Ärsyttääkö jotain muuta tuo kun sanotaan "omaa aikaa"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ......
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

......

Vieras
Joo aika turha aloitus mut oon miettinyt et onko muita, jotka ihmettele ät tuota "omaa aikaa" sanontaa? Eikö oikeasti se ole omaa aikaa se perheen kanssa vietetty aika? Kyllä mulle omaa aikaa on suurimmissa määrin se, että saan olla vauvan kanssa. Kenenkäs muun aikaa se sitten olisi? Ja kyllä minäkin kaipaan aikaa OLLA YKSIN aina välillä, mut samalla tavalla sekin on mun omaa aikaa kuin lapsen kanssa oleminen. Juu tiedän pilkunviilaamista ;)
Mut jotenkin vaan niin kummallista nykyään kun joka paikassa toitotetaan et äidillä pitää olla omaa aikaa...

Jos pillunviilaamiseen mennään, niin minulla on välillä omaa aikaa, vaikka en olekaan yksin. Oleellista on se, että saan tehdä rauhassa sitä mitä haluan. Voin vaikka lukea, tehdä käsitöitä tai katsoa telkkaria ja mies huolehtii pääosin lapsesta. Asiasta pitää sopia erikseen, muuten se ei toimi. Lapsi tulee yleensä minun luokseni, kun hänellä on jotain asiaa tai tarpeita, vaikka mies on ollut tosi paljon lapsen kanssa kahdestaan minun vuorotyöni takia.

• Tykkää
Reactions: Criminal Mind
Mun omaa aikaa ei häiritse vaikka lapset ovat kotona. Voin katsoa lempiohjelmaa ja mussuttaa välipalaa. Miehen läsnäolo pilaa oman ajan. Hän osaa aina katsoa ns arvostelevasti miten milloinkin olen ja mitä teen, se ärsyttää.

• Tykkää
Reactions: Criminal Mind
Oma aika on sitä, että saa tehdä mitä haluaa, ei sitä mitä täytyy.
Vaikka miten nauttisi lastensa seurasta, niiden kanssa on pakkokin olla.

Joo kyl mä tiedän sen, mitä sillä tarkoitetaan ja kyllä mäkin kaipaan sitä aikaa olla yksin ja tehdä, mitä milloinkin haluan. En vain ymmärrä miksi ihmeessä sitä kutsutaan "omaksi ajaksi" ihan yhtälailla mulle on salilla käyminen, kavereiden tapaaminen ja vaipan vaihto omaa aikaa eikä kenenkään muun. Siis kritisoin tuota sanontaa..no ehkä olen ainoa :D

[QUOTE="Aapee";29479962]Joo kyl mä tiedän sen, mitä sillä tarkoitetaan ja kyllä mäkin kaipaan sitä aikaa olla yksin ja tehdä, mitä milloinkin haluan. En vain ymmärrä miksi ihmeessä sitä kutsutaan "omaksi ajaksi" ihan yhtälailla mulle on salilla käyminen, kavereiden tapaaminen ja vaipan vaihto omaa aikaa eikä kenenkään muun. Siis kritisoin tuota sanontaa..no ehkä olen ainoa :D[/QUOTE]

Kysymys ei olekaan sitten ajasta, vaan suomenkielen sanojen ymmärtämisestä.

Oma aika = aika jolloin olen olemassa vain omaa itseäni varten oli se sitten 5 minuuttia tai pari päivää tai jotain siltä väliltä. Eli aika jolloin kukaan ei vaadi minulta mitään. Lasten kanssa oleminen on perheaikaa ja elämää, oma aika on Omaa aikaa kirjaimellisesti.

No tarviiko niitä naperoita pykätä jos ne haittaa "omaa aikaa"? Mä en ole oikein koskaan käsittänyt et miks ihmeessä tehdä muutama taapero ja sit imetettävä ja sit valittaa koko ajan...

Koska ne kasvaa siitä.
Mä en mitenkään erityisesti tykkää vauva-ajasta mutta silti "tehtiin" toinen lapsi.

Ja miksei saa valittaa?
Valittaahan ihmiset töistään, puolisostaan, kavereistaan jne. muttei se sitä tarkoita, että kaikki niissä on kamalaa.

No tarviiko niitä naperoita pykätä jos ne haittaa "omaa aikaa"? Mä en ole oikein koskaan käsittänyt et miks ihmeessä tehdä muutama taapero ja sit imetettävä ja sit valittaa koko ajan...

" Ja kyllä minäkin kaipaan aikaa OLLA YKSIN aina välillä"

"Joo kyl mä tiedän sen, mitä sillä tarkoitetaan ja kyllä mäkin kaipaan sitä aikaa olla yksin ja tehdä, mitä milloinkin haluan. "

Koitappa nyt päättää, mikä sua ärsyttää. Puhut ihan ristiin. Ärsyttääkö sanonta, vai se että joku haluaa omaa aikaa/aikaa yksin, vai se että joku haluaa sitä "koko ajan".. vai???

Opettele esittämään mielipiteesi selvemmin.

Toinen lentävä lause naisten keskuudessa, -kun äiti voi hyvin niin lapsikin voi hyvin.

Miten se lapsi konkreettisesti voi hyvin kun känninen äiti huutaa ja tuhoaa kaiken tieltään?

Alkuperäinen kirjoittaja Niin nähty;29480122:
Toinen lentävä lause naisten keskuudessa, -kun äiti voi hyvin niin lapsikin voi hyvin.

Miten se lapsi konkreettisesti voi hyvin kun känninen äiti huutaa ja tuhoaa kaiken tieltään?

sana tarkasti. Mutta tuossa ei äiti voi hyvin rikä lapsikaan kun toinen tuhoaa?

Ei ärsytä. Itse miellän oman ajan tarkoittamaan juurikin sitä aikaa, joilloin saan yksinäni tehdä mitä haluan. Sitä sillä tietääkseni yleisesti tarkoitetaankin. Oma aika-käsite tarkoittaa eri asiaa, kuin vaikkapa oma elämä.

Yhteistyössä