Teillä kun on laiska mies, joka ei tee mitään, niin miten varmistan ettei omani ole samanlainen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Martta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Martta"

Vieras
En halua miestä, joka ei hoida kotia, ei siivoa ei tee ruokaa jne. Emme asu yhdessä mutta muutamme pian yhteen. Miten tämä asia kannattaisi hoitaa ja puhua?
Mies on sanonut, että hän pitää kotinsa puhtaana ja sieltä siellä näyttää. Hän myös tykkää kokata ja siivoaa jäljet. En vain halua miehen muuttuvan ja tulevan laiskaksi.

Meillä mies on aina ollut toimelias joka saralla. Urheilee paljon, raketaa, osallistuu tapahtumiin ja talkoisiin yms.

Vuodet ovat näyttäneet hänen olevan ahkera myös kotitöissä, lastenhoidossa ja myös valmentamisessa :)

Vinkkini siis on: valitse duracell pupu :D

Et ala passata. Sopikaa joku teille sopiva järjestely, miten kotityöt jaetaan. Ja yhteisessä kodissa et ala määräillä, mies saa esimerkiksi siivota niin kuin haluaa.

Älä tee samaa virhettä kuin aikoinaan itse tein. Muutin yhteen laiskan, saamattoman ja sotkuisen miehen kanssa, jolla on vieläpä itsensä kanssa etsimistä.
Muutimme yhteen viime vuonna, ja alusta alkaen olen saanut kärsiä laiskuudesta ja sotkuista. Se olen mä joka kaiken teen ellei herralle sano erikseen. Käskeminen on muuttunut huudoksi ja toistamiseksi. Mitään ei ole opittu ja asenne perseestä. Jäin raskaaksi vähän aikaan sitten mikä on harmi tämän miehen kanssa, mutta alunperin jo oli selvä, että mieluummin lapsi kuin paska suhde. Ainakin joku perii mut eikä valtio. Mies ei anna erota, mutta ei myöskään muutu. Tällä hetkellä eletään paskassa, koska mun voimat on loppu ja motivaatio myös. Mies ei tee edelleenkään mitään.

Olen etsinyt asuntoa toiselta paikkakunnalta lapselle ja mulle. Mies haluaa ehkä mukaan, mutta en ole enää innoissani. Tiedän, että olisin onnellisempi toisen kanssa tai ilman. Onneksi järki pelaa vielä toistaiseksi.

Mun mies oli alussa ihan kiva, mutta sitten alkoi alamäki ja olin tälle jonkinlainen hovikuski elikkä kuskasin kavereiden luo ryyppäämään ja joskus aamuyölllä sitten kävin poimimassa jostakain ojan pohjalta kyytiin ja okotiin ?

Kotona ei tehnyt kosksaam mitään kun aina piti vaan kavereieden kanssa lähteyä ryyppäämään tai meille tuli jotaain rymyporukkaa.

Nyt olen hiukan saanut ojennukseen ja ryyppäämäänkään ei lähdetä jos ei ilmoita asiasta parsia päivää aikaisemmin minulle jka itse saa hoitaa omat kyytinsä!

Sopikaa työnjaosta, äläkä ala passaamaan miestä, vaikka olisit kuinka rakastunut, koska se kostautuu myöhemmin.

Sitä ei voi etukäteen tietää, millainen isä miehestä kuoriutuu. Toiset eivät halua luopua helpoista 'poikamiespäivistää', vaan jatkavat harrastuksiaan ja kaverien tapailua entiseen malliin. Niitä on pakko vähentää (ainakin duracell-pupun), mikäli haluaa tasapainoisen perhe-elämän. Muuten vain toinen on sidottu jatkuvasti lapsiin kiinni.

[QUOTE="vieras";28607816]Et ala passata. Sopikaa joku teille sopiva järjestely, miten kotityöt jaetaan. Ja yhteisessä kodissa et ala määräillä, mies saa esimerkiksi siivota niin kuin haluaa.[/QUOTE]

juu mut on tässä oltava yks poikkeus jos jälki on oikeesti niin huonoa,ettei edes näy että jotain on tehty niin aiheellinen nätisti sanottu kritiikki PITÄÄ osata ottaa vastaan!

mun mies joskus: pyysin että pyyhkii pöydän(lapsi sotkenu täynnä murui), se pyyhkäs käärmeen muotoisesti kerran keskelt pöytää ja pisti rätin tiskipöydälle, kysyin silt että onko tämä nyt hyvin pyyhitty, mies joo en mä pysty parempaa, siinä vaiheessa sanoin hänelle että kyllä pystyt sä vaan oletit että kun vähä hutaset ni sit mä siivoon kyl,mut en siivoo,sä lupasit pyyhkiä pöydän. Mies meni otti rätin,pyyhki pöydän ja muruakaan siihe ei jäänyt!

Ei minusta tartte katella sellasta et tahallaan tehään huonosti jotta pääsis hommasta ja toinen tekis!

Alkuperäinen kirjoittaja näin;28684846:
Jos mies on kotona totutettu työntekoon ja naisen komentoon niin kyllä se tapansa pitää myöhemminkin. Miestä valitessa siis tarkasta anoppi.

juu ja kannattaa vähän kattoa sitä appeakin! etenkin siinä miten mies osaa puhua esim.ongelmista.. yms jos ei oo jo selvinnyt. mun mies on nimittäin parisuhteen ongelmien ratkaisutaidoissa samanlainen kuin isänsä, jättää vastaamatta,vaikenee,pakenee. aika rasittavaa pidemmän päälle. :D

vaikka muuten mulla onkin ihana mies

Yhteistyössä