Pääsi suusta sammakoita?:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "totuuden torvi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"totuuden torvi"

Vieras
Nyt mies mököttää tuolla, ja meni ihan hämilleen?
Sanoin etten kattelisi päivääkään, jos ei lapsia olis, ja valtavaa velkataakkaa harteilla.:(
En siis tarkoittanut voe viddu, miten ihminen on tyhmä? Uskooko se edes jos menen pyytelemään anteeksi, ja kerron etten tarkoittanut?:(

No olipa kyllä tosi tökerösti sanottu. Ei tuota nyt kyllä oikein mitenkään edes pysty parhain päin selittämään ja kyllä minulla tuollainen jäisi ikuisesti mieleen kummittelemaan. Jos mieheni sanoisi minulle noin, varmaankin tulisi ero, koska en halua elää ja asua kenenkään sellaisen kanssa joka sitä ei oikeasti halua. Joo, ihan kaikkea ei kyllä kannattaisi suustaan päästää...

Eikö kukaan muu ole koskaan sanonut ihmisille asioita joita jälkikäteen katuu, eikä ole tarkoittanut, on ollut suuttunut, ärsytetty jne.?:O
Olempas minä huono ihminen sitten?:(

On mulla ap päässyt äärimmäisessä väsymyksessä ja stressissä riidan aikana. Ei ole mikään puolustus. Typerää niin typerää, kun toista kuitenkin rakastaa. Nuo asiat ja sanomiset kaduttaa ikuisesti ja toinen muistaa.:(

[QUOTE="aloittaja";29408078]Eikö kukaan muu ole koskaan sanonut ihmisille asioita joita jälkikäteen katuu, eikä ole tarkoittanut, on ollut suuttunut, ärsytetty jne.?:O
Olempas minä huono ihminen sitten?:([/QUOTE]

No kyllä mulla riidankin aikana säilyy sillä tavalla itsekontrolli, että kykenen sekunnin pari harkitsemaan mitä suustani päästelen. Ilmeisesti sä olet ihan tarkoituksella halunnut miestä ärsyttää tai loukata, ei kai kukaan muuten tuollaista mene sanomaan. Taisit onnistua...

No ei ole tullut vielä päästettyä noin pahoja sammakoita vaikka riidelty on ja paljon. Jotkut nääs osaa kuitenkin käyttäytyä ettei sitten tarvitse keksiä selityksiä.

Lapsellinen olet.

No ei se nyt niin vakavaa ole. Meidän suhteessa ainakin saatetaan sanoa väsyneenä kaikenlaista, mut kuitenkin tiedetään, että ei se suhde oo mihinkään kaatumassa. Ja tietenkin tärkeä puhua asiat halki ja pyytää anteeksi.

Mitäs jos ensin miettisit että miksi sinulle tuli tuollainen mieleen? Millaisia ongelmia teillä on? Pelkkä anteeksipyyntö ja se ettei oikeasti niin tarkoittanut eivät ehkä riitä. Jos tuollainen ei sinulle ikinä tulisi mieleen, niin et varmaan olisi sitä sanonutkaan, edes vihaisena. Ehkä tässä on mietinnän paikka, mitä on oikeasti vikana.

No pyydät anteeksi. Mulla pääsee suusta sammakoita mutta pitä osata myös pyytää anteeksi. mies on jo tottunut että muija kiihtyy nollasta sataan ja sitten sitä hävettää oma käytös. Joskus leivon jotain ja keitän kahvit päälle ja pyydän pöytään ja anteekis.Joskus sovintoseksiä. Joksus haen mieliolutta kaupasta varta vasten. Ei olla pitkävihaisia kumpikaan.

248008_400.JPG

Jos mulle sanottaisi noin reagoisin ihan samoin kuin miehesi. Noin paha sammakko sisältää totuuden siemenen. Ja motivaatio suhteen ylläpitoon romahtaisi samalla sekunnilla. Anteeksi pyytäminen on ainoa oikea vaihtoehto. Ei lahjontaa eikä palkintoja. Osoita ja sano pyyteettömästi ja vilpittömästi se, että nuo sanat loukkasivat sinua yhtä paljon. Mutta jos sinusta tuntuu vaikealta sanoa tuolla tavalla takaisin, on sammakkosi sittenkin totta. Sitten se sammakko pitääkin käsitellä ihan toisella tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Rva Ilkeä Harmaa;29408402:
Sinuna perustelisin miksi noin sanoit, kyllähän sä sitä sillä hetkellä tarkotit. Mä ainakin haluaisin tietää miksi kumppani noin ajattelisi ja siitä alettais paranella tilannetta.

Juuri näin. Ilmaisusi pohjallahan oli kuitenkin oletettavasti joku mieltäsi suuresti painava asia, mitä ette ole yhdessä saaneet käsittelyn alle, ja nyt sitten et tunnekuohussasi osannut ilmaista itseäsi oikein, vaan keskityit purkamaan kiukkusi suoraan mieheesi. Sen sijaan että olisit ottanut itse asian puheeksi.

Eli keskustelun paikkaa pukkaa anteeksi pyyntöineen kaikkineen. Miehesi hallussa on tilanteen selviäminen, miten hän sanomisesi jäsentää ja käsittelee. Rauhan tekoa ja ymmärrystä kummallekin.

[QUOTE="aloittaja";29408078]Eikö kukaan muu ole koskaan sanonut ihmisille asioita joita jälkikäteen katuu, eikä ole tarkoittanut, on ollut suuttunut, ärsytetty jne.?:O

Ihan varmasti kaikki joskus sanoo suutuspäissään jotain mitä ei tarkoita ja on myös suurin osa kuullut sellaista jonkun toisen suusta. Anteeksi on pyydetty, saatu ja annettu.

[QUOTE="vierailija";29408178]No ei se nyt niin vakavaa ole. Meidän suhteessa ainakin saatetaan sanoa väsyneenä kaikenlaista, mut kuitenkin tiedetään, että ei se suhde oo mihinkään kaatumassa. Ja tietenkin tärkeä puhua asiat halki ja pyytää anteeksi.[/QUOTE]

Näimpä.

Hei ap. Et taatusti ole ainoa jota on päässyt pahoja suustaan. Mulla on sellaset sammakot päässy suusta joskus että kadun niitä koko loppuelämäni. Tottakai sitä järjellä ajateltuna ymmärtää ettei saisi ja pitäis hillitä kielensä ja plaaplaa... mutta jos olen suuttunut niin sitten olen ja suusta saattaa päästä ties mitä. Joku lyö, minä sanon.

Yhteistyössä