Tein elämäni suurimman mokan ja pilasin koko elämäni. Pakko avautua..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Urpo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"Urpo"

Vieras
En kehtaa koskaan ääneen sanoa tätä kenellekään. Pakko avautua edes anonyymisti jonnekin.

Mulla oli täydellinen mies. Siis ihan oikeasti sellainen unelmaprinssi, ettei niitä kovin montaa ole. Maailman tunnollisin ja luotettavin ihminen. Sellainen ihminen, johon pystyi aina luottaa kuin kiveen. Rehellinen, ystävällinen ja kaiken lisäksi hauska, jolla oli aina hyvää tilannehuumoria. Mies rakasti minua, arvosti minua ja laittoi minut ja lapsen aina etusijalle. Mies kohteli mua kuin prinsessaa. Mies hoiti kotia, lasta ja huolehti meistä. Mä sain elää aika vapaasti. Seksi oli loistavaa ja mies huomioi mua kaikessa.
Lisäksi mies oli todella fiksu, hyvin koulutettu, komea, urheilullinen ja varakas.

Eli ihan täydellistä miehistä täydellisin!

Me kuitenkin tavattiin nuorina ja jossain vaiheessa rupesin miettimään, oliko tämä nyt tässä? Kannattaako mun ottaa mies, jonka tapasin alle parikymppisenä. Olisiko musta vielä johonkin muuhunkin? Mulla on heikko itsetunto ja muiden huomio hivelee aina itsetuntoa. Mä olin ehkä onneton itseeni ja sitten luulin, että onni löytyy vaihtamalla mies.
Mä halusin eron. Mieheni olisi ollut valmis tekemään vielä kaikkensa sen eteen, ettei erota. Mä silti halusin erota.

Mä siis menetin elämäni miehen, täydellisen elämän, onnellisuuden yms. Ihan vain heikon itseluottamuksen takia, kun kuvittelin, että se onni löytyy aina jostakin ulkoapäin. En ymmärtänyt, että onnen on lähdettävä minusta itsestäni.

niinhän se on että ihan ite on vastuussa omasta onnestaan, ei kukaan muu. mä oon oppinu sen ihan samalla lailla kun sinäkin nyt. mun tarina kyllä päätty onnellisesti ja löysin toisen jonka kanssa olla onnellinen. lopulta kaikki meni just niinku pitikin.

ehkä niin käy sullekkin :)

No oliskos mitään mahdollisuutta saada se mies takaisin?

No oliskos mitään mahdollisuutta saada se mies takaisin?

Ei kannata. Ehkä tuossa miehessä oli jotain jonka takia hän ei ollut sopiva aloittajalle, vaikka täydellinen muuten olikin. Muutenkaan ei kannata lämmitellä vanhoja suhteita. Aloittajalla on hyvät mahdollisuudet löytää itselleen juuri sopiva, sellainen joka täydentää häntä ja jonka kanssa hän kokee suurta yhteyttä. Oli hänellä vikoja taikka ei.

Toisaalta, ap sai erittäin arvokkaan elämänkokemuksen joka kasvatti häntä ihmisenä. Turha tuntea katumusta.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Aika perus tarina. Jäi persettä jakamatta junnuna ja vanhempana sitten kuvitteli että jäi oikeasti jotain elämää väliin. Noita on teinisuhteista alkaneet tarinat puolillaan..

Ei kannata. Ehkä tuossa miehessä oli jotain jonka takia hän ei ollut sopiva aloittajalle, vaikka täydellinen muuten olikin. Muutenkaan ei kannata lämmitellä vanhoja suhteita. Aloittajalla on hyvät mahdollisuudet löytää itselleen juuri sopiva, sellainen joka täydentää häntä ja jonka kanssa hän kokee suurta yhteyttä. Oli hänellä vikoja taikka ei.

Toisaalta, ap sai erittäin arvokkaan elämänkokemuksen joka kasvatti häntä ihmisenä. Turha tuntea katumusta.

Kiitos noista sanoista. Lohdutti oikeasti :)

Miksi täällä nyt pitää ap:ta kanatella ja ämmitellä? AP:llä on selväsi paha olo. Eiköhän ap ole ottanut opikseen. AP varmasti kärsii ja kovasti ja sitäkö te toivotte toiselle ihmiselle? Minäkin olen tehnyt isoja virheitä ihan tieten tahtoen ja lopulta kärsinyt niistä rankimman kautta.

AP: usko, että kaikella on tarkoituksensa. Elämä vie omia polkujaan eteenpäin :) Kyllä se selviät!

Ehkä jos sinulla olisi ollut enemmän itseluottamusta ja olisit onnellinen "sisältä päin", se mies ei olisikaan ollut enää täydellinen? Jos olisit muuttunut, olisiko suhde pysynyt täydellisenä? Ehkä se ei alunperinkään ollut täydellinen parisuhde vaikka mies oli täydellinen?

Mokat, pienet ja suuret, kasvattavat ihmisenä. Opi olemaan onnellinen itsenäsi, löydät jotain hyvää. Välillä sinne taakse jää jotain hyvää ja paljon jossiteltavaa, mutta se mikä on takanapäin on takana.

Tuntuu todella, todella, pahalta sun puolesta.:(

Kukaan ei ole täydellinen, ihmiset tekee virheitä.
Voisko tilanteen vielä korjata?

Ap, sinä luettelet paljon ns. universaaleja hyviä ominaisuuksia miehestä, mutta et sano että rakastit häntä. Ei parisuhde ole mitään "raksi ruutuun" ominaisuuksien luettelemista, vaan sitä että SINÄ rakastat puolisoasi ja hän sinua. Teillä ei ollut rakkautta, vaikka mies ehkä listansa puolesta olikin täydellinen. Jos olisit rakastanut häntä, et olisi halunnut erota. Älä turhaan sure rakkaudettoman suhteen menetystä.

Alkuperäinen kirjoittaja Älä sure turhaan;29270853:
Ap, sinä luettelet paljon ns. universaaleja hyviä ominaisuuksia miehestä, mutta et sano että rakastit häntä. Ei parisuhde ole mitään "raksi ruutuun" ominaisuuksien luettelemista, vaan sitä että SINÄ rakastat puolisoasi ja hän sinua. Teillä ei ollut rakkautta, vaikka mies ehkä listansa puolesta olikin täydellinen. Jos olisit rakastanut häntä, et olisi halunnut erota. Älä turhaan sure rakkaudettoman suhteen menetystä.

Juuri tätä olin kirjoittamassa. Mies voi olla vaikka täydellinen paperilla, mutta jos et rakasta, ei homma natsaa vaikka kuinka yrittäis. Älä sure, mene eteenpäin.

[QUOTE="Urpo";29270596]Mä en tiedä... Toisaalta tein niin paskasti, että en minä itse ainakaan mua takaisin haluaisi..
Tyhmä kana sai nokkiinsa, niinpä. Mun tyhmyydellä ei ole rajaa.[/QUOTE]

Missä olet tyhmästi tehnyt? Jos oikein päättelin, niin et pettänyt, vaan halusit eron, ihan niin kuin palstan mukaan oikeaoppisesti pitää tehdäkin, jotta on kunnollinen ihminen.

Moni tuohon samaan sortuu nuoruudenliitossaan. Niin minäkin aikoinani. Emme tosin olleet ehtineet vielä naimisiin. Monta vuotta oltiin erossa, kunnes päädyttiin jälleen takaisin yhteen. Ero teki hyvää, nyt todellakin osaan arvostaa miestäni.

Näin minunkin muija lähti, kun sai yhtäkkiä päähänsä, että haluaa elää villimmin. Kaikki alkoi ilmeisesti siitä, kun löysi työpaikalta uusia naisppuolisia kavereita ja kävi näiden (sinkkujen) kanssa muutamia kertoja viihteellä, ja siellä huomasi että perseen jakaminen rajattomasti on jotenkin muodikasta touhua. Ei koskaan pettänyt, mutta ilmeisesti se kielletty hedelmä houkutteli niin paljon, että oli valmis heittämään 8 vuoden suhteen roskiin.

Syyt eroon:
- olen liian kiltti
- haluaa elää menetettyjä nuoruusvuosia uudestaan jne.

Sit meni pari viikkoa, kun alkoi se ruinaaminen takasin. En suostunut ja ruinaamista kesti parikin vuotta.

• Tykkää
Reactions: erinys ja astrolabe
Kyllä minä kertoisin nämä asiat miehellesi. Kaikki ihmiset tekevät elämässä virheitä. Niistä voi oppia jotain niin halutessaan.

Puhukaa ja miettikää onko teilla molemmilla vielä halu olla yhdessä.

Miksi kategorisesti lämmittely olisi väärin?

Yleensä eroon on kuitenkin joku syvällisempi syy kuin "olinpa tyhmä". Mutta siinä vaiheessa kun, väistämätön, ikävä sitten iskee, niin ne entisen rakkaan ja parisuhteen huonot puolet tuppaa unohtumaan. Jos se perustavanlaatuinen vika ei korjaannu niin miksi sitä pitäis jatkaa pään seinään hakkaamista, ei se uudelleenlämmitetty onni kuitenkaan kovin kauaa kestä.

Tietysti ei päde aina ja kaikissa tilanteissa, mutta noin yleisellä tasolla.

• Tykkää
Reactions: ansarikukka ja Data
Jos sä olet nyt kerran valaistunut ja huomannut, että onnellisuus lähtee itsestä niin miten sun elämä voi olla pilalla sen takia, että menetit miehen? Itsehän sinä olet siitä vastuussa onko sun elämä pilalla vai ei.

Yhteistyössä