En enään ikinä lahjoita kenellekään ystävälle mitään jos se tähän johtaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyväksikäytetty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hyväksikäytetty

Vieras
Olen monesti lahjoitellut lapsen pieniä vaatteita kaverin muksulle, siis ihan vaan lahjoittanut eli en ole niistä mitään pyytänyt tai saanut.
Nyt minulla on hiukan tiukkaa rahasta ja laskupino nousee.
Latasin sitten facen kirppikselle ison kasan lapsen vaatteita (pakettina) ja kuinka ollakkaan tämä kaverini huomasi tämän ja halusi sen vaatepaketin.
Kerroin kaverilleni ongelmasta että on tiukkaa ja haluisin näistä kyllä sitten rahan,
johon vastaus oli että joo ja katsellaan niitä sitten kun tulen hakemaan,
ja antoi ymmärtää kuitenkin että tästä paketista nyt kuitenkin maksaa ja tosiaan laitto siihen kuvan allekin että hän ostaa.
Kävi eilen hakemassa ja ilmoitti että en kai meinaa kaverilta rahaa ottaa ja enkö tajua että on hänelläkin tiukkaa,
sanoin että minä lupasin nämä myydä sillä ehdolla että saan niistä sitä rahaa kun oikeasti kohta olen ulosotossa :(
(tosi tiukkaa kaverilla tuntuu olevan kun jatkuvasti ostelee tavaraa tuolta kirppikseltä)
Nyt laitoin viestiä että oikeasti tarvisin nyt kyllä ne rahat,
niin kaveri suuttui :(
Tuli textarikin, toivottavasti olet tyytyväinen kun pilasit ystävyytemme rahaa kerjäämällä :( Luulin että me olimme ystäviä :(
Olen kuulemma kamala ja rahan ahne kun kaverilta haluan rahaa ja tiedätkö kuinka opiskelijalla ei raha puussa kasva.
Ei kasva ei,
mutta kun hän kokoajan ostelee tuolta tavaraa ja tietääkseni on ihan luotettavasti ne myös noutanut,
kuin taas se että kun hän tavaroistaan luopuu heittää hän ne roskiin tai johonkin uffin lootaan,
koska on hirveä vaiva alkaa niitä myymään.
Sanoin ystävälleni että hän tiesi millä ehdoilla ne vaatteet meiltä saa, vaan ei, valitusta valitusta :(

Täytyykö tässä nyt jatkossa laittaa omiin myynti ilmoituksiin
P.S XXXX älä varaa sillä en myy sinulle kun haluan näistä oikeasti rahan

No käyt tietty hakemassa vaatteesi takaisin tai pyydät tätä kaveria ne tuomaan jos ei aio maksaa. Muistutat vielä, että vaatteet oli myytävänä ja tarvitset rahat nyt heti. Mä en tuollaisen ihmisen kanssa paljoa kaveeraisi, joten nuo höpötykset ystävyyden pilaamisesta ei paljon hetkauttaisi.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
Jos haluat myydä kaverille jotain niin maksu ensin ja sitten kaveri saa ostoksen. Tuossa tilanteessa en olis antanut niitä kaverille jos sillä ei ole heti rahaa maksaa. Ja pisniksissä ei kaveruus vaikuta.

Harmi että noin kävi.

[QUOTE="vieras";28290358]No käyt tietty hakemassa vaatteesi takaisin tai pyydät tätä kaveria ne tuomaan jos ei aio maksaa. Muistutat vielä, että vaatteet oli myytävänä ja tarvitset rahat nyt heti. Mä en tuollaisen ihmisen kanssa paljoa kaveeraisi, joten nuo höpötykset ystävyyden pilaamisesta ei paljon hetkauttaisi.[/QUOTE]

Sepäs se kun en oikein kehtaisi :(
Tosin olihan niitä vaatteita iso ikean kassillinen ja 50e niistä olin pyytämässä ja siin oli kaverini jälkeen 4 muutakin jotka tuon olisi halunnut heti ostaa,
sehän tässä harmittaakin kun tisin että niistä oikeasti olisin saanut rahaa.
Ja toinen pikku pointti,
minä asun aika maalla (auto on mutta sepä on miehellä joka asuu viikot töissä)
busseja toki kulkee jokunen päivässä ja tämä kaveri 80km päässä ja hänellä on oma auto.
Toki pääsisin viikonloppuna hakemaan mutta tuo kaveri tuntuu vaan olevan joka viikonloppu jossakin päin suomea sukuloimassa mitä puheisiin ja face kirjoituksiin uskominen.

Surullista. :(
On tuo "kaverisi" tainnut hokata et sulta saa kaiken ilmatteks ja nehän monesti on niitä ns.parhaita kavereita. Ei ehkä tarkoituksella edes tuota tee mutta melko törkeää ruveta vielä viestillä siitä urputtamaan.
Yritän niellä tuskasi ja jatkossa nätisti huomautat, jos sama "kaveri" varailee jotain julkisesti, että näistä kyllä mieluusti tarvitset rahankin tällä kertaa.

Aina löytyy niitä, jotka pyrkivät vain hyödyntämään. Kyllä itseänikin nuorena sattui tuollaiset, mutta iän myötä oppii hymyilemään vaan ja miettimään kuinka sitä onkaan "ylempänä" tuollaisia tyyppejä.. ;)

Eikös se raha kulje pankin kautta? Miksi kaverin sijainnilla on asian kanssa mitään tekemistä? Ja et ole epäkohtelias jos olet puhunut myymisestä, niin se tarkoittaa että raha vaihtaa omistajaa. Kaverisi se tässä epäkohtelias on kun ei ymmärrä, että ostettaessa se maksaa. Ja jos maksua ei alkaisi kuulua, niin sitten tuo on varastamista... ja sen sanoisin tälle "kaverille" ääneen. Että onko hänen mielestään järkevää pilata ystävyytemme varastamalla jonkun 50e vaatekassin?

Ja jos on, niin anna mennä. Ei tuollaisia "ystäviä" tarvitse kukaan.

Itse laittaisin napakan mutta kohteliaan viestin tyyliin "Hei, voisitko ystävällisesti maksaa vaatekassin tililleni XXX mielellään jo tällä viikolla. Jos sinulla ei ole rahaa juuri nyt niin toivoisin että palautat vaatteet pikaisesti koska olen saanut ostotarjouksen toiselta henkilöltä ja todella tarvitsisin sen 50 e."

Kannatan myös sitä, että laitat lyhyen viestin ilman selityksiä tai ymmärtämistä. Joko se raha vaihtaa tiliä heti tai haet vaatteet pois. Jos nyt ihan oikeasti ystävyys menee tuosta niin anna mennä. Kyllä ne välit ajan kanssa korjaantuu jos on korjaantuakseen.

[QUOTE="vieras";28290608]Ei tuollaisia edes laiteta ulosottoon saati mihinkään käräjille :laugh:[/QUOTE]

En ole facebookissa, joten en heidän kirpputoreistakaan tiedä. Mutta huutonetissä ainakin voi tuollaisista tehdä rikosilmoituksen ja itsekin olen poliisin avulla saanut huutamani reilun 10€ tavaran, kun myyjästä ei viikkoihin kuulunut mitään.

[QUOTE="Kifa";28290475]Itse laittaisin napakan mutta kohteliaan viestin tyyliin "Hei, voisitko ystävällisesti maksaa vaatekassin tililleni XXX mielellään jo tällä viikolla. Jos sinulla ei ole rahaa juuri nyt niin toivoisin että palautat vaatteet pikaisesti koska olen saanut ostotarjouksen toiselta henkilöltä ja todella tarvitsisin sen 50 e."[/QUOTE]

Näin mäkin tekisin.
Mutta alun alkaenkin sun olis pitänyt olla ton ystävän kohdalla selkeämpi ja tiukempi.
1) Tehdä ihan todella selväksi, että tarttet ne myynnistä tulevat rahat. Että joo, voit myydä vaatteet ystävällesi, mutta että todella tarvitset rahat, etkä voi ystävällekään tällä kertaa antaa ilmaiseksi.
2) Ei antaa niitä vaatteita mukaan muuta kuin rahaa vastaan. Siinä tilanteessa viimeistään olisi pitänyt laittaa stoppi ja sanoa, että todella tarttet rahat nyt pian ja jos ystävälläsi ei ole, niin myyt sille seuraavalle jo asiasta kyselleelle

Jos tollasesta menee ystävään välit, niin joutaa mennäkin.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
Latasin kuvia koneelle ja tarkoituksena nyt vielä myydä yksi kassillinen vaatteita.
Saa nähdä kehtaako kaveri nyt tulla ostamaan ja jos kehtaa niin sitten kyllä siellä julkisesti meinaan kysellä että unohtuiko maksaa edellinen kassillinen.
Tosin jos hän nyt syystä tai toisesta ei näitä kommentteja noteeraa niin en kyllä myy tuolle kaverille mitään kun kerran hyväntekijänä pitää olla.

[QUOTE="aloittaja";28290685]Latasin kuvia koneelle ja tarkoituksena nyt vielä myydä yksi kassillinen vaatteita.
Saa nähdä kehtaako kaveri nyt tulla ostamaan ja jos kehtaa niin sitten kyllä siellä julkisesti meinaan kysellä että unohtuiko maksaa edellinen kassillinen.
Tosin jos hän nyt syystä tai toisesta ei näitä kommentteja noteeraa niin en kyllä myy tuolle kaverille mitään kun kerran hyväntekijänä pitää olla.[/QUOTE]

Ja huomenna tulet kyselemään mitä tehdä, kun sama kaveri vei toisenkin kassillisen ilmaiseksi.

Näin mäkin tekisin.
Mutta alun alkaenkin sun olis pitänyt olla ton ystävän kohdalla selkeämpi ja tiukempi.
1) Tehdä ihan todella selväksi, että tarttet ne myynnistä tulevat rahat. Että joo, voit myydä vaatteet ystävällesi, mutta että todella tarvitset rahat, etkä voi ystävällekään tällä kertaa antaa ilmaiseksi.
2) Ei antaa niitä vaatteita mukaan muuta kuin rahaa vastaan. Siinä tilanteessa viimeistään olisi pitänyt laittaa stoppi ja sanoa, että todella tarttet rahat nyt pian ja jos ystävälläsi ei ole, niin myyt sille seuraavalle jo asiasta kyselleelle

Jos tollasesta menee ystävään välit, niin joutaa mennäkin.

Siis alualkaen olinkin tiukkana, mielstäni.
Sanoin että kun tulee ne hakemaan niin varaa tasarahan sillä ei minulla ole rahasta rikkoa.
Soitti vielä matkalla kun vähän myöhästyi meille tulossa
(sillä oli jostakin käynyt muualtakin lunastamassa face ostoksia)
Tuli meille katsoi vaatteet oli kylässä kerroin taas että tarvin sitten näistä sen 50e että itselläni on nyt tiukkaa.
Kaveri puhui jotakin ympäripyöreitä ja kierteli ja kaarteli (joo olisi pitänyt nyt soida hälytyskellot mutta kun sitä uskoo kaveriaan)
ja jäi hiukan ilmaan leijumaan tuo saanko noista mitään.
Sitten kun laittelin tosiaan viestiä hän haukkuu minut :(
Olen rahan ahne kunka en tajua ettei hänellä opiskelijana ole varaa :(

Yhteistyössä