Mielenkiintoisia väitteitä siitä, ettei suhde voi olla muuten kunnossa, jos pettää. Sitäpä vaan ei kukaan muu tiedä. Meillä toimii kaikki muu, seksiä on vain äärimmäisen harvoin. Samoin läheisyyttä, on vähän, koska mies pelkää sen voivan johtaa seksiin. Mies on ollut vuodia haluton, pisin kuiva kausi on tainnut kestää 8 kk. Nyt tänä vuonna seksiä on ollut kahdesti.
Itsetyydytys ei koskaan korvaa toisen ihmisen läheisyyttä. Sitä että joku toinen haluaa juuri sinua, haluaa tyydyttää sinut täysin ja totaalisesti.
Niin, minulla on salasuhde naimisissa okevan miehen kanssa. Mies on hyvä ystäväni ja hän elää samankaltaisessa tilanteessa kuin itse. Hänellä seksiä kotona ei ole ollut vuosiin. Välitämme toisistamme paljon ja seksi on upeaa. Olen kotonakin tyytyväisempi kuin muutoin olisin. Sivusuhde tuo rauhan.
Oma mieheni syö masennuslääkkeitä, on tehnyt sitä vuosia. Haluttomuuden vuoksi ei halua lääkäriin. Asiasta on puhuttu ja hän tietää, että olen tyytymätön tilanteeseen ja olen varoittanut myös siitä, mihin tämä voi johtaa. Tänä vuonna yksi asia johti toiseen ja nyt on hyvä olla.
Tästä asiasta ei voi kertoa kenellekkään elävässä elämässä, mutta tarve puhua voi olla suuri. Siksi ainakin minä kirjoitan asiasta. Tiedän myös, että aiemmin en olisi hyväksynyt omaa käytöstäni ja nyt ymmärrän monia ihmisiä paljon paremmin.
Ja miksen eroa, oma mieheni syö tosiaan niitä masennuslääkkeitä, ero todennäköisesti tarkoittaisi hänen kohdallaan täydellistä romahdusta. En voi tehdä sitä lapsilleni ja miehelleni. Eroamattomuuskin voi olla rakkautta. Ja rakastaa voi vaikka pettäisikin.