuu, niistä kerrotaan ja ollaan rehellisiä. Yksi syrjähyppy ei sinänsä vielä suhdetta välttämättä kaataisi, mutta olisihan se vakava signaali sille, että jotain on pielessä.

Ollaan nyt oltu 9 vuotta yhdessä, niistä naimisissa neljä.

Kiitos taas vastauksista, tämä helpottaa! Ei tämä ole mikään trolli vaan ihan totta.

Enkä epäile miestä pettämisestä!! Tätä moni täällä on sanonut, ei en epäile. Jos on pettänyt, niin sitten on, mutta nyt ei kyse ole siitä! Olin mustasukkainen toisista naisista ja mies mielestäni jätti minut huomiotta yms., ja ylireagoin tästä, mutta pettämistä en kyllä nyt ajatellut. Ei minulla mitkään vaistot nyt heräile tai pettäminen pyöri mielessä. Enkä aio asiasta enää kilahtaa, en missään nimessä! Mielessäni vain pyörii nyt kaikkea sekavaa, mutta en minä kaikkea aio suustani ulos miehen niskaan enää kaataa.

Blue, noin varmaankin teen. Asiallinen anteeksipyyntö ja annan aikaa. Ja totta tuo pelailukin, en mitään niin vakavaa ole tehnyt etten ansaitisi vastausta. Ensimmäisen kerran suhteemme aikana käyttäydyin hullusti (en puolustele), tuntuu kamalalta, jos tästä niin kovasti rankaistaisiin. Toisaalta, jos mies sai tarpeekseen minusta ja tämä juttu kaataa suhteemme, niin eiköhän se olisi sitten kaatunut muutenkin :( Toivon vaan niin kovasti, ettei tämä tähän riitaan kaatuisi :(

No jos se mies aikoo sun kanssa pidemmänkin aikaa elää niin kyllä sen täytyy silloin kestää sua sellaisena kuin olet kaikkine kilahduksinesi. Eli ei se tuohon yhteen riitaan kaadu, jos on kestääkseen. Jos ei kestä ja mies nyt lähti, niin ei siinä sitten varmaan syvempiä tunteita hänen puoleltaan ollut olemassa.

Ärysttävää tuollainen mykkäkoulu, mun exä harrasti samaa, joskus viikon-pari putkeen. Ai että mä välillä kiljuin sille että huuda edes tai raivoa vaikka, mutta älä ole hiljaa. Se on vallankäytön väline, kun ei enää muutakaan keinoa ole.

Mutta kyllä se sieltä yhteyttä ottaa, jos on ottaakseen.

[QUOTE="vieras";28250679]Miksi ei saa lopettaa suhdetta noin, kun toinen riehuu aiheetta? Suhdetta puoli vuotta takana, joten ehkä mies ajattelee, että olkoon flipperi keskenään.[/QUOTE]

Oletko oikeasti sitä mieltä, että suhteen voi vain lopettaa siten, ettei enää ota yhteyttä? :O Ymmärrän, jos olisin pettänyt tai lyönyt, mutta yhteen virheeseen? Ei, en puolustele tekoani, mutta en ole mikään kilari, joka jatkuvasti sekoilee tai tekee toiselle pahaa. Itselleni ei tulisi mieleenkään jättää ketään siten, etten ilmoita mitään. Kuka aikuinen ihminen niin tekee??! ENkä usko muutenkä mitenkään, että tässäkään niin käy. Jos hän haluaa lopettaa suhteen, niin kyllä siitä minulle ilmoittaa, aivan varmasti. Hän on fiksu, aikuinen mies, joka nyt mököttää, mutta niin me kaikki välillä käyttäydytään vähän huonosti, se on inhimillistä.

Ja joo, tämä voi olla meidän loppu, kyllä sen ymmärrän, mutta sydämestäni toivon, ettei näin ole, meillä on mielestäni paljon hyvää tässä meneillään.

[QUOTE="vieras";28251086]No jos se mies aikoo sun kanssa pidemmänkin aikaa elää niin kyllä sen täytyy silloin kestää sua sellaisena kuin olet kaikkine kilahduksinesi. Eli ei se tuohon yhteen riitaan kaadu, jos on kestääkseen. Jos ei kestä ja mies nyt lähti, niin ei siinä sitten varmaan syvempiä tunteita hänen puoleltaan ollut olemassa.

Ärysttävää tuollainen mykkäkoulu, mun exä harrasti samaa, joskus viikon-pari putkeen. Ai että mä välillä kiljuin sille että huuda edes tai raivoa vaikka, mutta älä ole hiljaa. Se on vallankäytön väline, kun ei enää muutakaan keinoa ole.

Mutta kyllä se sieltä yhteyttä ottaa, jos on ottaakseen.[/QUOTE]

Kiitos tästä, jotenkin antoi toivoa.. käy miten käy :)

[QUOTE="aapee";28251384]Oletko oikeasti sitä mieltä, että suhteen voi vain lopettaa siten, ettei enää ota yhteyttä? :O Ymmärrän, jos olisin pettänyt tai lyönyt, mutta yhteen virheeseen? Ei, en puolustele tekoani, mutta en ole mikään kilari, joka jatkuvasti sekoilee tai tekee toiselle pahaa. Itselleni ei tulisi mieleenkään jättää ketään siten, etten ilmoita mitään. Kuka aikuinen ihminen niin tekee??! ENkä usko muutenkä mitenkään, että tässäkään niin käy. Jos hän haluaa lopettaa suhteen, niin kyllä siitä minulle ilmoittaa, aivan varmasti. Hän on fiksu, aikuinen mies, joka nyt mököttää, mutta niin me kaikki välillä käyttäydytään vähän huonosti, se on inhimillistä.

Ja joo, tämä voi olla meidän loppu, kyllä sen ymmärrän, mutta sydämestäni toivon, ettei näin ole, meillä on mielestäni paljon hyvää tässä meneillään.[/QUOTE]

Mitä mies viimeeksi nähdessänne sanoi, kun lähti sen jälkeen, kun oli yrittänyt sovitella ja sopia ja sinä vain riehuit?

[QUOTE="vieras";28251402]Mitä mies viimeeksi nähdessänne sanoi, kun lähti sen jälkeen, kun oli yrittänyt sovitella ja sopia ja sinä vain riehuit?[/QUOTE]

Puhelimessa näitä selviteltiin... Ja sanoi viimeiseksi näin tiivistetysti, että: "Vittu, kun vituttaa tällainen" :( Suuttui siis kovasti. Tämän jälkeen pyysin anteeksi ja laitoin vielä perään viestin, että olen pahoillani, etten ymmärtänyt lopettaa ajoissa ja vain jankutin. Enkä ole saanut vastausta.

No eiköhän hän kaiken tämän tiedon perusteella pian lepy, laittaisin kyllä viestiä tai yrittäisin soittaa. Ei tuo aihe nyt niin pahalta kuulostaa, että sinun jotenkin pitäisi alistua odottamaan että hän leppyy. Eikös nuo ole yhdessä selvitettäviä asioita, puoli vuotta jo kuitenkin yhdessä..

Edelleen, mustasukkaisuus ei ole kivaa, mutta siitä paljon suuttuminen on jotenkin vähän ylireagointia, minusta. Toki itse olen vähän sellainen että sanon kaiken suoraan.

No eiköhän hän kaiken tämän tiedon perusteella pian lepy, laittaisin kyllä viestiä tai yrittäisin soittaa. Ei tuo aihe nyt niin pahalta kuulostaa, että sinun jotenkin pitäisi alistua odottamaan että hän leppyy. Eikös nuo ole yhdessä selvitettäviä asioita, puoli vuotta jo kuitenkin yhdessä..

Edelleen, mustasukkaisuus ei ole kivaa, mutta siitä paljon suuttuminen on jotenkin vähän ylireagointia, minusta. Toki itse olen vähän sellainen että sanon kaiken suoraan.

Voi kun olisikin näin :) En jotenkin uskalla ottaa yhteyttä, kun pelkään mitä hän sanoo.. Kai se on pakko illalla rohkaistua ja nostaa kissa pöydälle. Se tuntuu vaan niin vaikealta ja nolottaa, siis hävettää niin paljon, koko juttu. Huoh. Ja pelottaa sekin, että koska pilasin kyllä häneltä niin kivan ja suunnitellun viikonlopun, oli odottanut sitä pitkään, että se pahentaa tilannetta entisestään. :(

[QUOTE="aapee";28251434]Puhelimessa näitä selviteltiin... Ja sanoi viimeiseksi näin tiivistetysti, että: "Vittu, kun vituttaa tällainen" :( Suuttui siis kovasti. Tämän jälkeen pyysin anteeksi ja laitoin vielä perään viestin, että olen pahoillani, etten ymmärtänyt lopettaa ajoissa ja vain jankutin. Enkä ole saanut vastausta.[/QUOTE]

Mikään tunnetila ei kestä ikuisuutta, joten eiköhän se vittuutuminen siitä laannu ellei ole jo laantunut. Lieneekö ajattelee, että antaa sun vähän aikaa "miettiä tekosia"...

Mä en varmaan jaksais kärvistellä, todennäköisesti yrittäisin soittaa tai ainakin laittaisin viestiä tyyliin, "ollaanko me vielä kavereita" tai "miten voisin hyvittää kohtaukseni" tai "voitaisiinko tehdä sovinto". Varmaan eka soittaisin, ja sit jos ei vastaa niin laittaisin viestin perään.

[QUOTE="vieras";28251480]Mikään tunnetila ei kestä ikuisuutta, joten eiköhän se vittuutuminen siitä laannu ellei ole jo laantunut. Lieneekö ajattelee, että antaa sun vähän aikaa "miettiä tekosia"...

Mä en varmaan jaksais kärvistellä, todennäköisesti yrittäisin soittaa tai ainakin laittaisin viestiä tyyliin, "ollaanko me vielä kavereita" tai "miten voisin hyvittää kohtaukseni" tai "voitaisiinko tehdä sovinto". Varmaan eka soittaisin, ja sit jos ei vastaa niin laittaisin viestin perään.[/QUOTE]

En tiedä miksi ihmiset kestää tuollaista manipulointia. Ei kuulosta että kumppanit ovat tasavertaisia jos tuollaista on.

[QUOTE="aapee";28251472]Voi kun olisikin näin :) En jotenkin uskalla ottaa yhteyttä, kun pelkään mitä hän sanoo.. Kai se on pakko illalla rohkaistua ja nostaa kissa pöydälle. Se tuntuu vaan niin vaikealta ja nolottaa, siis hävettää niin paljon, koko juttu. Huoh. Ja pelottaa sekin, että koska pilasin kyllä häneltä niin kivan ja suunnitellun viikonlopun, oli odottanut sitä pitkään, että se pahentaa tilannetta entisestään. :([/QUOTE]

Siis pilasiko sun mustasukkaisuus -kohtaus tämän miehen koko viikonlopun? vai onko tuo ylireagointia sinun osalta?

Mietin siis vain, että ottiko häntä koko viikonlopun ajan pannuun se riita niin paljon vai että se itse mustasukkaisuus kesti koko viikonlopun ajan?

[QUOTE="vieras";28251499]Siis pilasiko sun mustasukkaisuus -kohtaus tämän miehen koko viikonlopun? vai onko tuo ylireagointia sinun osalta?

Mietin siis vain, että ottiko häntä koko viikonlopun ajan pannuun se riita niin paljon vai että se itse mustasukkaisuus kesti koko viikonlopun ajan?[/QUOTE]

Siis minä kiukuttelin samasta asiasta melkein koko viikonlopun ja aiheutin meille molemmille pahaa mieltä. En nyt tiedä menikö hänen koko vkloppunsa pilalle, mutta kyllä varmasti olisi ollut hauskempaa ilman mun pelleilyä.

[QUOTE="aapee";28251516]Siis minä kiukuttelin samasta asiasta melkein koko viikonlopun ja aiheutin meille molemmille pahaa mieltä. En nyt tiedä menikö hänen koko vkloppunsa pilalle, mutta kyllä varmasti olisi ollut hauskempaa ilman mun pelleilyä.[/QUOTE]

No, vaikea sanoa tilanteesta, kun ei tiedä minkälaisesta mustasukkaisuudesta oli kyse.

[QUOTE="vieras";28251541]Mieshän oli yrittänyt puhua, sovitella ja sopia. Mutta jos toinen jatkaa ja jatkaa ja jatkaa, niin se siihen kyllästynyt manipuloi ja käyttää valtaa? Okei..[/QUOTE]

No tuo on kyllä totta:D Mutta no aiheen vakavuudesta tietämättä vaikea sanoa kuka käyttää valtaa tai käyttääkö.

Siis teidän ensimmäinen riita, vai riitelettekö useinkin? Jos on ensimmäinen riita, ja se kärjistyy tuollaiseen ettei pystytä edes kommunikoimaan, en jatkaisi suhdetta. Ei näytä kovinkaan suloiselta tulevaisuus.

[QUOTE="Eee";28250890]Jos itse olisin puolen vuoden seurustelun kohdalla joutunut mustasukkaisen sekopään höykyttämäksi ihan turhaan, niin melkeinpä varmasti olisin lopettanut suhteen siihen. Jos tuollaisia sekoiluja tulee pintaan noin lyhyen tuntemisen jälkeen, niin pidän melkein varmana, että jotain monta kertaluokkaa suurempaa muhii vielä pinnan alla.

Mutta mies on tosi lapsellinen, jos lopettaa suhteen tuolla tavalla mykkäkoulua pitämällä. Melkein yhtä kypsää kuin Vanhasen Masan dumppaukset.[/QUOTE]

100% peesi. Mulle mustasukkaisuus on kamala asia parisuhteessa. Säikähtäisin ja lähtisin.

[QUOTE="joku";28251579]No kertoisit nyt mitä tapahtui? Osattaisi sitten antaa paremmin neuvoja. Ja saisit myös hieman perspektiiviä, että oliko aiheeton vai aiheellinen mustasukkaisuus.[/QUOTE]

No, pointti se, että olin mustasukkainen siitä, että mies vietti iltaa toisten, tuntemattomien naisten seurassa. Ei siis yksinään eikä mitenkään sovitusti, mutta vietti kuitenkin. Pari naista liittyi miesporukan seuraan illan vietossa.

Vai saako tästä ollakin mustasukkainen? Hitto, mä en tiedä enää mitään...

Kyllä mies otti nyt hatkat, mun elämänkokemuksella sanottuna. Sait olemattomasta asiasta kilarit ja jatkoit ja jatkoit ja jatkoit... Seurustelua VAIN puoli vuotta takana, niin eiköhän mies katsoi, että tämä oli nyt tässä (seko mikä seko).
Sori mutta näin minä asian näen.

[QUOTE="aapee";28251631]No, pointti se, että olin mustasukkainen siitä, että mies vietti iltaa toisten, tuntemattomien naisten seurassa. Ei siis yksinään eikä mitenkään sovitusti, mutta vietti kuitenkin. Pari naista liittyi miesporukan seuraan illan vietossa.

Vai saako tästä ollakin mustasukkainen? Hitto, mä en tiedä enää mitään...[/QUOTE]

Ei tuosta kyllä mielestäni pitäisi olla mustasukkainen. Vai oliko yön yli/pidempi tilaisuus? Etkö luota mieheen?

Mutta ymmärrän turhautumisesi ja tuon tunteen kun tilannetaju katoaa täysin, eikä tiedä mihin uskoa:(

Yhteistyössä