Mies haluaa erota - miten liittomme saisi pelastettua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BBBB
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

BBBB

Vieras
Hei!

En ole aiemmin purkanut tunteitani palstoille, mutta nyt minun on pakko. Mies haluaa ottaa eron yhdeksän yhteisen vuoden (joista seitsemän naimisissa) jälkeen. Minulla ei ole ketään, jolle voisin puhua tästä asiasta, sillä sukulaisiamme emme halua vielä sotkea tähän mukaan. Niin hyviä ystäviä, joille voisin purkautua, ei minulla ole.

Tilanteemme on seuraavanlainen. Vuoden 2011 loppupuolella miehemme löysi ok-talon, jonka halusi remontoida meille kodiksi. Minä aluksi vastustelin mm. siksi, että pelkäsin ison urakan tuomaa stressiä ja isoa velkaa, sillä meillä oli tuolloin hieman päälle kaksivuotias lapsi. Suostuin kuitenkin miehen ehdotukseen, sillä oma talo on ollut hänellä aina haaveena. Vuodenvaihteesta alkaen mies kävi päivisin töissä, hän on yrittäjä, ja illat hän remontoi taloa. Kesällä 2012 pääsimme muuttamaan uuteen, ihanaan kotiin. Olin todella ylpeä mieheni urakasta.

Koko rakentamisen ajan mies oli selkeästi stressaantunut. Yritin tehdä kaikkeni, jotta hänen ei tarvitsisi kotona huolehtia mistään. Lopulta kuitenkin molemminpuolista ärtymystä oli ilmassa ja arkeen tuli ajoittaista tiuskimista, mitä ei meillä aiemmin ole ollut juuri ollenkaan. Ehdotin myös juttelua, mutta usein mies ei halunnut jutella.

Muutimme siis uuteen kotiin, mutta koko ajan painostavammaksi käyvä ilmapiiri vain jatkui. Suurimmaksi osaksi arki sujui mukavasti ja kaikki oli ok, mutta koko ajan kuitenkin tuntui siltä, että jokin mättää. Meillä oli muutamia riitojakin/erimielisyyksiä, mutta ne saatiin aina puhuttua läpi - tai ainakin niin minä luulin. Yritin koko ajan enemmän ja enemmän piristää miestäni pienin yllätyksin, tarjoamalla hierontaa yms. Luulin myös, että puhuimme asioista; toisinaan mieheni ei halunnut puhua. Luulin koko ajan, että kyseessä on vielä talonrakennukseen liittyvää stressiä + töistä johtuvaa stressiä. Myönnän, että minuakin alkoi tilanne painaa, joten minäkin muutuin pikkuhiljaa kireämmäksi ja nipommaksi. Mutta missään vaiheessa meillä ei ole ollut haukkumista tms., vaan meillä on arki rullannut ihan normaalisti, meillä on ollut iltaisin lapsen käytyä nukkumaan yhteistä aikaa yms. Ilmapiiri alkoi myös näkyä vähentyneellä makuuhuone-elämällä; enne mies oli aina kimpussani (mistä pidin kovasti), mutta ei enää.

Nyt tänä kesänä, tarkalleen kesäkuun lopulla, mies ilmoitti lomansa alkajaisiksi haluavansa minusta eron. Tämä tuli minulle täytenä yllätyksenä ja shokkina, sillä luulin, että meillä on meneillään "vain jokin pitkään parisuhteeseen kuuluva etääntymiskausi". Mies oli kokenut, etten ollut tukenut häntä yhtään taloprojektin aikana ja olin kohdellut häntä huonosti koko ajan. Hän myös sanoi, että syksyn erimielisyydet/riidat olivat ollet hänelle liikaa, eikä asioita tullut silloin todellakaan sovittua, vaan hän ei vain jaksanut jatkaa kiistelyä.

Tämä kaikki tuli minulle aivan puun takaa, sillä luulin koko ajan toimivani oikein ja antavani tukea. Luulin myös, että erimielisyydet tuli aina selvitettyä ja ne oli jo unohdettu. Mieheni sanoja tarkemmin pohdittuani tunnistin joitain asioita, mutta en kuitenkaan koe olleeni sellainen ihmishirviö, joksi hän minua kuvaili. Olen nimittäin ihan oikeasti aina ollut tosi kiltti ja herkkä ihminen. Kahden päivän keskustelun jälkeen sovimme, että yritämme uudestaan ja parannan käytöstäni. Aina viime loppuviikkoon asti olin todellakin ja ihan pilkulleen koko ajan iloisen positiivinen, enkä sanonut moitteen sanaa mistään. Minusta meillä meni hyvin ja arki oli mukavaa, oli hassuttelua - ei tietenkään vielä mitään uutta rakkauden roihua, mutta koko ajan parempaan suuntaan olimme mielestäni menossa.

Nyt viime alkuviikosta meille tuli erimielisyyttä eräästä lastamme koskevasta asiasta, jossa kuitenkin meillä molemmilla oli samat intressit - lapsemme paras. Noin vartin keskustelun/jankkaamisen jälkeen mieheni hermostui minulle. Mietin kantaani asiaan uudestaan ja päädyin hyväksymään hänen kantansa ja toimimaan sen mukaisesti. Huomasin siis jyrääväni mielipidettäni ja päätin muuttaa asennetani ja toimintaani. Paria päivää myöhemmin meheni ilmoitti, että kokee arjen ja minun kanssani asumisen ahdistavaksi ja haluaa erota. Keskustelimme taas asiasta ja riitauduimme siitä, että meillä molemmilla on niin erilaiset näkemykset ja kokemukset tämän taloprojektin myötä tapahtuneista asioista. Tunnustin kuitenkin puutteeni ja pyysin saada mahdollisuuden korjata kaiken - menihän tuo kolme kuukautta ihan ilman mitään ongelmia ja hyvissä mielin, kun olin tajunnut ja sisäistänyt oman turhan nipottamiseni.

Eilen sitten erehdyin kysymään mieheltäni, että voisiko hänellä olla vaikka piilevänä hieman masennusta, kun kuitenkin stressiä on ollut niin paljon. Stressi kuitenkin voi tuoda "lisäponnetta" negatiivisiin kokemuksiin ja tunteisiin. Nyt mies on sitten lopullisesti minulle vihainen - ja hän tuntuu suorastaan inhoavan minua.

Tämä tuntuu niin musertavan pahalta, sillä minä RAKASTAN miestäni todella - luulin aina, että me olemme vielä eläkeläisinä yhdessä ja tämä on vain kriisi, jonka voimme yhdessä selvittää. Olen ilmeisesti tiedostamattani sotkenut koko avioliittomme, vaikka olen luullut olleeni hyvä vaimo. Meillä on myös 4-vuotias tytär, ja minua raastaa aivan mielettömästi, kun ajattelenkin, että joutuisin tulevaisuudessa olemaan hänestä erossa. Olisin valmis tekemään mitä tahansa, jotta saisimme kaiken selviettyä ja jatkettua liittoamme. Me olemme kuitenkin asioista samalla aaltopituudella, meillä on sama huumorintaju - olemme aina ollet hyvä tiimi. Myönnän virheeni ja haluaisin korjata kaiken, mutta minusta tuntuu, että mies ei enää halua korjata tätä. Meillä on varattu aika keskiviikoksi seuriksen perheneuvontaan ja toivon todella, että mieheni haluaisi tosisssaan yrittää antaa minulle anteeksi, antaa toisen mahdollisuuden ja korjata kanssani tämä liitto.

Mieheni on melkein ensitapaamisestani asti ollut paras ja luotettavin ystäväni ja sielunkumppanini. Hän ja lapseni ovat minulle tärkeimmät asiat maailmassa. Meillä on ihan liian paljon hyvää menetettävänä. Mieheni sanoo, etti ihminen voi muuttua, mutta mielestäni kuitenkin toimintatapoja voi. Olen tähän mennessä toiminut aivan väärin - tämä tilanne on avannut silmäni ja tajusin sen - mutta olen valmis tekemään kaikkeni muuttaakseni toimintaani esim. erimielisyystilanteissa. En ole tietosesti halunnut loukata miestäni, vaan hän on paras mies ja isä mitä voin kuvitella. Luulin koko ajan myös osoittavani sen hänelle, mutta keinoni olivat ilmeisen väärät.

Tämä tilanne tuntuu ihan kauhealta, sillä riskinä on että menetän minulle kaikkein tärkeimmän asian elämässäni - perheeni.

Miehesi on kenties näitä, jotka eivät ymmärrä, että hoitamalla kodin kokonaan rakennusaikana tuit rakennusprojektia parhaalla mahdollisella tavalla? Ja nyt hän on sitten katkeroitunut ja sinä pyytelet anteeksi ja epäilet mielipiteitäsi?

Ryhdistäydy ja tuo oma näkemyksesi terapiassa selkeästi esiin ilman mitään anteeksipyytelyjä.

Tässähän ei ole kyse pelkästään liiallisen työmäärän aiheuttamasta stressistä vaan siitä miten vaimoni kohteli minua siinä vaiheessa kun minulla ei ollut riittävästi energiaa pitämään puoliani.

Ongelmanahan ei ole pelkästään se miteen vaimoni kohtelee minua, vaan myös tyttäremme on saman käytöksen uhri.

Yritin useamman kerran keskustella ongelmista mutta aina oli seinä vastassa. Viimeisen kerran kun yritin keskustella ongelmistamme rakentavasti vaimoni jatkoi saarnaansa 1,5 tuntia sen jälkeen kun minä luovutin.

Kun keskustelemme suhteestamme vaikuttaa siltä kuin puhuisimme kokonaan eri parisuhteista.

Suurena pelkona taustalla on tietenkin paitsi äidin ja tyttären suhteen jatkuminen alistavana niin se, että jos tulevaisuudessa ajaudun tilanteeseen, jossa en jaksa pitää puoliani puolisoni tulee käyttämään tilaisuuden hyväkseen.

Olen kyllä samoilla linjoilla tuon edellisen vastaajan kanssa.

Omakotitalo oli nimenomaan miehesi unelma, ja yritit tukea häntä parhaasi mukaan hoitamalla lapsen ja kodin, mikä ei ole mikään pikku juttu.

Tuo terapia on hyvä juttu, olisi hyvä saada mies sinne useampaankin kertaan, ehkä sitten saisitte selviteltyä asioita perinpohjin.

[QUOTE="vieras";29047540]Olen kyllä samoilla linjoilla tuon edellisen vastaajan kanssa.

Omakotitalo oli nimenomaan miehesi unelma, ja yritit tukea häntä parhaasi mukaan hoitamalla lapsen ja kodin, mikä ei ole mikään pikku juttu.

Tuo terapia on hyvä juttu, olisi hyvä saada mies sinne useampaankin kertaan, ehkä sitten saisitte selviteltyä asioita perinpohjin.[/QUOTE]
Tarkoitan edellisellä vastaajalla nimimerkkiä BBBB.

Jännää kerrankin kuulla molempien osapuolien versio tarinasta. Kuulostaa, että molemmat teistä ovat aika jääräpäisiä, eivätkä pysty oikein ymmärtämään sitä toisen näkökohtaa. Tästä asetelmasta voi olla aika hankala lähteä keskenään asioita ratkomaan. Jos oikeasti haluatte yrittää saada suhdetta kuntoon, voisi terapia olla vaihtoehto.

Tässähän ei ole kyse pelkästään liiallisen työmäärän aiheuttamasta stressistä vaan siitä miten vaimoni kohteli minua siinä vaiheessa kun minulla ei ollut riittävästi energiaa pitämään puoliani.

Ongelmanahan ei ole pelkästään se miteen vaimoni kohtelee minua, vaan myös tyttäremme on saman käytöksen uhri.

Yritin useamman kerran keskustella ongelmista mutta aina oli seinä vastassa. Viimeisen kerran kun yritin keskustella ongelmistamme rakentavasti vaimoni jatkoi saarnaansa 1,5 tuntia sen jälkeen kun minä luovutin.

Kun keskustelemme suhteestamme vaikuttaa siltä kuin puhuisimme kokonaan eri parisuhteista.

Suurena pelkona taustalla on tietenkin paitsi äidin ja tyttären suhteen jatkuminen alistavana niin se, että jos tulevaisuudessa ajaudun tilanteeseen, jossa en jaksa pitää puoliani puolisoni tulee käyttämään tilaisuuden hyväkseen.

Voisitko kertoa esimerkin tuosta vaimosi alistavasta käytöksestä, kun et jaksa pitää puoliasi? Kirjoituksesi perusteella on hieman vaikea hahmottaa vaimosi käytöstä.

Oliko tuo Aviomies todella ap:n aviomies? Jos oli, hän voisi kyllä perustella vähän enemmän mitä tarkoittaa alistamisella yms. Tai eihän sitä täällä palstalla tarvitse välttämättä perustella, vaan mieluummin siellä perheterapiassa.
Aviomies on aikuinen ihminen, siksi en ihan ymmärrä hänen kohdallaan tuota "puolustuskyvyttömyys"-juttua. Sen verran täytyy olla selkärankaa, että sanoo suoraan oman mielipiteensä eikä jätä toista arvailemaan mistä on kyse, niin kuin ap:n tapauksessa ehkä on käynyt.

Omakotitalon rakentaminen on typerä syy pilata oma ja parisuhteensa hyvinvointi. Omakotiasujat ovat aina jollakin tavalla vammaisia, ja tässä tapauksessa vieläpä poteroihinsa linnoittautuneita marttyyrejäkin. Typerät ja mitättömät ongelmanne eivät kiinnosta ketään. Säälin jo etukäteen terapeuttianne. Kun ei elämisen taitoa ole tuohon ikää mennessä opittu, tuskin oppi tarttuu myöhemminkään.

[QUOTE="vieras";29047540]Olen kyllä samoilla linjoilla tuon edellisen vastaajan kanssa.

Tuo terapia on hyvä juttu, olisi hyvä saada mies sinne useampaankin kertaan, ehkä sitten saisitte selviteltyä asioita perinpohjin.[/QUOTE]

Siis varsinainen ongelmahan tässä ei suinkaan ole etten olisi arvostanut vaimoni kotona tekemää työtä.

Jos minä tai tyttäreni keskustelemme vaimoni kanssa jostain vaimolle tärkeästä asiasta neuvottelu kestää niin kauan että vaimon mielipide voittaa. Jos kuitenkin käy niin että onnistun perustelemaan kantan riittävän hyvin, poistetaan edellinen neuvottelutulos historiankirjoista ja neuvottelu alkaa uudestaan. Hyvänä esimerkkinä käy vaikka se kun olimme kaupassa ja vaimo pyysi tytärtämme valitsemaan itselleen uuden penaalin. Valinta ei miellyttänyt häntä, joten tyttäremme piti valita uudelleen. Tässä vaiheessa puutuin tilanteeseen ja kielsin vaimoani käyttäytymästä näin.

Vaimo ei halua ottaa muiden mielipiteitä huomioon edes silloin kun kysyy niitä. Tämä ei ole ainoa ongelmamme mutta se on johtanut muunmuassa siihen etten enää edes viitsi neuvotella oikeastaan mistään vaan teen asiat miten itse haluan. Vastaavasti vaimo saa tehdä omat päätöksensä rauhassa.

Olemme toimineet näin niin kauan kuin kyseessä on ollut jokin muu kuin tyttäreemme liittyvät asiat. "Yllättäen" tytärtämme koskevat asiat johtavat lähes poikkeuksetta sanaharkkaan.

Syy viimeisimmän riitamme kärjistymiseen oli se, että neuvolassa hoitaja väitti tytärtämme vakavasti ylipainoiseksi, vaikka kuka tahansa omilla silmillään näkevä voi nähdä ettei tyttäremme ole ylipainoinen. Väittelimme siis siitä pitääkö 4-vuotias laittaa dieetille vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja nimetön ilkiö;29047580:
Omakotiasujat ovat aina jollakin tavalla vammaisia, ja tässä tapauksessa vieläpä poteroihinsa linnoittautuneita marttyyrejäkin.

Hienoa yleistämistä. Ja kerrostaloissa/rivitaloissa asujat ovat kaikki köyhiä sossun tuilla eläjiä -kö?

Miehesi syyttelee, hermostuu, uhkaa erolla, saa sinut hyvittelemään, pyytämään anteeksi ja myöntämään että vika on vain sinussa. Rukoilet antamaan toisen mahdollisuuden, mies suostuu ja kaikki menee taas hyvin niin pitkään kun et suututa miestä, pohdi hänen mahdollista osuuttaan riitoihin tai muuten ärsytä vaikka pelkällä olemassa olollasi. Jos näin satut tekemään niin kaikki alkaa alusta.

Haluatko elää loppuelämäsi miehesi jatkuvassa, kaikella tapaa epäreilussa, pihtiotteessa??

Siis painokäyrien mukaan lapsenne on vakavasti ylipainoinen, miten ei kuitenkaan oikeasti ole mielestäsi ollenkaan ylipainoinen? Diettejä en kannata, mutta kai kannattaisi vähän katsoa, mistä tytön ruokavalio koostuu ja miten liikkuu? Mieheni inhoaa kaikkea vaaleanpunaista tyttömäistä (joo, ei ole munkaan suosikkeja) ja kieltäytyy ostamasta tytölle näitä tavaroita. Ei saada tästä kyllä elämää suurempaa riitaa aikaan, vaan ostelen tytölle välillä näitä hirvityksiä.

Jos ketjuun vastannut aviomies on ap: n siippa, suuntaan viestini tälle parille.Tekikö vaimo tarinassa jotain pahaa alistaessaan? Yrittikö hän vahingoittaa perheen jäseniään? Vai onko kyse ihan vain siitä, että olette tukkanuottasilla kaapin paikasta? Jos kyse on pomottamiseen (sekä lapsen että miehen) kyllästymisestä eikä mistään sen enemmästä, suosittelen, että yritätte jatkaa yhdessä elämistä. Menette terapiaan ja löydätte yhteisen sävelen. Vaimo pitää mölyjä jatkossa ihan pitkäjänteisesti eikä vain viikkoa kerrallaan mahassaan ja opettelee kunnioittamaan miestään. Ja mies opettelee arvostamaan vaimonsa hyviä puolia.Kuten eaimerkiksi tämän panosta kodin- ja lastenhoidossa. Ja antaa jatkossa arvoa naisen yritykselle parantaa tapansa.Lapselle ero on vakava järkytys, joka jättää aina jäljet.

Siis varsinainen ongelmahan tässä ei suinkaan ole etten olisi arvostanut vaimoni kotona tekemää työtä.

Jos minä tai tyttäreni keskustelemme vaimoni kanssa jostain vaimolle tärkeästä asiasta neuvottelu kestää niin kauan että vaimon mielipide voittaa. Jos kuitenkin käy niin että onnistun perustelemaan kantan riittävän hyvin, poistetaan edellinen neuvottelutulos historiankirjoista ja neuvottelu alkaa uudestaan. Hyvänä esimerkkinä käy vaikka se kun olimme kaupassa ja vaimo pyysi tytärtämme valitsemaan itselleen uuden penaalin. Valinta ei miellyttänyt häntä, joten tyttäremme piti valita uudelleen. Tässä vaiheessa puutuin tilanteeseen ja kielsin vaimoani käyttäytymästä näin.

Vaimo ei halua ottaa muiden mielipiteitä huomioon edes silloin kun kysyy niitä. Tämä ei ole ainoa ongelmamme mutta se on johtanut muunmuassa siihen etten enää edes viitsi neuvotella oikeastaan mistään vaan teen asiat miten itse haluan. Vastaavasti vaimo saa tehdä omat päätöksensä rauhassa.

Olemme toimineet näin niin kauan kuin kyseessä on ollut jokin muu kuin tyttäreemme liittyvät asiat. "Yllättäen" tytärtämme koskevat asiat johtavat lähes poikkeuksetta sanaharkkaan.

Syy viimeisimmän riitamme kärjistymiseen oli se, että neuvolassa hoitaja väitti tytärtämme vakavasti ylipainoiseksi, vaikka kuka tahansa omilla silmillään näkevä voi nähdä ettei tyttäremme ole ylipainoinen. Väittelimme siis siitä pitääkö 4-vuotias laittaa dieetille vai ei.

4 vuotiasta ei tarvitse todellakaan laittaa dieetille. Lapsi syö 5 ateriaa päivässä ja muut välipalat pois. Ruoat ovat terveellisiä kotiruokia ja makeat vanukkaat ja jogurtit yms. vaihdetaan hedelmiin, rahkaan ja luonnonjogurttiin yms. Lapselle otetaan liikunnallisia harrastuksia, esimerkiksi uiminen kerran viikossa ja vaikkapa Hoploppiin kerran viikossa. Juomaksi vesi ja ruoalla kunnon maitoa jne.

Tässä ei muu auta kuin että teidän on selvitettävä tämä tilanne juurta jaksain. Teillä ei varmaankaan kommunikointi toimi kovin hyvin, ja vaimosi ei ilmeisesti ole tajunnut että tunnet hänen jyräävän sinun ja tyttären mielipiteen. Jos kyseessä on nimenomaan tuo että tunnet hänen ajavansa oman kantansa läpi, asia on todennäköisesti korjattavissa. Näyttää siltä, että sinäkään et täysin tiedä, miltä tilanne vaimosi näkökulmasta on tuntunut.

Noista mainitsemistasi lapseen liittyvistä asioista vielä sen verran, että en näe niissä vaimosi toimineen mitenkään dominoivasti. Saatan itsekin jyrätä oman lapseni mielipiteen vaikkapa juuri penaalin ostamisessa, jos siihen on olemassa mielestäni järkevä käytännön syy.

Ja tuo terveydenhoitajan mielipide lapsen ylipainoisuudesta, jos olisin itse vastaavassa tilanteessa, alkaisin kyllä itsekin vakavasti pohtia asiaa avoimesti ja nostaisin kissan pöydälle kuten, enkä tuudittautuisi siihen että lapsi minun mielestäni ei ole ylipainoinen.

Mutta en tiedä muuta tilanteestanne, joten en osaa kommentoida kuin näitä asioita.

Miehesi syyttelee, hermostuu, uhkaa erolla, saa sinut hyvittelemään, pyytämään anteeksi ja myöntämään että vika on vain sinussa. Rukoilet antamaan toisen mahdollisuuden, mies suostuu ja kaikki menee taas hyvin niin pitkään kun et suututa miestä, pohdi hänen mahdollista osuuttaan riitoihin tai muuten ärsytä vaikka pelkällä olemassa olollasi. Jos näin satut tekemään niin kaikki alkaa alusta.

Haluatko elää loppuelämäsi miehesi jatkuvassa, kaikella tapaa epäreilussa, pihtiotteessa??

Niin kurjaa kuin se onkin, tämä taitaa tosiaan olla ap:n tilanne. Luulen, että tämä ei tosiaan olisi viimeinen kerta, kun ap on siinä tilanteessa että mies uhkaa erolla. Mitään ihmissuhdetta ei voi rakentaa sen varaan, että ristiriitatilanteessa heitetään ero-kortti pöytään, se on raukkamaista vallankäyttöä toista kohtaan.

Ap, jos suhteenne päättyisi eroon, se saattaisi kuitenkin pitemmän päälle olla sinulle helpotus, sinulla olisi mahdollisuus löytää joskus tulevaisuudessa tasaveroinen ja vastavuoroinen suhde. Lapsen kannalta se olisi kuitenkin tragedia. Siksi kannattaisi vielä yrittää löytää yhteinen sävel. Teidän ongelmanne ei kuulosta sikäli vakavalta, että täällä saa yleensä lukea uskottomuudesta, juomisesta, väkivallasta, jne.

[QUOTE="mie";29047610]Hienoa yleistämistä. Ja kerrostaloissa/rivitaloissa asujat ovat kaikki köyhiä sossun tuilla eläjiä -kö?[/QUOTE]Kaikki tuntemani rivariasujat ovat alempaa sosiaaliluokkaa tai vanhuksia. Kerrostaloissa asuu kaupunkilaisia menestyjiä mutta myös opiskelijoita ja muita nuoria. Kerrostalon rakentaminen on merkki mielisairaudesta ja syvällisestä arvokriisistä.

Iso remontti meneillään. Koko talo uusiksi. Vaimolla riittä sanomista ihan kaikesta. Jahka talo saadaan kuntoon, menee se myyntiin ja lusikat jakoon. Minulle riittää. Minä en jaksa.

Täyttä soopaa. Jos tuossa oli teidän suurimmat ongelmat niin hävetkää!! Get used to it!! Elämä on. Ihmisillä on ihan ongelmiakin, olisitte onnellisia. Mitä luulette, että elämä muuttuu paremmaksi eroamalla? Hah! Kun lähtee sutta pakoon TULEE karhu vastaan. Ootte perhe. Haloo! Väsyttää kun on saatu talo valmiiksi ja lasrakin ruokittu hyvin. Voi ..ttu!

Mielenkiintoista, että vaikka miehenkin näkökulma tuodaan selkeästi esiin, saa palsta asianntulkittua naisen eduksi niin, että mies on se pihtiotteinen narsisti, vaikka ilmeisedti nainen itsekin tunnistaa itsessään puolen, joka määräilee, nalkuttaa ja toimii pitkävihaisesti.

• Tykkää
Reactions: wotwot ja Pinki
Ainut asia mikä minua tässä kiinnostaa, on se, että miten painokäyrien mukaan vakavasti ylipainoisesta lapsesta joku saa leivottua normaalipainoisen. Onko tuo siis esimerkki asioista, joissa vaimo on väärässä?

Yhteistyössä