Miten pärjäämme näillä tuloilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pieni tuloinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pieni tuloinen

Vieras
Olen itse työssä, tienaan 4000e/kk, mikä on hyvä palkka.
Mieheni taas on tällä hetkellä ilman mitään tuloja, ei saa edes työttömyyskorvausta, eikä mitään.
Meillä on yksi lapsi sekä yksi vanhempi huolletava. Jokatapauksessa siis 4 hengen talouden tulot on 4000e/kk eli verojen jälkeen 2300e/kk.

Tästä maksan asunnon (asumme ahtaasti 60m2 kolmiossa), joka on 1200e/kk.
Tämä oli hlavin asunto, jonka olemma kyenneet saamaan.

Meillä siis jää käteen 1100e/kk 4 henkilölle. Onko tämä mielestänne vähän vai paljon?
Tästä pitää siis maksaa kaikki muut laskut, ruoka ja eläminen.

Olen kyllä laskenut laskurilla, mutta emme saa asumistukea.

Meille kyllä tekee tosi tiukkaa elää tuolla summalla. Miehellä on auto, mulla ei. Mies tarvitsee autoaan. Tuosta summasta maksamme vielä miehen vanhemman hoitokulut&lääkkeet, jotka ovat ainakin 700e/3kk.

Pitäisikö hakea jotakin tukea, mutta mitä? Sossun luukulle?

Miehelläsi varmaan vaikuttaa tuo sinun tulosi päivärahaan? vai onko sitten yksityisyrittäjä kerta toimisto on? Kannattaisi yrittää jotain karsia tai sitten saada maksuihin muutoksia. Mutta kyllä kuullostaa että tiukkaa on

Meillä jää laskujen jälkeen käteen n. 600 € josta maksetaan lääkkeet, ruuat yms. taloudessa 3 henkeä ja kissa.

[QUOTE="mmmmm";29773326]miksi mies ei saa mitään tukia? mihin mies TARVITSEE autoa? Minkä ikäiset lapset?[/QUOTE]

Mies sai potkut syksyllä ja aloitti nyt sitten oman yrityksen. Häntä ei ole hyväksytty työttämäksi, koska oli vielä karenssissa kun perusti yrityksen.

Tässä nyt kestää vielä ehkä vuosi, kun näkee että kannattaako yritys ja saako siitä tuloja. Autoa tarvitsee siihen, että pääsee toimistolleen. Bussit ei kulje työaikana hyvin ja joutuu kulkemaan potentiaalisilla asiakkailla.

[QUOTE="vieraana";29773343]Ei tuloja, eli miksi käy toimistolla?

Miehen vanhempien lääkekorvausasiat kuntoon.[/QUOTE]

Katsos Suomessa tehdään myös töitä ilman että siitä maksetaan palkkaa. Miehen äiti ei ole oikeutetttu mihinkään korvauksiin tietääkseni.

Katsos Suomessa tehdään myös töitä ilman että siitä maksetaan palkkaa. Miehen äiti ei ole oikeutetttu mihinkään korvauksiin tietääkseni.

Vuodessa on katto sille, että paljonko lääkekuluja joutuu kaiken kaikkiaan maksamaan. Jos miehen äidillä on niin pienet tulot ettei hänellä ole varaa maksaa lääkkeitään, niin hänen pitäisi mennä sossun luukulle.

Miksi sinä maksat miehen vanhempien lääkkeet, kysyn vaan?

Jos kerran miehellä ei nyt ole tuloja, niin pitäisi pystyä sanomaan että teillä ei ole nyt mahdolisuutta auttaa lääkkeiden kanssa. Lääkkeissähän on myös se omavastuukatto.

Sitäpaitsi 4000e bruttopalkasta pitäisi jäädä käteen enemmän kuin 2300euroa. Mulla brutto 3839 euroa josta käteen tulee 2477euroa. Plus satasen lapsilisä tuohon päälle, jos teillä oli yksi lapsi.

Hiukan on vaikea uskoa, että 4000€:n kuukausitulosta jää käteen 2300€. Tai sitten tuossa neljässä tonnissa pitää olla jo mukana jotain luontoisetuja. 2500€ pitäisi jäädä vähintään käteen vaikka kuuluisi kirkkoonkin.

Yhteistyössä