Kaikki siivoojiksi 3 tunnin työmatkan päähän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No sellaisia totaalikieltäytyjiä on erittäin vähän. Mutta sä jaksat jankkaa samaa..
Googleta mikä on katkera...

Ja jos olisit ihan aikuisten oikeesti tyytyväinen ja ylpeä omasta elämästäsi, pystyisit kokemaan jonkinlaista myötätuntoa myös työttömiä kohtaan...

Kaikkien tilanne ei ole sama, ja kaikkia ei voi laittaa samalle viivalle. Mistä tiedät miten paljon työttömät kärsii omasta tilanteestaan? Onko sun mielestä hyvä, että heitä rääkätään vielä lisää, pakotetaan työhön joka ei yhtään vastaa heidän koulutustaan, pakotetaan kauas töihin, jne. Oma veikkaus on että tällainen päätös lisää masentuneiden määrää, ja kohta puolet näistä pakkotyöllistetyistä ovat sairaslomalla ja mielenterveystoimistossa. Ja miten heidän lapsensa voivat; kun vanhemmat puurtaa pitkää päivää ja lapset keskenään tuntikauseja? Tällaisella päätöksellä meillä on kohta puolet suomalaisista masentuneena ja lapset/nuoret hunningolla. Siinäkö valtio SÄÄSTÄÄ RAHAA?

Niin, mä puhun nimenomaan niistä totaalikieltäytyjistä. En sairauden tai jonkun yt-kierroksen takia työttömänä olevista. En työttömistä jotka yrittää työllistyä, kouluttautua tai muuten saada itselleen elannon. En työkyvyttömyyseläkkeellä olevista, en äitiyslomalaisista.

Mun empatiakyky ei riitä niiden totaalikieltäytyjien ymmärtämiseen. Sinä puhut aivan kuin minä en välittäisi kenestäkään muusta ihmisestä. Ei. Kyse on systemaattisesti kaikesta työstä kieltäytyvistä, jotka mieluummin makaa kotona tukien varassa. Oli miten marginaalinen osa tahansa, tuollaisen osan voi mun puolestani kuskata rajalle ja kipata yli. Onko tässä mun mielipiteessäni vielä jotain epäselvää?

[QUOTE="viera";29754088]Sinä päätit, että niistä on kyse. Voihan sulla olla kiva elämä, mutta tunneäly, empatia puuttuu täysin. Vanhemmatko opetti?[/QUOTE]

Olen samaa mieltä, tältä ihmiseltä puuttuu täysin tunneäly.

Rahalla ja älyllä voi pärjätä,sitä näköjään itse tässä toitotat ja arvostat. Mutta onnelliselta ihmiseltä et vaikuta, bitch. Onnelliseen elämään vaikuttaa muutkin arvot, kuin se miten on rahamaailmassa pärjännyt. Joku köyhä lusmu saattaakin olla paljon onnellisempi elämässään kuin sinä. Sekö sinusta tuntuu niin pahalta? Että joku uskaltaa tehdä omat valintansa, ja uskaltaa ehkä jopa kieltäytyä hanttihommista, karenssin uhalla. Kadehditko sellaisia, joilla on kanttia elää elämää omalla tavallaan? Vai mikä sinua riivaa?

Niin, mä puhun nimenomaan niistä totaalikieltäytyjistä. En sairauden tai jonkun yt-kierroksen takia työttömänä olevista. En työttömistä jotka yrittää työllistyä, kouluttautua tai muuten saada itselleen elannon. En työkyvyttömyyseläkkeellä olevista, en äitiyslomalaisista.

Mun empatiakyky ei riitä niiden totaalikieltäytyjien ymmärtämiseen. Sinä puhut aivan kuin minä en välittäisi kenestäkään muusta ihmisestä. Ei. Kyse on systemaattisesti kaikesta työstä kieltäytyvistä, jotka mieluummin makaa kotona tukien varassa. Oli miten marginaalinen osa tahansa, tuollaisen osan voi mun puolestani kuskata rajalle ja kipata yli. Onko tässä mun mielipiteessäni vielä jotain epäselvää?

Mitä sitten vaikka joku olisi totaalikieltäytyjä? Miten se MITENKÄÄN vaikuttaa, tai hankaloittaa SINUN elämääsi? Anna jo olla.. Katkeralta vaikutat.

Määrä x ansiosidonnaista tai muuta työttämyyskorvausta. Sen jälkeen korvaukset työnteon taakse. Eli joko töihin tai sitten tekemään jotain yleishyödyllistä työtä saadakseen sen korvauksen. Kaikella tapaa reilua.

Höpö höpö. Jos jotakin oikeasti, todella tahtoo, niin sen voi kyllä saavuttaa!

No sanopa se sitten tuolle meidän lukihäiriöselle pojalle,.Hän on lukiossa, mutta lukemisesta huolimatta ei vaan esim matikassa pärjää ja joitkain muita aineita on joissa ei oikein suju.
Lukihäiriö ja hahmottamisongelmat on todettu koplupsykologin testissä. mutta ict asentajana tai datanomina hän varmasti pärjäisi, mutta silti olen sanonut että käy vaan lukio loppuun jos haluat. opot koulussa sanoivat, että et taida neljässä vuodessa lukiosta selvitä, joten kananttaisiko hakea muualle. että näin ne opot kannustaa oppilaitan. eivät anna edes yrittää

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Oletko sä lukenut lainkaan tätä ketjua vai vastailetko randomisti yksittäisiin viesteihin? Oikeassa olet, kaikilla ei ole saman tasoinen henkinen lahjakkuus..

Mä olen siis tunteeton ja kylmä, jos olen sitä mieltä että toistuvasti työstä kieltäytyvältä pitäisi leikata tukia sen verran että alkaa työnteko kiinnostamaan? Osaatko yhtään ajatella miten kävisi, jos me kaikki töitä tekevät ja veroja maksavat alettaisiin toimia samalla tavalla? Mistä meille kaikille se raha revittäisiin?

Jep ja muitakin ketjuja joissa loistat. Kyse ei ole tuosta vaan näistä huutolais-ja nälkäkuolemahuuteluista, kaikilla on samat lähtökohdat jne. shaisset. Huomaan, että kuvittelet olevasi lahjakkaampi ja parempi kuin muut, mutta....olen tehnyt vuosia kannattamatonta työtä, koska pyrin elättämään itseni. Meissä on kuitenkin se ero, että minulta löytyy empatia ja kyky nähdä asioita monelta kantilta :)

Et kai sä tosissas kysynyt? :O

No ihan tosissani kyllä. Jos puhutaan jostain marginaalimääräisestä porukasta, jotka jatkuvasti kieltäytyvät töistä. Tällaisia on väestöstä ehkä se 1 %. Oikeastiko te pilaatte oman päivänne ja jaksatte olla katkeria, jos JOSSAIN JOKU tekee näin? (Ja arvelisin kyllä että jos joku näin tekee, sieltä löytyy myös jonkinlaisia mt-ongelmia). Haluatko sinä että lapsesi tarhatäti on joku mt-ongelmainen työtön, jolla ei ole mitään koulutusta alaan?

Mitä sitten vaikka joku olisi totaalikieltäytyjä? Miten se MITENKÄÄN vaikuttaa, tai hankaloittaa SINUN elämääsi? Anna jo olla.. Katkeralta vaikutat.

No tavallaan silleen vaikuttaa, että mä olen opiskellut ja teen töitä, maksan veroja joista sitten taas maksetaan tuollaisten ihmisten eläminen. Jos tuollaisille ihmisille laitettaisiin pakotteita ja heidän pitäisi oikeasti tehdä töitä elantonsa eteen, mun ja muiden kaltaisteni veronmaksajien verorahat menisi ehkä sellaisille, jotka niitä todella tarvitsee. Ehkä lapsilisiin ei tarvitsisi koskea, ehkä terveyspalveluista tai vanhustenhoidosta ei tarvitsisi leikata niin paljoa, ehkä koulujen luokkakoot pysyisi järkevinä.

On tää kumma paikka kun joutuu selittelemään miksi jokaisen terveen työikäisen pitäisi tehdä tuottavaa työtä eikä maata kotona tukien varassa.

mutta jos niitä töitä ei sa vaikak kuinka yrittäisi. Eikä oikessti kaikki voi siivota, joillakin siaraus voi estää sen.

Jos ei mitään löydy, sit otetaan ilolla vastaan se mitä nenän eteen annetaan.

Jos on niin paha sairaus ettei voi jotain tiettyä työtä tehdä, sit pitää ottaa asia puheeksi työkkärissä, mennä lääkäriin ja pistää pyörät pyörimään että saa "vapautuksen" tietyistä töistä.

Tuskinpa tässä ollaan nyt neliraajahalvaantuneita siivoomaan pistämässä, suurin osa on ihan terveitä työkykyisiä ja -ikäisiä aikuisia, jotka kykenee myös siivoomaan.

No tavallaan silleen vaikuttaa, että mä olen opiskellut ja teen töitä, maksan veroja joista sitten taas maksetaan tuollaisten ihmisten eläminen. Jos tuollaisille ihmisille laitettaisiin pakotteita ja heidän pitäisi oikeasti tehdä töitä elantonsa eteen, mun ja muiden kaltaisteni veronmaksajien verorahat menisi ehkä sellaisille, jotka niitä todella tarvitsee. Ehkä lapsilisiin ei tarvitsisi koskea, ehkä terveyspalveluista tai vanhustenhoidosta ei tarvitsisi leikata niin paljoa, ehkä koulujen luokkakoot pysyisi järkevinä.

On tää kumma paikka kun joutuu selittelemään miksi jokaisen terveen työikäisen pitäisi tehdä tuottavaa työtä eikä maata kotona tukien varassa.

edeleenkin se työtönkin maksaa veroja, sairauspäivärahosia maksetan veroija, eläkkesä amksetan veroaj Joten KAIKKI maksavat veroja, verttomia etuuksia on aika vähän

[QUOTE="hillla";29754193]Jos ei mitään löydy, sit otetaan ilolla vastaan se mitä nenän eteen annetaan.

Jos on niin paha sairaus ettei voi jotain tiettyä työtä tehdä, sit pitää ottaa asia puheeksi työkkärissä, mennä lääkäriin ja pistää pyörät pyörimään että saa "vapautuksen" tietyistä töistä.

Tuskinpa tässä ollaan nyt neliraajahalvaantuneita siivoomaan pistämässä, suurin osa on ihan terveitä työkykyisiä ja -ikäisiä aikuisia, jotka kykenee myös siivoomaan.[/QUOTE]

juu moni kykenee ja hakeekin siisvoustyötä mutta ikävä kyllä usein vastus on :kun sinulla ei ole työkokemusta tai koulutusta alalta, et pääse. mutta kuitenkin menee vain hteki niin kyseisessä paikassa on maahanmuutaja, usein mies joka ei edes suomea osaa. sillehän ei tarvii edes tesn mukaista palka maksaa kun ei tiiä oikeuksiaan.
iss :llä paljon ulkomaalaisia ja smoihin paikkoihin olen itskin hakenut vastaua ei ole koulutusta tai työkokemusta.
oieka sy on se että eivät halau tesn mukaista, joak muutenkin on siivoojilla pieni , maksaa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Montas lasta sulla olikaan? Sun verorahat ovat menneet kuule ihan sun omien lastesi päivähoitokuluihin! Että silleen! Turhaan vaivaat päätäsi ajatuksella, että sä maksat veroistasi jonkun lusmun kotona makaamisen. Kun ei se näin ole. Suurin osa verorahoista menee jonnekin IHAN MUUALLE kuin "tuollaisten ihmisten elättämiseen".
Rupea poliitikoksi ja muuta maailmaa. Ja ota selvää mitä kaikkea Suomi on maksanut kansalaisten verorahoilla. Sulla on jäänyt sama levy pyörimään päähäsi, ja luulet että sinä kustannat näiden 1% kansalaisten lusmuilusta.

Montas lasta sulla olikaan? Sun verorahat ovat menneet kuule ihan sun omien lastesi päivähoitokuluihin! Että silleen! Turhaan vaivaat päätäsi ajatuksella, että sä maksat veroistasi jonkun lusmun kotona makaamisen. Kun ei se näin ole. Suurin osa verorahoista menee jonnekin IHAN MUUALLE kuin "tuollaisten ihmisten elättämiseen".
Rupea poliitikoksi ja muuta maailmaa. Ja ota selvää mitä kaikkea Suomi on maksanut kansalaisten verorahoilla. Sulla on jäänyt sama levy pyörimään päähäsi, ja luulet että sinä kustannat näiden 1% kansalaisten lusmuilusta.

Ihan sama mihin juuri jonkun ihmisen verorahat menevät. Totuus on kuitenkin se että siitä potista elätetään myös ne ihmiset joita ei kiinnosta työnteko. Ei mikää sanakikkailu sitä muuta. Missään ei ole sellaista mystistä kirstua mistä tulee ehtymätön määrä "ei kenenkään rahaa" elättämään niitä. Kyllä se on se yhteiskunta ja siinä elävät ihmiset jotka nekin pitävät ruisleivässä. :)

Yhteistyössä