Kylläpä onkin tullut paljon vastauksia ja kommentteja ketjuun. Hyvä niin, että on herättänyt keskustelua. Tuo kyllä yllätti, että ihmiset odottavat kyläreissun tarjottavista noin paljon. Minä kun en ainakaan odota jos menen työssäkäyvän lapsiperheen luokse vierailulle. Ja tämä ystäväperhe on tulossa meille yökylään, kyllä minä uskon, että hyvää seuraa enemmänkin odottavat kuin mitään gourmet-tarjoilua. Useimmat palstan ihmiset minun pitäisi varmaankin ohjata ravintolaan syömään, kun tavisruoka saisi heidät yökkäilemään

Ajattelin siis vähän muokata illan tarjottavia:
-vappuaattona itsetehtyä suolaista piirakkaa, patonkia, levitteitä, juustolautanen, porkkanaa, kurkkua, kukkakaalia, sipsejä ja dippiä. Keksejä, karkkia ja viinirypäleitä. (Lapset syö iltapalaksi puuroa eli sitä kyllä heille keitän, en maininnut asiaa tässä. Ja ehkä napostelevat tuosta jotain.)
-vappupäivänä ruoaksi broilerin fileepihvejä, nakkeja, ranskalaisia. Sitten teen ruokaisan salaatin. Voisin ostaa vaikka kaupan perunasalaatin ja italiansalaatin. Tähän vielä patongit ja levitteet lisäksi
- kahvin kanssa pakastemunkkeja, keksejä ja jäätelöä.
Jokos nyt näyttää paremmalta?
Joku kysyi, että mitä ruokaa minun perheeni syö vappuaattona. Teen tänään ison lihakeiton ja makaronilaatikon eli näitä syömme tänään, huomenna ja tiistaina. Minä kun käyn töissä ja kotona yleensä klo 16.30-17.30 eli ei kauheasti jää aikaa kokkailuun.