Mitä on tähän mennessä ollut elämäsi onnellisin hetki, entä surullisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Maiju"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Maiju"

Vieras
1. Onnellisin hetki
2. Surullisin hetki
3. Vaikein hetki

1. Oma onnellisin hetkeni oli kun vauva syntyi. En olisi koskaan uskonut sitä tunnetta mikä siitä tuli. Ensimmäistä kertaa itkin onnesta. <3 ja se monen tunnin piina, ei tuntunut enää miltään kun sain vauvan rinnan päälle ja näin miehen ilmeen. Koskaan en sitä ilmettä ole nähnyt. Rakastuin entistä enemmän myös mieheeni. <3

2. Surullisin ja ahdistavin hetki on ollut tasan 2 vuotta sitten kun veljeni kuoli. Isäni soitti asiasta, jalat tippuvat alta, lyyhistyin maahan, huusin. Oli keskiyö. Veljeni oli minulle todella rakas, ja tuntui aivan järkyttävältä yhtäkkiä menettää hänet. Olin 19-vuotias ja järjestin hautajaiset isoveljelleni. Aika ei ole vielä aikanaan parantanut, vaan kaipaan häntä joka hetki. Hän ei nähnyt omaa siskon tyttöään joka surettaa kovasti.

3. Vaikein hetki liittyy myös veljen kuolemaan. Jouduin kertomaan äidillemme asiasta. Jouduin kertomaan äidilleni, että hänen esikoisensa on kuollut. Kerroin puhelimessa ja olin samalla hetkellä menossa jo hänen luokseen. Tulin pihaan ja äiti seisoi ulkona yöpaita päällä ja huusi ja repi hiuksiaan. Se hetki kun näin äidin... Aivan järkyttävää. Siitä seuraava vaikea hetki oli kun jouduin näkemään rakkaan veljeni kappelissa. Katsoin vain hänen rintaa ja mietin "mikset hengitä?" Jouduin katsomaan äidin ja isän suurta surua ja kantamaan heitä. Vaikka itselläni oli todella vaikeaa. Mutta oli pakko olla vahva ja auttaa heitä.

Surullista elämää, onneksi nyt on maailman ihanin pieni tyttö vierellä, en voisi elää ilman häntä ja mieheni tukea joka auttoi veljen kuoleman käsittelyssä myös. :heart:

1. Hääpäivä.
2. Kun kuulin että isä sairastu keuhkosyöpään ja menehtyi viime syksynä.
3. Äiti sairastui agressiiviseen rintasyöpään.

Parhaita hetkiä on olleet lasten syntymät, lasten ekat sanat ym kehitys, onnellisimmillani kuitenkin olin ehkä teini-ikäisenä, vain hauskanpitoa, ei huolia. Erityisen surullisia aikoja ei ole ollut, mummon ja papan kuolemat toki mutta se on kuitenkin niin luonnollista vanhan ihmisen kuolla... Vaikeinta aikaa oli masennus silloin kun mies ei osannut suhtautua siihen oikein. Surullista se oli silloin mutta nyt ajattelen että siitä seurasi myös paljon hyvää.

Ap: reaktioni veljen kuolemaan täysin sama. Jalat lähti alta kun tieto tuli.
1. Onnellisin: lasten syntymät
2. Surullisin: veljen kuolema
3. Vaikein: taas kuten ap:lla. Kuolemasta ilmoittaminen vanhemmille.

[QUOTE="Alkup.";28773194]Otan osaa. :heart: ymmärrämme siis toisiamme. Melko samaa on elämässä näin katsoen ollut. :([/QUOTE]

Samoin :heart: Elämä on joskus helvetin epäreilua.

1. Hetki, kun unelmani toteutui (eikä ollut kumpikaan lasten syntymistä, rakkaita toki hekin).
2. Surullista en oikein tähän keksi, enkä vaikeatakaan hetkeä. Niitä on kai liikaa, mistä valita.

Onnellisinta hetkea en voi maarittaa, mutta sanotaan etta paatos lahtea kaukomaille hieman yli kymmenen vuotta sitten. Koko se aika ja sitten lahinna se, mita siita lopulta seurasi; rakkaus, lapset, ura jne.
Surullisimmaksi sanoisin isani yhtakkisen kuoleman yli 10 vuotta sitten. Muistan kuunnelleeni omaa huutoani jostain itseni ulkopuolelta ja ajatelleeni etta "tuleeko musta tosiaan tuollaista aanta"
Vaikein hetki on aina silloin talloin kun muistan/ajattelen asuvani kaukana omasta perheestani/suvustani. Se kaipaus ja suru lastenkin puolesta. Mutta meidan kohdalla aina jommankumman(puolison tai minun) koti on toisessa maassa. Olen silti onnellinen, mutta vaikeinta on ikava valilla.

1. Onnellisin hetki on se, kun monien vaikeuksien ja kriisien jälkeen ymmärsin, että tuo ukkokulta todellakin rakastaa mua ja seisoo rinnallani luultavasti lopun ikääni

2. Surullisin hetki oli se, kun kuulin vauvan kuolleen kohtuun

3. Vaikein hetki oli varmaankin se, kun jouduin kertomaan äidille kuinka pahasti alkoholisoitunut veljeni onkaan (olin yrittänyt varjella vanhempia pahimmalta) ja äidin kanssa sitten yhteistuumin hoidettiin broidi hoitoon ja järjestettiin muutto lähemmäs vanhempia ja pois vanhoista kuvioista

1. Kaikki ne pienet valaistumisen hetket, jolloin tajuaa miten hyvin asiat onkaan ja miten onnekas ja onnellinen olen kaikesta huolimatta.
2. Isän kuolema
3. Oma sairastuminen

Onnellisin: Mieheni tapaaminen, yhteen muutto, kihlautuminen ja tyttären odotus ja syntymä :). Eli tää nykyinen elämän tilanne on loistava ja olen onnellinen ja tyytyväinen.

Surullisin: Hyvän ystäväni kuolema. Kuoli 2007 talvella ja siitä olis ollu pari viikkoa hänen 18v synttäreihin, eli ei koskaan ehtiny täyttää 18: sta :(. Neljän vuoden avoliitto exäni kanssa, neljä helvetillistä vuotta asuttiin yhessä. Oli väkivaltanen, käytettiin molemmat alkoa paljon, exä käytti myös hormoneita ja huumeita yleensä viikonloppusin, sekottaakseen enempi päätään.

Vaikein: Juurikin tuo neljän vuoden avoliitto.