O
"Ope"
Vieras
...niin ja useinhan joulutodistukseen annetaan sellaisia numeroja/kirjaimia/arviointeja, joita voi sitten kevääseen petrata. Voin myös opena (nyt äitiyslomalla) sanoa, ettei kukaan opettaja varmaan pidä mitään listaa kuka on muistanut lahjoin. Monissa lahjoissa ei ole kortteja kiinni, ja menevät sekaisin...ja kun lapset tuovät lahjoja...ei siinä paineta mieleen millaisia tai kuka erityisemmin lahjoo. Opettaja saa palkan työstään...ja parempi olis, kun niitä kuppeja ja kippoja ei tarttis joka vuosi saada. Vinkkinä...sain viime keväänä tosi kivan lahjan, kun eräs äiti oli lahjoittanut 10e hyväntekeväisyyteen...ja kortissa luki, että yksi lapsi oli saanut sillä koulupaikan. Lmmitti mieltä enemmän, kuin joku kynttiläkippo!