10v jatkuvasti uhkailee isän luokse muutolla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paha mieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paha mieli

Vieras
Viimeksi tänään kun komensin hampaita pesemään ja ei meinannut uskoa niin komensin uudelleen niin huokaisi vain ja totesi, että "onneksi mä tein jo päätöksen, kuulet sitten"

Isä siis yrittää kokoajan saada lasta asumaan hänen luokseen toiselle paikkakunnalle. Tällaista se sitten on, isä puhuu lapselle muuttamisesta ja lapsi sitten tekee noin.

Miten tähän olisi pitänyt reagoida oikein? Ei ole ensimmäinen kerta eikä taatusti viimeinen kerta.

Saako lapsi muuten nykyisin itse päättää missä asuu, vai miten homma menee? Yhteishuoltajuus on. Mä oon kohta niin loppu tuohon touhuun (niin isän kuin lapsen) että menkööt asumaan sinne. Siellä ei varmaan tarvitse niitä hampaita pestä eikä nukkumaankaan mennä ajoissa

Sanokaa nyt jotain :(
tuli kyllä todella paha mieli, että heti ollaan taas jotain "päätöksiä" tekemässä kun vähän komennetaan.
Ja tekee näitä päätöksiään, koska isä höpöttää että voi myös muuttaa hänen luokse jos tahtoo

12-vuotiasta aletaan kuunnella asumisjärjestelyjen suhteen. 10-vuotiaan asumiset päättävät yhteishuoltajuudessa molemmat vanhemmat. Eli ei voi muuttaa ilman sinun suostumustasi.

Lapsi reagoi epävarmaan tilanteeseen, hän testaa välitätkö ja tottakai köyttää sitä mikä toimii eli minkä huomaa sinuun vaikuttavan. Juttele lapsen kanssa asiasta, mikä oikeasti on hänen toiveensa asumisen suhteen, mutta korosta, että vanhemmat päättää! Kauhean raskasta lapselle tollainen epävarmuuss muuttaako vai ei!!!

12-vuotiasta kuullaan asuinpaikasta. Huoltaat kuitenkin yhdessä päättävät, missä lapsi asuu. Jos huoltajat eivät pääse yhteisymmärrykseen, niin sitten tuomioistuin päättää.

reppu selkään ja menoksi.sanoin omilleni kun aikoinaan samaa yrittivät..vielähän nuo mun nurkissa pyörii vaikka ovat jo miltei täysikäisiä :)
jos tohon pyöritykseen lähtee mukaan niin loppua ei näy.

Yhteistyössä