Torakoista tietävät, auttakaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Surullinen ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Surullinen ap

Vieras
Hei!

Vaikka sepustukseni kuulostaa tyhmälle, toivoisin, että joku teistä vastaisi minulle.

Olen 26v 2 lapsen kotiäiti. Olen kärsinyt masennuksesta esikoisen syntymän jälkeen (6v sitten syntyi). Mulla on myös ahdistusta, paniikkihäiriöö, pakkoajatuksia. Viime keväänä meille tuli riesakuoriaisen toukkia ja museokuoriaisen toukkia. Sain hirveän paniikin niistä ja siivosin päivittäin kuin hullu. Sitten luin netistä luteista ja aloin ihan hulluna kuvittelemaan että meillä on niitä. Tutkin sängyt ja aina muka löysin jotain joka voisi olla lutikan uloste. En nukkunu öisin, vahtasin nurkkia, sänkyjä, joka paikkaa taskulampun kanssa. Jokainen näppy itseni tai lasten ihossa sai kylmän hien nousemaan pintaan. Tämän viimeisen vuoden aikana olen joka päivä tutkinut kuitenkin vähenemässä määrin nurkkia ja sänkyjä. Lakanat vaihdan 4 päivän välein. Pelännyt olen, ajatellut olen niitä joka päivä.

Toissapäivänä menin lukemaan jotain keskustelua, missä jollain naisella on russakoita (torakoita) kotonaan. Aloin heti kuvittelemaan että kotonani on niitä. Ajatuksena se on niin kamala. :( Siivosin koko kämpän ja roskiskaapissa ei ollu mitään kuin muruja. uunin takanakin oli vaan muruja. Nousin yöllä laittamaan valot keittiöön, eikä mitään näkynyt. Aamulla menin keittiöön ja huomasin valkoisella tasolla 2 tuollaista pientä mustaa pistettä:

10472085 10204189733893228 8441880998088842255 n

Säikähdin, pelkään että ne on torakan ulostetta. :( Ne ei haise millekään. Luin että torakan uloste haisee kitkerälle oksennuksen ja virtsan yhdistelmälle. Silti olen ihan paniikissa. Mulla menee koko elämä noihin kaiken maailman ötököihin. Näen niitä unissani melkein päivittäin. Mun elämänhalu on mennyt. Oon varmaan hullu. Nyt tuo torakka pelko on niin vahva että toimintakyky menee.. Selaan vaan netissä kuvia niistä. Samoin kuin tein viime kesänä kun aloin pelkäämään luteita.

Voiko joku auttaa? Tuleeko russakat noin vaan kotiin? Tietääkö joku miltä niiden uloste näyttää? Anteeksi purkaukseni. :`(

En usko että teillä niitä on. Vaikutat vainoharhaiselta, ei pahalla. Olen nimittäin itse kärsinyt juuri samanlaisista pakko-ajatuksista (tulivat pahempina synnytyksen jälkeen). Tiedän että se on ihan hirveää! Suosittelisin käyntiä mt-toimistossa jos et vielä ole käynyt. Itse sain avun lääkkeistä. Tosin olen niitä nyt jättämässä pois, saa nähdä milloin minun ötökkä-höyräkkä taas alkaa. :D

Olen asunut ulkomailla taloissa, joissa torakoita. Niidenkin kanssa voi elää, kaikkeen tottuu. Tosaalta torakat on helppo myrkyttää pois, paljon helpompi kuin luteet. Mutta Suomessa torakat eivät ole kovin yleisiä, ja jos et ole käynyt lähiaikoina ulkomailla, niin tuskin teillä niitä on.
Torakat eivät ole vaarallisia, joten relaa.

Oon käynyt juttelemassa jo vuosia ja lääkityskin on. Silti en voi tuolle mitään. Ihan kauhea olo. En tiiä mitä nuo jäljet on, enkä muista jäikö ne illalla siihen.

Voivat ne hyvinkin olla torakan ulosteita. Itse asuin taannoin kaupungin vuokratalossa Meri-Rastilassa ja siellä oli hyvin vaikeasti eroon päästävä somalianjättiläistorakoiden (torracus giganticus somalicus) esiintymä. Kaupungin tilaama firma kävi aina välillä myrkyttämässä näitä jopa 25-senttisiksi kasvavia ötököitä, mutta ne palasivat aina uudestaan, kun taloon muutti uusia asukkaita.

Sormeen jäi sellasia pieniä mustia hitusia kun sitä liikutteli sormien välissä. Mä tiiän että tää kuulostaa hullulle, mutta mulle riittää tääkin paniikkikohtaukseen!

Tässä talossa on ollut torakoita. Mutta ne on sellasia että ne tulee vain ruuan perässä, eli jos sulla ei ole koskaan mitään ruokia missään hellalla tai pöydillä (hetken jos on vaikkapa jäähtymässä tai muuten vaikka vähän aikaa niin ei haittaa, ei ne silloin vielä tule, mut jos sulla on ruuanjämiä just hellan takana, unohtuu pitkiksi ajoiksi ruokia pöydälle niin sit voi tulla. Mutta silloinkin vain jos siinä talossa siis on torakoita. Yleensähän ne näyttäytyy vain keittiössä, tosin olen minä rapussakin joskus jonkun nähnyt.

Nyt alkukeväästä oli myrkytys enkä ole enää pitkiin aikoihin nähnyt ainoatakaan missään. Noista murusista en osaa sanoa mitään. Ai niin ja silloin kun olen meillä sellasen nähnyt niin siis yhden vaan kerrallaan, ei useampaa. Ja tosi pitkällä aikavälillä aina...

Voivat ne hyvinkin olla torakan ulosteita. Itse asuin taannoin kaupungin vuokratalossa Meri-Rastilassa ja siellä oli hyvin vaikeasti eroon päästävä somalianjättiläistorakoiden (torracus giganticus somalicus) esiintymä. Kaupungin tilaama firma kävi aina välillä myrkyttämässä näitä jopa 25-senttisiksi kasvavia ötököitä, mutta ne palasivat aina uudestaan, kun taloon muutti uusia asukkaita.

No hyi. :x Toivottavasti lasket leikkiä? Jos et, niin ovatko ne tulleet somaleilta?

Yhteistyössä