Onko olemassa velkoja jotka periytyvät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mistä mä ees saan sitten tietää mihin se on velkaa tai mitä sattuu edes omistamaan. Asuu vielä toisella puolella suomea enkä edes osoitetta tiedä. Ei voi joutua ihminen joka toista ei edes tunne tekemään mitään selvityksiä mihinkään. Ihan sama kuin joutuisi tuntemattoman vastaantulijan asioita hoitamaan. Sossu saa sitten hoitaa hommat. Enhän välttämättä edes saa tietää, kun kuolee. Kuka senkin mulle kertoisi? Missä lukee, että olen hänen lapsi? Mullakin on sukunimi vaihtunut ja tiedot ovat salaiset.

[QUOTE="vieras";28746772]Jos joku haluaa perinnön ottaa vastaan, silloin saa ne vanhat huonekalut yms. mutta myöskin ne velat, eli se on joko kaikki tai ei mitään.[/QUOTE]

Tämä on täysin virheellinen tieto! ja valitettavasti monet vielä kuvittelevat asian näin menevän. Perunkirjaan merkitään varat ja velat ja se toimitetaan verotoimistoon ja velkojille jotka ovat sitä pyytäneet. Näin ollen, kun perunkirja on tehty, pesä todettu velkaisaksi mutta velat ovat tuotu tietoon, eivät velat enää periydy.
Jako, joka ylensä näissä tuulenhuuhtomissa persiissä on just jotain valokuvia yms. Voidaan tehdä sitten joskus vaikka 5 vuoden päästä.

Mistä mä ees saan sitten tietää mihin se on velkaa tai mitä sattuu edes omistamaan. Asuu vielä toisella puolella suomea enkä edes osoitetta tiedä. Ei voi joutua ihminen joka toista ei edes tunne tekemään mitään selvityksiä mihinkään. Ihan sama kuin joutuisi tuntemattoman vastaantulijan asioita hoitamaan. Sossu saa sitten hoitaa hommat. Enhän välttämättä edes saa tietää, kun kuolee. Kuka senkin mulle kertoisi? Missä lukee, että olen hänen lapsi? Mullakin on sukunimi vaihtunut ja tiedot ovat salaiset.

Sehän se vaikeaa onkin ku ei oikeasti tiedä mitään. Mutta kyllä ne velkojat sitten sulle (jos oot ainoa perillinen) ottavat hyvinkin nopeasti yhteyttä. Pyydät yhteyttä ottaneilta velkojilta lopullisen yhteenvedon veloista (tietävät kyllä kun sanot että perunkirjaa varten) Sitten pyydät myös ulosottomieheltä samanmoisen listan. Pankista tilitiedot ja muuta et oikeen voikkaan tehdä jos et mitään tiedä. Tärkeää mainita perunkirjassa "tiedossa olevat velat".
Muista myös joka paikassa pitää mukana vaadittavat paperit jotta tietävt että olette oikeasti sukua

Yhteistyössä