Suviksiin väsynyt

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saispa vaan lomaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28649986]No ei todellakaan, musiikki on syntiä, sen kuuntelemisesta joutuu helvettiin. Tulimereen. Ikuiseen kadotukseen.[/QUOTE]

tanssimusiikki on syntiä mutta kyllä suviksilla tiettävästi virsiä veisataan

sen vanhan virsikirjan mukaan tietty, olisko ollut Siionin laulut tjmsp
 
[QUOTE="mami";28649938]Tuliko yllätyksenä että vl:kin voi olla paskanjauhaja? Ihan samanlaisia ihmisiä siinä joukossa on kuin muuallakin.[/QUOTE

Ei tietenkään tullu yllärinä, tiedän niin hyvin nämä asiat kokemuksesta. Ehkäisy vaan niin niin vahvasti ei-sallittu asia että surettaa :( Ääneen ei siitä varsinkaan tietyissä piireissä ole lupa hiiskuakkaan.
 
No onko siellä suviseuroissa sellainen olo, että nyt ollaan lähellä Jumalaa? Jos on, mistä se tulee?
Vai onko enemmän, että jee me ollaan lestoja, meitä on paljon ja rulataan.
 
[QUOTE="vieras";28650074]6-22 saarnoja
22-6 panemista[/QUOTE]

HAH, kyllä mä haluaisin nähdä ja kokea sen itse kun vaunussa on äidin ja isän lisäksi useampi nukkumassa...missä pannaan ja miten? vaunun wc:ssa??????? tai teltassa lasten keskellä :) meillä ainakin on 3lasta nukkumassa vieressä ja lisäksi vaunussa on tod.näk lämpöä lähemmäs +30ast :D

Tämä ikuinen provo senkun jatkaa kiertokulkua,kortsuja ja kaljaa :O Olen nähnyt 36v aikana 1kerran ihmisen kaljapullon kanssa ja sekin oli ulkopuolinen jonka vartijat ajoivat pois huutamasta alueelta.Kortsuja en ole nähnyt edes roskissa siellä saati maassa! Mutta nythan tietty sanotaan että en vain uskalla tunnusta totuutta,mutta sepä ei ole mitään uutta tällä palstalla. Näihän se aina menee että ihmiset jotka eivät tiedä suviseuroista mitään levittävät tällaisia juttuja missä ei ole mitään perää!!
 
[QUOTE="mör";28650120][QUOTE="mami";28649938]Tuliko yllätyksenä että vl:kin voi olla paskanjauhaja? Ihan samanlaisia ihmisiä siinä joukossa on kuin muuallakin.[/QUOTE

Ei tietenkään tullu yllärinä, tiedän niin hyvin nämä asiat kokemuksesta. Ehkäisy vaan niin niin vahvasti ei-sallittu asia että surettaa :( Ääneen ei siitä varsinkaan tietyissä piireissä ole lupa hiiskuakkaan.[/QUOTE]

Mä en ymmärrä lestoja enkä muita uskovaisia ollenkaan, mut kuka ihme nyt muutenkaan yleisesti juttelee ehkäisystään?? Ja mitä se haittaa, jos joku sitä miettii, et käyttääköhän noi ehkäisyä vai ei?? Yks hailee mulle! Senku ehkäisee vaan ja on hiljaa asiasta, miettiköön muut mitä miettii! Mut onko puolisot aina samaa mieltä ehkäisystä keskenään??
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minä vain...;28650237:
[QUOTE="mör";28650120]

Mä en ymmärrä lestoja enkä muita uskovaisia ollenkaan, mut kuka ihme nyt muutenkaan yleisesti juttelee ehkäisystään?? Ja mitä se haittaa, jos joku sitä miettii, et käyttääköhän noi ehkäisyä vai ei?? Yks hailee mulle! Senku ehkäisee vaan ja on hiljaa asiasta, miettiköön muut mitä miettii! Mut onko puolisot aina samaa mieltä ehkäisystä keskenään??

Esim meillä ollaan eri mieltä. Valitettavaa mutta tosiasia. Minä haluan ehkäistä, mies ei.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minä vain...;28650237:
[QUOTE="mör";28650120]

Mä en ymmärrä lestoja enkä muita uskovaisia ollenkaan, mut kuka ihme nyt muutenkaan yleisesti juttelee ehkäisystään?? Ja mitä se haittaa, jos joku sitä miettii, et käyttääköhän noi ehkäisyä vai ei?? Yks hailee mulle! Senku ehkäisee vaan ja on hiljaa asiasta, miettiköön muut mitä miettii! Mut onko puolisot aina samaa mieltä ehkäisystä keskenään??

No kyllähän moni sanoo esim. että "meidän lapset on nyt tässä, lisää ei tuu" jne. Paitsi tietty lestat.
 
Mutta nythan tietty sanotaan että en vain uskalla tunnusta totuutta,mutta sepä ei ole mitään uutta tällä palstalla. Näihän se aina menee että ihmiset jotka eivät tiedä suviseuroista mitään levittävät tällaisia juttuja missä ei ole mitään perää!!

Teillä uskovaisilla on kyllä ihmeellinen kyky sulkea silmänsä kaikelta "pahalta". Noo sitä mitä ei näe, ei myöskään ole vai?? Ehkäpä uskonnot juuri sen takia ovatkin olemassa, kun heikko mieli ei kykenisi "yksinään" käsittelemään tosiasioita..
 
[QUOTE="vieras";28650100]eihän siinä pahaa ole, mutta siinä vaiheessa kun se on rikollista tai yhteisön pelisääntöjen mukaan syntiä, on kovin kaksinaamaista harrastaa moista riettautta "pyhällä maalla".[/QUOTE]

Selitä tarkemmin. Mikä yhteisö kieltää panemisen? Mistä lähtien pelto/lentokenttä on pyhää maata?
 
[QUOTE="mör";28650249]
Alkuperäinen kirjoittaja Minä vain...;28650237:
Esim meillä ollaan eri mieltä. Valitettavaa mutta tosiasia. Minä haluan ehkäistä, mies ei.

Voi ei! :( Toivottavasti sä saat päättää? Vaikka epäilen kyllä...
 
Selitä tarkemmin. Mikä yhteisö kieltää panemisen? Mistä lähtien pelto/lentokenttä on pyhää maata?

Ala-ikäisiin sekaantuminen ja raiskaukset ovat jo lain alla rikoksia, lisäksi vanhoillislestadiolaisuus kieltää jyrkästi kaikenlaisen ehkäisyn.

Vanhoillislestadiolaisille suviseurat ovat tapahtumahetkellä ns. pyhää maata, paikka johon vaelletaan ympäri maailmaa kuuntelemaan "jumalan" sanaa.

Jos tällä alueella harrastaa ehkäisyä, tai vielä pahempaa, tekee seksuaalirikoksia, on se mielestäni todella kaksinaamaista toimintaa.
 
[QUOTE="vieras";28650309]Ala-ikäisiin sekaantuminen ja raiskaukset ovat jo lain alla rikoksia, lisäksi vanhoillislestadiolaisuus kieltää jyrkästi kaikenlaisen ehkäisyn.

Vanhoillislestadiolaisille suviseurat ovat tapahtumahetkellä ns. pyhää maata, paikka johon vaelletaan ympäri maailmaa kuuntelemaan "jumalan" sanaa.

Jos tällä alueella harrastaa ehkäisyä, tai vielä pahempaa, tekee seksuaalirikoksia, on se mielestäni todella kaksinaamaista toimintaa.[/QUOTE]

Voi, voi eiköhän nuo seksuaalirikokset ole ihan yhtä pahoja missä tahansa tehtynä ja luultavasti suviseuroissa niitä tapahtuu vähemmän, kuin muualla.

Kyllä siellä suviseuroissa eletään normaalia elämää, vaikka seurat onkin: syödään, naidaan ja paskotaan niin, kuin muuallakin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minä vain..;28650311:
Miksi itse kommentoit? Miten sun eka kommentti ylipäätään liittyi asiaan?

Mun eka kommentti on tässä alla, odottelen josko joku vastaisi. Liittyy kyllä asiaan, mietipä miten.
No onko siellä suviseuroissa sellainen olo, että nyt ollaan lähellä Jumalaa? Jos on, mistä se tulee?
Vai onko enemmän, että jee me ollaan lestoja, meitä on paljon ja rulataan.
 
Teillä uskovaisilla on kyllä ihmeellinen kyky sulkea silmänsä kaikelta "pahalta". Noo sitä mitä ei näe, ei myöskään ole vai?? Ehkäpä uskonnot juuri sen takia ovatkin olemassa, kun heikko mieli ei kykenisi "yksinään" käsittelemään tosiasioita..

No tätä mä just tarkoitin,miksi epäilet että mä suljen silmäni??? kyllähän minäkin olen ollut nuori ja mennyt alueella ympäri ämpäri pitkälle yöhön ja ihan silmät auki olen kulkenut,enkä ole tietääkseni sokeakaan :D ...kai mä oisin nähnyt jos paikalliset huoltoasemat ja kaupat tyhjenee kortsuista ja kaljoista että niitä myös käytetään vai missä pusikoissa näitä sitten käytetään(puhun nyt kaljasta) ????? Eikö festareilla joissa kalja uppoaa näe kun sitä juodaan? luulis että jos kaikki huoltsikat on tyhjennetty että nämä tavarat jossai muodossa edes vilahtaisi jonku asuntovaunun etuteltassa tai keskuskentällä istuvan nuorison joukossa? Turhapa tänne on tulla kertomaan omia kokemuksia kun niillä ei ole merkitystä! Ehkä on helpompaa vain antaa ihmisten puhua ja jatkakoot sensaatiomaista juttua miten pudiksellakin on varastot kohta tyhjiä. Tervetuloa katsomaan ja jatketaan juttua sitten suviksien jälkeen :)
 
[QUOTE="mör";28649814]Ei tietenkään kytätä. Tiedän kuitenkin että toisen ehkäisyasioita saatetaan puida ja miettiä että käyttääköhän ne ehkäisyä... :( olen ollu sellaisessa tilanteessa mukana, karua ja surullista.[/QUOTE]No "tavikset" miettii taas että olikohan se vahinko..
 

Yhteistyössä