Kouluväkivalta-onko oikein?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

.....

Vieras
2 poikaa oli tehnyt tytölleni niin, että toinen piti kiinni ja toinen löi päähän.
Kun selvitin asiaa opettajan kanssa kysyin millä luokalla nämä sankarit on?
Asia ei kuulemma kuulu minulle eikä suostuttu kertomaan millä luokalla pojat ovat.
Näinkö tämä menee?

Eikö lapsesi tiedä? Jospa menisitte kouluun yhdessä ja lapsi pihalta näyttäisi ne kiusaajat. kyllähän vanhemmilla on oikeus tietää kiusaajat. Tuliko lapselle jälkiä? Käytte lääkärillä ja sitten rikosilmoitus.

Sanottiinko sulle suoraan, ettei asia kuulu sinulle? Tottakai se kuuluu.

Soita sille rehtorille ja sano, että jos ei asiaa aleta selvittelemään välittömästi ja jos ei sulle kerrota niitten pahonpitelijöitten nimiä, teet asiasta rikosilmoituksen.
Luulisin, että se tepsii.

Sanottiin ettei se minulle kuulu.
Kahteen kertaan vielä kysyin kun kuulosti niin tyhmältä.
Koulu kuulemma hoitaa asian ja minun täytyy luottaa heidän ammattitaitoon liirumlaarum...

kuulostaahan tuo todella hölmöltä mutta...

periaatteessahan koululta ei saa luovuttaa kenenkään nimiä, yhteystietoja jne, joten ymmärrettävää et noin toimitaan.Ja jos koulu ei ole vielä kuullut näitä poikia niin eihän se opettaja voi tuosta vaan alkaa nimiä antamaan, vaan heidän kuuluu ensin puhua lapsille.
Koululla on oppilashuoltoryhmä sitä varten et näitä asioita hoidetaan, ilmoitetaan vanhemmille, keskustellaan lasten kanssa, otetaan yhteyttä lastensuojeluun tai poliisille, jotka sit taas ottavat yhteyttä uhrin vanhempiin jos aihetta on.

tietysti asia on monimutkainen, mutta siinä opettaja oli oikeassa et heidän tehtävänsä on asia hoitaa.Sulle kyllä koululta pitää tulla informaatio mitä asian eteen on tehty.

kokemuksia kouluväkivallasta: mikään taho ei puutu asiaan, eikä varsinkaan koulu. kiusaajia ymmärretään ja kiusattu tässä tapauksessa joutui vaihtamaan koulua.

Yhteistyössä