Osittainen hoitovapaa, voiko työnantajan kieltää sen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

....

Vieras
Olen suunnitellut jääväni osittaiselle hoitovapaalle kun lapseni syksyllä aloittaa esikoulun.
Onko työnantajalla (valtion laitos) oikeutta jättää osittaista hoitovapaata myöntämättä?

Valtion laitoksesta en tiedä, mutta työnantaja voi evätä oikeuden, jos osittaisesta hoitovapaasta on suurta haittaa työnantajalle, ts se mutkistaa muun työyhteisön työvuorojärjestelyjä.

Mitä? ?? Onko meillä Suomessa tälläinenki??? Voisinko siis pyytää nelipäiväistö gyöviikkoa siihen saakka, että lapsi on tokaluokalla? :O
Nyt olen vielä kotihoidontuelle kotona ja töihin paluu häämöttää jo. Wn ole kuullutkaan tälläisestä mahdollisuudesta! Miksei ihmiset käytä tätä???

Mitä? ?? Onko meillä Suomessa tälläinenki??? Voisinko siis pyytää nelipäiväistö gyöviikkoa siihen saakka, että lapsi on tokaluokalla? :O
Nyt olen vielä kotihoidontuelle kotona ja töihin paluu häämöttää jo. Wn ole kuullutkaan tälläisestä mahdollisuudesta! Miksei ihmiset käytä tätä???

Kyllä ihmiset käyttää, minäkin olen ollut jo vuodetsa 2011 ja meinaan olla niin kauan kuin voi. Ystäväni on myös samoin aina perjantait vapaalla niinkuin mäkin. Suosittelen,

Eeh... Miten minä ymmärrän tuon niin, että osittaista hoitovapaata voi saada silloin, jos lapsi on alle 3-vuotias tai 1.-2.-luokkalainen, mutta ei siinä välissä.

Yhteistyössä