Alkuperäinen kirjoittaja Ldäfä;28460488:Eli te lainasitte auton, jota ajoi toinen kuski koska itsellänne ei ole ajokorttia. Logiikkanne mukaan silloin kaikki vastuu pitäisi olla kuskillanne, eli teidän ei pitäisi ottaa mitään vastuuta autosta - vaikka itse sen lainasitte. Aika epäreilulta mielestäni kuulostaa!
Mielestäni myös teillä on ehdottomasti korvausvelvollisuus. Anoppi ei sitä autoa alunperinkään lainannut, kunhan tarjoutui auttamaan.
Viimekädessä kolaroija maksaa, mutta kuka lähtisi kuskiksi enää ap:lle tuossa. Itse kannattaisin sovittelua, mutta auton lainannut maksaa mahdollisimman nopeasti auton omistajalle. Sitten hän yrittää itse saada rahat anopilta halutessaan.