Miten pärjäämme näillä tuloilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pieni tuloinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miksi Se mies alkoi nyt perustamaan yritystä, jos teillä ei ole rahaa elää aikaa, ennen kuin Se alkaa tuottamaan? Ehkä olisi kannattanut jäädä työttömäksi ja yrittää etsiä jotain työtä mistä saa palkkaa?

Oletko hieman naiivi? Maailmassa on monia maita, jossa vanhukset pääsee "taivaankotiin", jos ei ole omaisia huolehtimassa, koska vanhushuoltoa ei ole.

Meillä ei ole omaa asuntoa. Onko se joku menestymisen mitta? Olen ollut töissä noin 15v ja tienannut sen saman ajan. Rahat olen sijoittanut siten, ettei sijoituksia ole mahdollista nyt lyhyessä ajassa kääntää rahaksi.

Kuka tässä onkaan naiivi? Itse omilla rahoillasi elätät miehesi, lapsesi ja miehesi vanhemman? Ja mitäs miehesi tekee? Ajelee huvikseen autolla töihin, eikä saa siitä palkkaa? Oliskohan jollain aika herätä ja miettiä asiat uusiksi? Vai olikohan tää sittenkin vaan provo.

Näköjään jollain on tylsää lauantai-iltana...

taas joku paperiton elätti raahattu suomalaiseten veronmaksajien riesaksi.muori taks sinne mistä on tänne tullukkin, turha lässyttää, että omassa maasa huolehditaan vanhuksista kun aloittajakin kerjää vaan raha-apua sossusta ja kelasta. ja kuka on tosiaan niin tyhmä,että ei vois tuosta palkasta tai ukon ollessa töissä säästäny rahaa tai ostanu omaa asuntoa.
kyllä on kova vuokra 60 neliöstä jos maksaa yli 1000 euroa.
onko se ukko joku kriminaali? sai vissiin kenkää ku ei oo tarpeeksi ahkera.
oot jotenkin tyhmä.

Monta asiavirhettä, en niitä lähde luettelemaan. Yhden esimerkin vain: miehen äidin eläke ei voi olla 50e kuussa. Jos työtä oikeasti haluat, mene siivoamaan. Monta hyvää paikkaa tarjolla. Jos et osaa, käy jokin siivouskurssi, hyödyllistä tietoa ja pääsee parempiin hommiin. Itsekin olen näin tehnyt. Siistiä toimistosiivousta nytten ja kaikki tyytyväisiä.

Mä en nyt oikein vieläkään ymmärtänyt, että minne ja millä perustein sen mummon oleskelu on rekisteröity. Alussa ap sanoi, että rekisteröity maistraatissa tilapäiseksi, myöhemmin taas, että paikallispoliisissa? Tämä lienee se tärkein juttu kuitenkin jonkinlaisen tuen saamisen kannalta.

Nykyisessä tilanteessa ette saa tukia mistään. Sun tulot ovat sen verran hyvät, että sossun laskelmien mukaan ne lienee täysin riittäviä kolmelle henkilölle.

Yhteistyössä