V
"vvieras"
Vieras
Tämä on tietysti taas vain mun omaa mutua ja puhun vain omasta puolestani, mutta jos meillä olisi tehty esim. vuonna 2001 päätös, että kärvistellään tässä lasten takia vuoteen 2014 kun nuorin on täysi-ikäinen ja erotaan sitten, en mä olisi pystynyt elämään niin normaalia elämää kuin siinä tapauksessa että ongelmia on mutta mitään eropäätöstä ei ole tehty. Siinä kun kuitenkin on vielä se halu taistella perheen ja avioliiton puolesta eikä ole annettu periksi ja pyöritä samassa talossa vain odottaakseen että jokin tietty päivämäärä koittaa ja pääsee toisesta eroon. Kyllä se olisi silloin enemmän heijastunut lapsiinkin.
Niin tuohan on sitten kunkin oma asia, miten pystyy elämään. Minusta ei kuitenkaan voi olettaa, että kaikkien elämään se heijastuisi samalla tavalla ja pitää lähtökohtana sitä, että lapset tästä heijastumisesta automaattisesti kärsivät.
Ja minun lapseni tuskin tulevat "sitä oikeaa parisuhdemallia" koskaan saamaankaan, vaikka heti huomenna tästä lähtisin. Voin kasvattaa lapset parhaani mukaan, mutta en koe olevani tilivelvollinen heille esimerkiksi seksielämästäni.