S
Sansibaar84
Vieras
Mielipiteitä kaipailen. Olemme eronneet lasten (4v ja 6v) kanssa vuosi sitten, isä ei pidä meihin mitään yhteyttä. Isän äiti pyytää lapsia noin kerran kuussa viettämään päivää kanssaan. Nyt ko mummo pyysi lapsia kanssaan (ja ilm myös lasten isän isä on paikalla) mökille 4 päiväksi. Lapset eivät koskaan jää mielellään mummon kanssa päivää viettämään (johtuisiko ujostelusta kun harvoin näkevät, en tiedä...) ja nyt kyseessä olisi noinkin pitkä aika. Lisäksi itseäni ahdistaa se, että mökki on järven rannalla ja niinä kesinä kun mekin vielä perheenä mökkeilimme, oli isovanhempien mökillä olo melko, öh, rentoa eli lasten kaitseminen ei siihen kyllä kuulunut, viitaten juuri laiturille menoon jne. No, toki se olikin minun vastuullani kun äitinä olin myös paikalla mutta esim saunan päälle saattavat nämä ex-appivanhempani hyvinkin ottaa oluen jos toisenkin ja itse olen sitä mieltä että lasten kanssa aina jonkun on oltava selvinpäin. Välini ex-appivanhempiini ovat viileät, anoppi ilmoitti juuri etteivät tule lapseni syntymäpäiville vaan haluavat järjestää omat. Jos kiellän lapsia menemästä mökille pelkään, että hän vetää herneet nenään ja lopettaa vähäisenkin yhteydenpidon... Mitä ihmettä te tekisitte asemassani?